Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Flash bruger 60-70% CPU
Fra : rlauritsen

Dato : 20-01-09 01:28

Når jeg kigger på en side med meget flash, ja faktisk når alt er flash, så
bruger min CPU 60-70%. Det er en AMD64 X2 4000+ i en pc med 4 GB DDR2-800
RAM. Kan det virkelig passe at en flash side skal sluge så meget CPU kraft ?

Jeg har prøvet med både IE 7, nyeste Firefox og nyeste Opera, men det er det
samme for dem alle.

På forhånd tak.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-01-09 17:20

rlauritsen wrote:
> Når jeg kigger på en side med meget flash, ja faktisk når alt er flash, så
> bruger min CPU 60-70%. Det er en AMD64 X2 4000+ i en pc med 4 GB DDR2-800

Har du et eksempel, for så vil jeg lige prøve med min X2 5000+?

Jesper Poulsen

Fra : rlauritsen

Dato : 20-01-09 21:46

> Har du et eksempel, for så vil jeg lige prøve med min X2 5000+?

Den her ligger på 30-40 % som jeg stadig synes er meget
http://www.oz1iep.dk/vejr/

Men ved sådan en der fylder det hele tager den 60-70 %. Der er selvfølgelig
trafik næsten hele tiden, men alligevel lyder det voldsomt.

Fra : rlauritsen

Dato : 20-01-09 21:54

Her er en der bruger noget mere http://www.bartholdsson.com/wdl/index.html

Ligger på ca. 50 - 60 % her.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-01-09 22:00

On Tue, 20 Jan 2009 21:53:39 +0100, rlauritsen wrote:

> [...]

15-20%

> Her er en der bruger noget mere http://www.bartholdsson.com/wdl/index.html
> Ligger på ca. 50 - 60 % her.

ca 30%

AMD 64 X2 Dual Core 5000+ (2.6 GHz), 3 MB RAM, Vista, Opera,

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : rlauritsen

Dato : 20-01-09 22:03

> 15-20%

> ca 30%
>

> AMD 64 X2 Dual Core 5000+ (2.6 GHz), 3 MB RAM, Vista, Opera,

Hmm, så skal jeg da vidst have ny cpu. Mon ikke den nye Phenom II kan klare
det uden man mærker det så. Den er da i hvert fald på vej ned i pris og
fremtidssikker.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-09 19:00

Christian Bohr-Halling wrote:

> ca 30%
> AMD 64 X2 Dual Core 5000+ (2.6 GHz), 3 MB RAM, Vista, Opera,

Samme CPU, 2GiB RAM, Ubuntu 7.10, Compiz-Fusion OpenGL-GUI, FF 2.0.0.19:

24%.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 20-01-09 22:01

Hej rlauritsen

> http://www.bartholdsson.com/wdl/index.html
> Ligger på ca. 50 - 60 % her.

Ligger under 20% på en gammel XP maskine her.

--
Mvh Max

Fra : rlauritsen

Dato : 20-01-09 22:09

> Ligger under 20% på en gammel XP maskine her.

Jeg har heller ikke haft de store problemer da jeg kørte xp. Har du prøvet
på Vista ?

hvad så med http://www.rbl.dk/vejr/index.html

og prøv at køre højere opløsning eller noget. Jeg kører 1680x1050 og der
tager den altså de der ca. 60 % som kan mærkes når jeg skal åbne andet i
browseren.

Fra : Max

Dato : 20-01-09 22:27

Hej rlauritsen

> Jeg har heller ikke haft de store problemer da jeg kørte xp. Har du
> prøvet på Vista ?

Har ikke mulighed for Vista.

> [...]
>
> og prøv at køre højere opløsning eller noget. Jeg kører 1680x1050 og
> der tager den altså de der ca. 60 % som kan mærkes når jeg skal åbne

Jeg kan ikke komme højere end 1280x1024 og så bruger den 25%.

--
Mvh Max

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 21-01-09 06:57

"rlauritsen" <rlauritsen@gmail.com> skrev

> [...]
>
> og prøv at køre højere opløsning eller noget. Jeg kører 1680x1050 og der
> tager den altså de der ca. 60 % som kan mærkes når jeg skal åbne andet i

Omkring 20% her. (Altså når vi trækker de 20-25% fra, som min CPU-måler
viste, før jeg åbnede siden).

Browser: Firefox 3.05
OS: Vista Home Premium 32bit
Skærmopløsning: 1680x1050
Ram: 3 GB
Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ 2,6 GHz.

Men når det er sagt, så havde jeg på min gamle maskine problemer med mange
flash-sider.
Havde jeg gloet på bare et par YouTube-videoer, måtte jeg genstarte for at
få gang i computeren igen.

Men endnu værre var det når jeg havde surfet bare lidt rundt på én af de
større avisers hjemmesider. Specielt dem fra Berlingske Officin (Berlingeren
og BT) kunne passificere min computer totalt efter få klik.
Kun Nyhedsavisen kunne jeg besøge helt uden problemer af den art.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-09 19:01

rlauritsen wrote:

> og prøv at køre højere opløsning eller noget. Jeg kører 1680x1050 og der

Jeg kører 1600x1200.

Jesper Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-01-09 07:56

<rlauritsen@gmail.com> wrote:

> Her er en der bruger noget mere http://www.bartholdsson.com/wdl/index.html
>
> Ligger på ca. 50 - 60 % her.

40-45% på en Thinkpad med 2 GHz Core 2 Duo, Windows XP og FF3.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-01-09 13:44

rlauritsen wrote, on 20-01-2009 21:46:
> Den her ligger på 30-40 % som jeg stadig synes er meget
> http://www.oz1iep.dk/vejr/

Ca. 70% på Athlon 64 3000+, 1 kerne, 1,8 GHz, 1 GB RAM, W2K pro, FF 3.0.5.

Fra : rlauritsen

Dato : 21-01-09 15:14

> Ca. 70% på Athlon 64 3000+, 1 kerne, 1,8 GHz, 1 GB RAM, W2K pro, FF 3.0.5.

Nåe, så er det ikke kun min spand der sluger så meget.

Men er det ikke vildt at flash skal bruge så meget ? Det må adobe da kan
programmere bedre.

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-01-09 16:19

rlauritsen wrote, on 21-01-2009 15:14:
> Men er det ikke vildt at flash skal bruge så meget ? Det må adobe da kan
> programmere bedre.

Det er godt nok en overraskende høj belastning, og Adobe kan da sikkert
gøre det meget bedre, hvis de vil. Men PC'erne bliver jo hurtigere hele
tiden, så Adobe tænker måske, at det ikke kan betale sig at gøre det bedre.

Fra : Lars

Dato : 01-02-09 23:21

In article <49751a79$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>, rlauritsen@gmail.com says...
> [...]
> RAM. Kan det virkelig passe at en flash side skal sluge så meget CPU kraft ?

Til Firefox er der et gratis add-on. "Flash-Block", der kan hentes her:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/browse/type:1/cat:12
Click frem til "2 / 5"
Når du er igang, kan du også snuppe "3 / 5" "Ad-block Plus"

--
Best regards

Lars