Opkobling til Exchange server ?
Fra : Johnny Fladstrand

Dato : 27-07-01 13:37

Hejsa alle

Jeg ønsker at lave en lille applikation der kan kigge ind i kalenderdelen af
Exchange-serveren.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan koble op mod en Exchange Server ?
Jeg kunne godt bruge en lille stump koder demonstrerer dette.

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-01 08:54

"Johnny Fladstrand" <jf@tacdk.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan koble op mod en Exchange Server ?
> Jeg kunne godt bruge en lille stump koder demonstrerer dette.

Du kan fx automatisere Outlook/MAPI

Du kan fx starte med denne artikel
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q168/0/95.ASP

www.cdolive.com er ligeledes et udmærket sted at besøge

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : @sbjørn

Dato : 06-08-01 11:45

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> "Johnny Fladstrand" <jf@tacdk.dk> wrote in message

> [...]

Jeg læst at i Outlook 2002 spørger Outlook brugeren om programmet må få
adgang til outlook (af hensyn til viruser)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-01 14:16

"@sbjørn" <asbjorn@caduceus.dk> wrote in message

> "Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg læst at i Outlook 2002 spørger Outlook brugeren om programmet må få
> adgang til outlook (af hensyn til viruser)

Der er forskellige måder at komme ud over det problem
Man kan evt bruge CDO i stedet for Outlooks object model
Se evt hos M$ for løsninger i forb med denne problemstilling

Arbejder man med Exch2K så er der igen andre muligheder

mvh/Peter Lykkegaard