MS Windows
briani 27239
Styre en Linux PC
Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 18-01-09 15:35

Hej findes der et Windows program, der via et netværk kan styre en Linux PC.
vh
HJH

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-01-09 16:51

Hans Jørgen Hansen skrev:
> Hej findes der et Windows program, der via et netværk kan styre en Linux
> PC.

Det kan ikke gøres med et Windowsprogram alene - du skal
også have noget installeret på Linux-computeren. Du kan
bruge RealVnc:
http://www.realvnc.com/products/download.html
Bemærk, at gratisversionen ikke kan bruges på Windows Vista,
så hvis du bruger Vista, skal du have fat i en af
betalingsversionerne.

Du kan finde en dansk guide til RealVnc her:
http://www.soerennielsen.dk/guider/RealVNC/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 19-01-09 16:28

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> bruger Vista, skal du have fat i en af betalingsversionerne.
>
> Du kan finde en dansk guide til RealVnc her:

Tak for hjælpen.
Det vil jeg prøve.
Hans Jørgen

Fra : Morten Christensen

Dato : 18-01-09 17:30

Hans Jørgen Hansen skrev den 18-01-2009 15:34:
> Hej findes der et Windows program, der via et netværk kan styre en Linux
> PC.

Hvad skal du lave på Linux'en ?

Jeg styrer mine linux-servere ved at ssh'e til dem med Putty fra
Windows-arbejdspladser.

--
Morten Christensen

Fra : Hans Jørgen Hansen

Dato : 19-01-09 16:30

Morten Christensen skrev:

> Hvad skal du lave på Linux'en ?
>
> Jeg styrer mine linux-servere ved at ssh'e til dem med Putty fra
> Windows-arbejdspladser.
>
> --
> Morten Christensen
Det er for at styre Linux pcer uden at have en skærm på dem, det fylder
jo alt sammen.
Hans Jørgen