MS Windows
briani 27239
DVD og CD skuffen
Fra : LG

Dato : 09-01-09 14:31

Som alle ved, er det irriterende at skulle lukke cd-skuffen ved enten at
puffe den i, eller ved at sidde og søge efter den lille dumme lukkeknap
under den åbne skuffe.
Findes der i Windows en funktion, hvor man ved f.eks. er enkelt klik kan
lukke cd-skuffen i?
Som bekendt kan man nemt åbne den via højrekliksmenuen på CD-drevets ikon.

mvh
LG

Fra : Rado

Dato : 09-01-09 18:59

http://www.softpedia.com/downloadTag/Close+Disk+Tray

--
Rado

Fra : LG

Dato : 09-01-09 19:44

tak for et seriøst svar, men desværre virker download ikke...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-01-09 21:03

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev :

>tak for et seriøst svar, men desværre virker download ikke...

Virker da fint, kræver blot at man går videre og så finder
http://www.e-sushi.net/files/disctraytoggler.zip.

PS. Vær rar at klip i det du citerer og svar under det citerede.
--
Kerim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-09 19:04

Det er da væsentligt lettere at lukke skuffen med et let tryk når man
alligevel sætter en disk i end at man skal op og have fat i musen og
finde et ikon.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : LG

Dato : 09-01-09 20:27

Det var ikke det jeg spurgte om. Nogen gange skal man hellere tie, når man
ikke har et kvalificeret svar.
nvh LG

Fra : Max

Dato : 09-01-09 20:52

Hej LG

> Det var ikke det jeg spurgte om. Nogen gange skal man hellere tie,
> når man ikke har et kvalificeret svar.

Nej, det er da morsoms at vide hvorfor du efterlyser en
løsning der er mere besværlig end den der falder lige for.

--
Mvh Max

Fra : LG

Dato : 09-01-09 22:35

> [...]
>
> Nej, det er da morsoms at vide hvorfor du efterlyser en
> løsning der er mere besværlig end den der falder lige for.

Det er også morsomt at se, hvordan du staver ordet morsomt...

Fra : Max

Dato : 09-01-09 22:38

Hej LG

> Det er også morsomt at se, hvordan du staver ordet morsomt...

Aha, du fatter ikke simple ting, derfor leder du efter noget
kompliceret.

--
Mvh Max

Fra : LG

Dato : 09-01-09 22:45

> Aha, du fatter ikke simple ting, derfor leder du efter noget kompliceret.
>
> --
> Mvh Max

Præcist, bette Max
mvh
LG

Fra : Max

Dato : 09-01-09 23:37

Hej LG

> Præcist, bette Max

Stor dreng :)

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 09-01-09 23:56

"LG" <leifgraversen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Præcist, bette Max
> mvh
> LG

Hold da helt op en underlig uforskammet tone, taler du også sådan ude i
virkeligheden? Jeg kender et parogram til det, men jeg tør da slet ikke
svare, man får jo en sviner hvis man svarer forkert.

Fra : AB

Dato : 10-01-09 12:28

Det var jo netop et kvalificeret svar. Men du går, kan jeg læse i dine
tidligere indlæg, efter at kritiserer - stavemåde,eller lignende. Har du
ikke andet at give dig til ?

AB

Fra : LG

Dato : 11-01-09 11:28

"AB" <a.bruun@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det var jo netop et kvalificeret svar. Men du går, kan jeg læse i dine
> tidligere indlæg, efter at kritiserer - stavemåde,eller lignende. Har du
> ikke andet at give dig til ?

Ja, undskyld, men nu er jeg ikke helt med på om det er mig eller andre du
henvender dig til.
Jeg har kigget mine tidligere indlæg igennem, og kan ikke rigtig finde noget
af det ubehagelige, som du henviser til...

mvh
LG

Fra : AB

Dato : 11-01-09 12:20

--

> [...]
> Jeg har kigget mine tidligere indlæg igennem, og kan ikke rigtig finde
> noget af det ubehagelige, som du henviser til...

Her f.eks.
"Det var ikke det jeg spurgte om. Nogen gange skal man hellere tie, når man
ikke har et kvalificeret svar.
nvh LG"

eller her:
"Det er også morsomt at se, hvordan du staver ordet morsomt... "

mvh AB

Fra : LG

Dato : 11-01-09 17:10

> [...]
> nvh LG"
>
> eller her:
> "Det er også morsomt at se, hvordan du staver ordet morsomt... "

Jamen det er jo fra samme diskusion. Når du skriver "tidligere indlæg" så
fremstår det som om, at jeg ved tidligere lejligheder også har været lidt
ubehagelig i mit ordvalg. Nu er jeg mere rolig.
Men selvfølgelig skal vi da alle føre en pæn tone herinde.

Skal vi slutte ved det?

mvh
LG

Fra : Lyhn

Dato : 09-01-09 21:01

LG wrote:
> Findes der i Windows en funktion, hvor man ved f.eks. er enkelt klik
> kan lukke cd-skuffen i?
> Som bekendt kan man nemt åbne den via højrekliksmenuen på CD-drevets
> ikon.

Jeg tror ikke at den funktion findes i Windows, jeg er i hvert fald aldrig
støt på den i nogen som helst Windows version til dato.

Men her er et par gratis programmer der kan det du ønsker:

CD Tray Pal
http://www.e-systems.ro/cdtraypal.htm

Tray Commander Lite
http://www.ardamax.com/tcl

Hvis det er sådan at du også kunne bruge et virtuelt drev, så kunne du
overveje at installere Virtual CloneDrive som er gratis.
Når Virtual CloneDrive er installeret får man mulighed for at vælge 'Close
Tray' (Luk Skuffe) ved at højreklikke på drevet.

Fra : Lyhn

Dato : 09-01-09 21:04

Hov, jeg glemte linket til Virtual CloneDrive:
http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 09-01-09 23:31

LG presented the following explanation :
> [...]
> lukke cd-skuffen i?
> Som bekendt kan man nemt åbne den via højrekliksmenuen på CD-drevets ikon.

Lav en fil med navnet cd_close.vbs og smid følgende fire linier i:
Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
colCDROMs.Item(0).Eject
colCDROMs.Item(0).Eject

En fil til at åbne med skal bare laves uden den ekstra linie med Eject:
Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
colCDROMs.Item(0).Eject

Tallet i Eject-linien angiver nummeret på CD-drevet - harddisk og andre
typer drev tæller ikke med.

--
/klaus

Fed spade: http://www.youtube.com/watch?v=PF-cXjxgREQ
- og: http://www.youtube.com/watch?v=mcG0dpBz7tc

Fra : LG

Dato : 11-01-09 11:42

> [...]
> Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
> colCDROMs.Item(0).Eject
>
> Tallet i Eject-linien angiver nummeret på CD-drevet - harddisk og andre

Tak for det gode råd - det virker perfekt.
mvh
LG

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-01-09 04:53

On 9 Jan., 23:56, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Hold da helt op en underlig uforskammet tone, taler du også sådan ude i
> virkeligheden? Jeg kender et parogram til det, men jeg tør da slet ikke
> svare, man får jo en sviner hvis man svarer forkert.
Det er løgn - der skal mere til 'skræmme' ætervadere som dig og max -
jeg ville nu heller ikke have svaret på vurderinger jeg ikke ville
indgå debat omkring - usenet er nu en gang mere end vidensdeling!