Stofanet og DHCP
Fra : Kristian Jensen

Dato : 27-07-01 11:35

Hejsa..
Jeg er nettop kommet på stofanet. Og jeg har delt forbindelsen på en
Windows NT Server.
Problemet er, at så snart at serveren skal have fornyet sin eksterne
IPadresse fra stofanets DHCP server, så finder den ingen DHCP server, og
Maskinen skal genstartes før den kan få en ny adresse. Og i fejlloggen siger
den: Semapfore timeout expired eller noget i den stil.
Burde det ikke være muligt for maskinen at finde en ny adresse, uden at
skulle genstartes?
Jeg har prøvet at skifte netkort og OS, men den siger det samme hver gang..

//kristian

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-07-01 11:48

"Kristian Jensen" <xero@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]
> Problemet er, at så snart at serveren skal have fornyet sin eksterne
> IPadresse fra stofanets DHCP server, så finder den ingen DHCP server
[SNAP]

Har du ikke en fast ip med stofa? Det har jeg da 192.168.xxx.yyy !
Den står på din kundeaftale under "Kunde ip-adr"

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Kristian Jensen

Dato : 27-07-01 12:27