MS Windows
briani 27239
Back-up af HDD
Fra : Mathias Vinther

Dato : 12-01-09 16:55

Hej

Jeg forsøger at kopiere mapper/filer over på min eksterne harddisk (en
hel ny 640 GB), men ved nogle af filerne (typisk hvis de er over 1-2 GB)
så siger den der ikke er plads nok på harddisken, men det er jo løgn.
Hvad gør man i sådan en situation. Bruger bare Windows Explorer til det.
Kører Win XP SP3.

Mvh
Mathias Vinther

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 090112-0, 12-01-2009
Testet: 12-01-2009 16:55:15

Fra : J

Dato : 12-01-09 17:00

"Mathias Vinther" <mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> skrev i en
meddelelse news:496b67e7$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> siger den der ikke er plads nok på harddisken, men det er jo løgn. Hvad
> gør man i sådan en situation. Bruger bare Windows Explorer til det. Kører

Du formaterer disken med NFTS.

Fra : Mathias Vinther

Dato : 12-01-09 17:51

Hej igen

Tak for de hurtige svar jeg kan godt huske at det er i disk management
at man formatere, men jeg ved ikke lige hvordan man kommer ind i det på

J skrev:
> [...]
> Virus Database (VPS): 090112-0, 12-01-2009
> Testet: 12-01-2009 17:39:54
> avast! - copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 090112-0, 12-01-2009
Testet: 12-01-2009 17:51:21

Fra : J

Dato : 12-01-09 18:22

"Mathias Vinther" <mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> skrev i en
meddelelse news:496b750d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej igen
>
> Tak for de hurtige svar jeg kan godt huske at det er i disk management at
> man formatere, men jeg ved ikke lige hvordan man kommer ind i det på

Nu skal det jo nødig blive for let: Højreklik på harddisken i Denne
computer, og vælg Formater.

Fra : Ole C

Dato : 12-01-09 19:45

Mathias Vinther skrev blandt andet:

> avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
> Virus Database (VPS): 090112-0, 12-01-2009
> Testet: 12-01-2009 17:51:21
> avast! - copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.

Kan du ikke læse - ikke finde ud af hvordan du fjerner den tekst - eller er
du bare ligeglad?

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 12-01-09 19:34

On Mon, 12 Jan 2009 17:00:16 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>"Mathias Vinther" <mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> skrev i en
>meddelelse news:496b67e7$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

>Du formaterer disken med NFTS.

Man kan også bare nøjes med at konvertere, det gøres uden datatab

Fra : Rado

Dato : 15-01-09 01:46

On Mon, 12 Jan 2009 19:34:03 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Man kan også bare nøjes med at konvertere, det gøres uden datatab

Men kan i nogle tilfælde resultere i en uhensigtsmæssig
clusterstørrelse, nedarvet fra FAT.

--
Rado

Fra : Ole C

Dato : 12-01-09 17:15

> [...]

> GB) så siger den der ikke er plads nok på harddisken, men det er jo
> løgn. Hvad gør man i sådan en situation. Bruger bare Windows Explorer

Jeg gætter på at den eksterne harddisk er FAT-formatteret?
FAT har begrænsninger mht. fil-størrelser, så du bør skifte til NTFS.

> avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
> Virus Database (VPS): 090112-0, 12-01-2009
> Testet: 12-01-2009 16:55:15
> avast! - copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.

Den slags irriterende beskeder kan man blive meget upopulær på - ikke mindst
i nyhedsgrupper.
Skynd dig at få den fjernet - programmet virker ligeså godt uden!

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-01-09 17:20

Ole C skrev:

>programmet virker ligeså godt uden!

Jeg tror det virker bedre uden, da det så ikke skal arbejde med at sætte
teksten ind .

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk