Fjernstyre Mac fra PC
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-01-09 17:50

Jeg har en Mac stående herhjemme, mens jeg bruger PC på arbejdet. Jeg
søger et lækkert værktøj til at fjernstyre Mac'en fra PC'en - måske
endda med mulighed for at vække Mac'en, hvis det kan lade sig gøre.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-01-09 02:31

Lasse Hedegaard wrote:
> Jeg har en Mac stående herhjemme, mens jeg bruger PC på arbejdet. Jeg
> søger et lækkert værktøj til at fjernstyre Mac'en fra PC'en - måske
> endda med mulighed for at vække Mac'en, hvis det kan lade sig gøre.

Microsoft Remote Desktop Connection 2.0 (gratis)
client to connect to PCs

Findes både til Windows og OS X... - Og svjh. - men er ikke sikker, -
kan den vist også 'snakke sammen' med Apple Remote Desktop i OS X...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-09 10:20

> [...]
>
> Findes både til Windows og OS X... - Og svjh. - men er ikke sikker, -
> kan den vist også 'snakke sammen' med Apple Remote Desktop i OS X...

Det kan det ikke ...

Han skal se på noget som f.eks. LogMeIn ..

<http://www.logmein.com>

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-09 10:51

On 2009-01-18 02:30:38 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> kan den vist også 'snakke sammen' med Apple Remote Desktop i OS X...

Det kan den ikke. Den kan kun snakke RDP.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-09 10:52

On 2009-01-18 01:50:05 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> said:

> [...]
> ke
> endda med mulighed for at vække Mac'en, hvis det kan lade sig gøre.

fjernstyring: vnc eller ssh (hvis ikke du har behov for GUI)
vækker: ssh til din router og send en WOL pakke til din mac derfra.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen