porn
Fra : Damholdt

Dato : 27-07-01 11:28

Hej NG
Er der en der vil hjælpe mig med et prog. der kan
blokere for pornografi jeg har to børn der har fri adgang
til nettet og jeg mener ikke at de behøver at lære det
de skal lære der
V.H. Erik Damholdt

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-07-01 12:39

damholdt@worldonline.dk (Damholdt) skrev i
<_gb87.653$V53.83404@news000.worldonline.dk>:

>Er der en der vil hjælpe mig med et prog. der kan
>blokere for pornografi jeg har to børn der har fri adgang
>til nettet og jeg mener ikke at de behøver at lære det
>de skal lære der

Det er et eksempel på et problem, der ikke kan løses med teknik.

Ungerne kan også købe et pornoblad i kiosken. Du må igang med at lære dem
om at være voksne.

"Filtre" er narresutter til bekymrede politikere og forældre, kort og godt.
Spild af penge, ingen løsning. Naturligvis prøver sælgerne af filtre at
sige det modsatte.

Tag et kig på http://digitalrights.dk/ (vælg cases i øverste menu,
filtering på den næste side) hvis du vil læse lidt mere ...

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-07-01 12:19

In <90EB87810nkjmanbwdk@172.16.1.41> nkj@manbw.dk (Niels Kristian Jensen) writes:

> [...]

>Spild af penge, ingen løsning. Naturligvis prøver sælgerne af filtre at

Der er en forskel. Uden filtre er det ikke muligt at undgaa porno.
Proev f.x. at skrive lidt forkert i URL'en til en stoerre site.

/Martin

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-07-01 13:32

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) skrev i
<9jrimq$cti$1@news.net.uni-c.dk>:

>Der er en forskel. Uden filtre er det ikke muligt at undgaa porno.
>Proev f.x. at skrive lidt forkert i URL'en til en stoerre site.

Jeg synes forskellen er til at overse. Prøv at købe en is i på en
benzintank

Hvis man insisterer på teknik, så skal man godkende hver eneste site,
ungerne må bruge. Dvs. hver eneste side skal låses op. Lidt træls, men det
er det eneste, der virker.

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-07-01 18:27

"Niels Kristian Jensen" <nkj@manbw.dk> wrote in message
> [...]
[...]

> Det er et eksempel på et problem, der ikke kan løses med teknik.

Nu må i da lige...
Jeg er sikker på at Erik har gjort hvad der skal gøres ud over det rent
tekniske. Men nu er vi altså i dk.edb-hierarkiet, og jeg er sikker på det
var en teknisk løsning han kom her for at finde.

I har ret i, at man ikke kan forhindre ungerne i at se porno, hvis det
virkelig er det de vil. Heller ikke selv hvis vi ser bort fra andre
muligheder end Internet.
Men man kan gøre det pænt besværligt! Jeg har da selv overvejet at skaffe
sådan noget hardware. Ikke fordi jeg har børn, men fordi jeg er træt af at
få porno-bannere mv. smækket i hovedet. For under en måned siden var der
enda en pornoside som lagde sig ind som min start-side[1]. Og det fandt jeg
ud af da min kæreste skulle vise en veninde noget... Genialt!

Der findes grundlæggende to måder at censurere hjemmesider på. Enten bliver
hjemmesiderne vurderet (af ejeren, dig eller 3. part), eller også kigger
softwaren på selve indholdet. Jeg TROR det første ikke er særligt udbredt,
og dermed ikke rigtigt brugbart. Men man kan få software der kigger
indholdet af siderne igennem for bestemte ord, og der findes enda noget der
kan kigge på et billede og vurdere om det er sobert!

Jeg kan desværre ikke nævne konkrete produkter, da jeg ikke kender nogen.
Men det kan være du kan finde noget på download.com eller tucows.com. Jeg
går her ud fra at du bruger Windows.

[1] Jeg synes det er min browsers opgave at sørge for at den slags ikke
sker. Men jeg synes alligevel det er frækt at de benytter sig af
sikkerhedshuller. Ligesom det er min opgave at låse min dør, så er det
alligevel forkert af folk at rode i mine ting hvis jeg glemmer det.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-07-01 18:54

Hej "Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk>

> [...]
>softwaren på selve indholdet.

>Jeg TROR det første ikke er særligt udbredt,

Mange af de store filter-systemer er baseret på databaser, som
ajourføres af de firmaer der udvikler softwaren. Lidt lige som
antivirus-systemer.

>Men man kan få software der kigger
>indholdet af siderne igennem for bestemte ord, og der findes enda noget der
>kan kigge på et billede og vurdere om det er sobert!

F.eks. PornSweeper. Fælles for de produkter er at det er
gateway-systemer.

Der findes også produkter til de enkelte computere, der checker siders
'rating'. Men det forudsætter at xxx siderne indeholder de nødvendige
meta-data, og det er ikke nødvendigvis tilfældet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-07-01 20:19

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message

> Mange af de store filter-systemer er baseret på databaser, som
> ajourføres af de firmaer der udvikler softwaren. Lidt lige som
> antivirus-systemer.

Ja? Hvor mange hjemmesider tror du ét firma har i sin database? Bare 10% Det
tror jeg ikke...
Men jeg gætter også bare. :)

> Der findes også produkter til de enkelte computere, der checker siders
> 'rating'. Men det forudsætter at xxx siderne indeholder de nødvendige
> meta-data, og det er ikke nødvendigvis tilfældet.

Lige hvad jeg mener. Sådan et system er kun brugbart hvis folk bruger det,
og det er der ikke nok der gør.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-07-01 21:30

Hej "Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk>

>Ja? Hvor mange hjemmesider tror du ét firma har i sin database? Bare 10% Det
>tror jeg ikke...
>Men jeg gætter også bare. :)

De skal ikke have alle hjemmesider i deres database, men dem de ønsker
at filtrere, f.eks. dem der indeholder 3x.

Uden at negligere omfanget, så er det ikke sværere end at have nogle
bots til at crawle netværket.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-07-01 22:15

Det
> De skal ikke have alle hjemmesider i deres database, men dem de ønsker
> at filtrere, f.eks. dem der indeholder 3x.

Så filtrerer den jo kun dem fra firmaet har fundet. Og hvor mange er det, i
forhold til dem med fy-fy indhold? Bare 10% Det tror jeg ikke... Men jeg
gætter også bare.

> Uden at negligere omfanget, så er det ikke sværere end at have nogle
> bots til at crawle netværket.

Og hvad mening giver det så?
Hvis det er et stykke software der vurdere, kan det software ligeså godt
sidde hos klienten. Det giver den fordel at det er de sider man kigger på
der bliver vurderet, og ikke dem en tilfældig bot lige snubler over.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dan Mortensen

Dato : 27-07-01 18:59

On Fri, 27 Jul 2001 19:27:19 +0200, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> [...]
>indholdet af siderne igennem for bestemte ord, og der findes enda noget der
>kan kigge på et billede og vurdere om det er sobert!

Vi har installeret WEB-Sweeper, på en proxyserver. Den fanger bestemte
ord, eller sætninger. Dog får vi en del fejl, om at dn lukker for
meget af. Sidst var det www.ing.dk, som gik i fælden: Der var en
omtale om nogle fugle, som fik orgasme ved stimulation. Det er ret
uheldigt, for den som sidder og surfer på arbejdet, og pludselig ryger
i en log.

>Jeg kan desværre ikke nævne konkrete produkter, da jeg ikke kender nogen.
>Men det kan være du kan finde noget på download.com eller tucows.com. Jeg
>går her ud fra at du bruger Windows.

Det er meget svært at sætte et filter op, således at det kun filterer
det det skal, hverken mere eller mindre..

/Dan MOrtensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-07-01 20:24

"Dan Mortensen" <damo@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> omtale om nogle fugle, som fik orgasme ved stimulation. Det er ret
> uheldigt, for den som sidder og surfer på arbejdet, og pludselig ryger

Sådan et sted må den vel hellere lukke for lidt af, end for meget?
I øvrigt er problemet vel ikke større, end at man kan putte de enkelte sites
på en whitelist.
Så mange sider findes der vel heller ikke, som handler om orgasme og den
slags, og som er relevant for "den almindelige arbejder"? :)

> Det er meget svært at sætte et filter op, således at det kun filterer
> det det skal, hverken mere eller mindre..

Jeps, det kan ikke lade sig gøre i praksis. Men hvis man har et godt filter
kan man næsten selv bestemme om den skal tage for lidt eller for meget.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Karsten

Dato : 27-07-01 15:18

In article <_gb87.653$V53.83404@news000.worldonline.dk>, "Damholdt"
<damholdt@worldonline.dk> wrote:

> Er der en der vil hjælpe mig med et prog. der kan blokere for pornografi
> jeg har to børn der har fri adgang til nettet og jeg mener ikke at de
> behøver at lære det de skal lære der

Der er ingen vandtæt teknisk løsning. Min erfaring er at, den bedste
løsning er at placere pc'en i stuen(så har man da lidt kontrol), og ellers
være åben og villig til at forklare - Spørgsmålene kommer på et eller
andet tidspunkt. Om ikke før, så når du har haft dem med nede på
tanken/kiosken/eller lign.

--
/Karsten

Stop Copy-Dans tyveri! Klag til den ansvarlige minister på: min@kum.dk

Fra : Polle

Dato : 28-07-01 04:01

"Damholdt" <damholdt@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blokere for pornografi jeg har to børn der har fri adgang
> til nettet og jeg mener ikke at de behøver at lære det

Hej Erik

Først så syntes jeg du bare skal vende det døve øre til alle de andre
hjernedøde nørder, som er kommet med total mislykkede svar på dit
spørgsmål. Du stiller et MEGET simpel spørgsmål, og fortjener at få et
lignende svar.
Jo, jeg kan godt hjælpe dig med et program, der kan blokere for disse
pornosider. Programmet hedder "Norton Internet Security Family Edition". Her
kan du selv vælge forskellige kategorier, fx. religion, krudt og kugler, hel
eller halvnøgen mm. !!. Og så er den legende nem, at konfigurere. Og den
VIRKER. Har den godt nok ikke selv aktiveret, da jeg er helt vild med alt
det... Men prøvede en gang, at aktivere den for sjov, og den virker
perfekt.
Vil du vide mere, er du velkommen til, at svare mig direkte.

L.S.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-07-01 09:24

Polle skrev:

>det... Men prøvede en gang, at aktivere den for sjov, og den virker
>perfekt.

Hvordan kunne du se det?

--
Bertel