Netværk under RH7
Fra : Jens Nygaard

Dato : 27-07-01 11:24

Hvordan kan det være at mit netværk ikke vil virke i linux RH7.
Jeg har et 3com etherlink 3 kort. 3c509.

Hjæææælp en eller anden..
Mvh Jens

Fra : Jesper Toft

Dato : 27-07-01 11:49

> Hvordan kan det være at mit netværk ikke vil virke i linux RH7.
> Jeg har et 3com etherlink 3 kort. 3c509.

Instelleret det rigtigt? (Load af driver?)
Er driveren med i en standart RH7?

Hvis det ikke er linux det er galt med, så kik på NIC configurationen, med
det medfølgene config program ( er på driver disketten ).. Det kan du angive
IRQ/IOPort... Eller så vidt jeg husker også sette den til PnP..

Mere information (Fejl meldinger etc.) er meget velkommen.. Fx hvis der står
noget i "dmesg".

/Jesper

Fra : Torben Væring

Dato : 28-07-01 23:36

Hej Jens,

Jeg har selv haft lidt problemer med 3c509 (eller mere præcist 3c509B - for
der er nemlig forskel) under 6.2. Nu har jeg hentet RH7.1 og har fået dem
til at virke.

Det første du skal sikre dig er at du har slået plug and play _fra_ på
kortet.
Mange gamle ISA kort havde jumpere, men dette kort skal software
konfigureres.
På 3com.com kan du hente to "disketter" hvor du skal bruge programmet
3c5x9cfg - hvis du altså vil konfigurere det fra en DOS maskine. Der er også
Linux programmer til det, men dem skal man selv kompilere. Måske andre kan
henvise til dem hvis du får brug for det.

Læs mere om indstillingerne på 3com kortet under
http://www.linuxdoc.org/HOWTO/Ethernet-HOWTO-4.html#ss4.1 ...gå til
overskriften "Etherlink III, 3c509 / 3c509B"

Jeg ved ikke om du allerede er forbi dette sted i din fejlsøgning, men det
kostede mig lang tid. Held og lykke.

Jeg ved ikke hvad du skal bruge nettet til, men jeg havde glæde af
"Red Hat Linux 6.X as an Internet Gateway for a Home Network" på
http://www.coastnet.com/~pramsey/linux/homenet.html

Mvh Torben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 29-07-01 00:40

On Sun, 29 Jul 2001 00:35:58 +0200, Torben Væring wrote:

> [...]
> maskine. Der er også Linux programmer til det, men dem skal man selv
> kompilere. Måske andre kan henvise til dem hvis du får brug for det.

Hvis man bruger Debian behøver man ikke selv oversætte programmet:

<http://packages.debian.org/stable/net/3c5x9utils.html>

Mon ikke der findes en RedHat pakke også?

Mvh.

--
"Du kunne også prøve at se om det hjælper at vende Adam Sjøgren
tastaturet, så escape-tasten vender mod vest." asjo@koldfront.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 29-07-01 12:23

Adam Sjøgren wrote:

> Hvis man bruger Debian behøver man ikke selv oversætte programmet:
>
> <http://packages.debian.org/stable/net/3c5x9utils.html>
>
> Mon ikke der findes en RedHat pakke også?

Jo, den ligger i contrib:
ftp://mirrors.sunsite.dk/pub/os/linux/redhat-contrib/libc6/i386/3c5x9utils-1.0-3.i386.rpm

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Jens Nygaard

Dato : 30-07-01 08:14

Hejsa...
Mange tak for hjælpen...
Nu har jeg installeret pakken,, nu er problemet bare hvor pokker ligger
programmet..???

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-07-01 17:17

On Mon, 30 Jul 2001 09:14:24 +0200, Jens Nygaard wrote:

> [...]

(Hov, den er i øvrigt blevet afløst af nictools-nopci:
<http://packages.debian.org/testing/net/nictools-nopci.html>)

> Nu har jeg installeret pakken,, nu er problemet bare hvor pokker
> ligger programmet..???

Med Debian skriver man:

$ dpkg --search 3c5x9setup
nictools-nopci: /usr/sbin/3c5x9setup
nictools-nopci: /usr/share/man/man8/3c5x9setup.8.gz
$

Mon ikke man kan noget tilsvarende på RedHat? (Kig i manualen til
rpm).

Mvh.

Adam.

P.S.: Læs venligst <http://usenet.dk/netikette/quote.html#nedenunder>

--
"Big news that only 200 years ago took nine weeks just to Adam Sjøgren
cross the Atlantic Ocean now travels everywhere in the asjo@koldfront.dk