MS Windows
briani 27239
Farvel til Windows Vista
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 08-01-09 14:38

Hej

Allerede imorgen skulle beta-versionen af Windows 7 være tilgængelig og
dermed ser det ud til, at Vista muligvis får lov at lide en stille død :D

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1106956.ece

Søren

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-09 15:24

Søren Bøgh Nielsen skrev:

> Allerede imorgen skulle beta-versionen af Windows 7 være
> tilgængelig og dermed ser det ud til, at Vista muligvis får lov
> at lide en stille død :D

Inden det kommer i RTM går der formentlig mindst et par år, hvis
jeg kender Microsoft ret, så det kommer vel nogenlunde til at
svare til tiden imellem XP og Vista. Altså, en ServicePack mere
eller to til Vista inden Windows 7 RTM er klar til at give de
stakkels "early adopters" endnu flere grå hår i hovedet.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-01-09 16:04

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:496601c5$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Allerede imorgen skulle beta-versionen af Windows 7 være tilgængelig og
> dermed ser det ud til, at Vista muligvis får lov at lide en stille død :D

Tjah - jeg tror ikke engang på EB's vejrudsigt.
Find en kilde, der ved hvad de skriver om - så ser historien nok noget
anderledes ud.
Sådan er det altid med EB
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Olesen

Dato : 08-01-09 16:48

http://www.comon.dk/news/windows.7.beta.kommer.fredag_39189.html

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-01-09 17:42

"Olesen" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.comon.dk/news/windows.7.beta.kommer.fredag_39189.html

Jamen der skal såmænd nok snart komme en beta-version - officielt.
Man har da et stykke tid kunnet hente den på nettet.
Men derfra til at påstå at Vista (og XP) er døde så snart denne vidunderlige
beta-version er ude - der er sgu et stykke vej !
Og den vej kan let tage flere år - det har vi jo set med hver Win-version
hidtil. Og med så meget andet software.
Enkelte nåede endda aldrig ud af betta-stadiet, så vent lidt med at spørge
efter Windows 7 i butikkerne - i det mindste til den har fået et officielt
navn

Fra : MIg

Dato : 08-01-09 18:37

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
> Enkelte nåede endda aldrig ud af betta-stadiet, så vent lidt med at spørge
> efter Windows 7 i butikkerne - i det mindste til den har fået et officielt
> navn

Som er : da daaaaaaa Windows 7

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-01-09 18:42

"MIg" <no@mail> skrev i en meddelelse

> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse
>>
> Som er : da daaaaaaa Windows 7

Hvilket så overhovedet ikke passer med hidtidig rækkefølge- eller antal:
Win 2
Win 3
Win 3.1
Win 95
Win 98
Win NT
Win 2000
Win XP
Win Vista
- ikke nævnt i korrekt rækkefølge, men indtil 3.1 holdt de en navnerække af
fortløbende numre.
Hvis de vil tilbage til det må den jo hedde Win 10
Det er ikke første gang at en Win-beta hedder et indtil den frigives - så
hedder den noget andet, så vent og se.
------------------------------------

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 08-01-09 18:48

> [...]

> af fortløbende numre.
> Hvis de vil tilbage til det må den jo hedde Win 10

Som jeg har forstået det, var både Win 95, Win 98 og Win NT blot forskellige
versioner af Windows 4.
Windows 2000 er Windows 5.
Windows XP er Windows 5.1

Vista er så Windows 6.0.

> Det er ikke første gang at en Win-beta hedder et indtil den frigives - så
> hedder den noget andet, så vent og se.

Ja! Vista hed "Longhorn" i meget lang tid.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-09 19:03

"Jesper Hedegaard" skrev i en meddelelse
> Win 2

Win 1.0 forekom også....

> Win 3.1

Win 3.2 og 3.3 forekom også....

> Win 95 - Vista har som en anden nævner også versionsnumre....

Bl.a. 98 kom i en R2 udgave - og muligvis også et par andre.....

Så jo - V7 er "rigtigt" - men om de har lært af deres fejltagelse med
Vista er ikke godt at vide - det må fremtiden vise, når den "rigtige"
version er på gaden

Jan

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-01-09 20:18

> Win 1.0 forekom også....

> Win 3.2 og 3.3 forekom også....

Kender de´m ikke - men de hedder jo 3.x så de er alle nr 3 i serien - blot
forskellige afarter.

Nej - f.eks. min egen XP på denne maskine hedder Version 2002.
Og de er alle nye versioner - 95-kernen gik vel noget igen i 98-kernen, men
alligevel få forandret at det var en "hel" version.
Ligeledes ku man hævde at NT er den eneste version i den stamme, da kernen
fortsætter i 2000, XP og Vista.
Og alligevel hævde Microsoft at de alle er revolutionerende
nyheder......tankevækkende men alligevel hver især fulde versioner
> Bl.a. 98 kom i en R2 udgave - og muligvis også et par andre.....

Men hed stadig 98 = een udgave, igen i forskellige afarter.

> Så jo - V7 er "rigtigt" - men om de har lært af deres fejltagelse med
> Vista er ikke godt at vide - det må fremtiden vise, når den "rigtige"
> version er på gaden
>
> Jan

Hov - jeg glemte da helt ME, men det ville Ms vist osse helst
Men så sku den lille ny jo hedde 11 !

Men ja - de har meget ridende på den næste version. Der er jo meget debat om
Vista's fordele over XP - godt nok havde vi samme debat, da XP kom frem men
personligt mener jeg at XP var en langt større forbedring end Vista.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-09 21:14

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse > Hov -
jeg glemte da helt ME, men det ville Ms vist osse helst

Ja - ME blev heller aldrig et hit.

> godt nok havde vi samme debat, da XP kom frem men personligt mener jeg
> at XP var en langt større forbedring end Vista.

Det er jeg meget enig i

Der er i øvrigt omtale af den nye Windows på TV2's tekst TV i dag med en
"officiel" udmelding fra Ms, hvor de indrømmer, at Vista er et flop

Win 7 skulle blive hurtigere, simplere og mindre resourcekrævende - så
det lyder lidt som om, at de har lyttet lidt til beklagelserne over
Vista

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 22:54

Når man skriver det andet anførselstegn betyder det at citatet
afsluttes. Så som du kan se er der ikke rigtig basis for din
konklusion da resten jo er Journalistens mening.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-01-09 07:50

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev

> Win 7 skulle blive hurtigere, simplere og mindre resourcekrævende - så det
> lyder lidt som om, at de har lyttet lidt til beklagelserne over Vista

Siger de ikke det, hver gang der kommer en ny version af Windows?
Jeg mener i hvert fald at nogle påstod det samme om XP, hvilket i hvert fald
ikke passede i min verden, da jeg prøvede den af på min daværende computer
med 128 MB Ram.
Min computer kunne slet ikke klare det, så jeg måtte tilbage til Windows 98.

Selvfølgelig bliver Win 7 ikke mindre ressourcekrævende end Vista. Den
bliver måske bare ikke så meget _mere_ ressoucekrævende end Vista, end Vista
er i forhold til XP og XP i forhold til -98.
Men vi vil ikke mærke det sådan, fordi computerne i mellemtiden er blevet
mere hardwaretunge, inden vi når 2010-2011 stykker hvor den bliver officiel.

Og sådan er de måske også nødt til at tænke i disse krisetider, hvor folk
måske vil skifte PC lidt sjældnere end hidtil.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-01-09 07:46

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev

> Nej - f.eks. min egen XP på denne maskine hedder Version 2002.

Kigger man på HTTP_USER_AGENT (som jeg bruger i et statistikmodul på en af
mine hjemmesider), hedder XP kun én ting, nemlig "Windows NT 5.1" (5.0 er
Windows 2000).
Vista hedder "Windows NT 6.0".

Jeg går ud fra at det de versionsnumre der har fået dem til at kalde den
kommende for "Windows 7".

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-09 20:48

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in news:49663fba$0$90263$14726298
@news.sunsite.dk:

> Win 3.2 og 3.3 forekom også....

Nej. Der findes ganskevist en Windows 3.2, men det var alene en opdatering
der behandlede problemer med kinesiske skrifttegn og derfor var en ren
kinesisk windows. Windows 3.3 har aldrig eksisteret.

Fra : Infinity

Dato : 08-01-09 22:08

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> opdatering der behandlede problemer med kinesiske skrifttegn og
> derfor var en ren kinesisk windows. Windows 3.3 har aldrig eksisteret.

Der var en Win 3.11 for Workgroups, og var der ikke også en 3.12 ?
--
/Infinity

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 23:05

Ikke det jeg husker, men en almindelig 3.11 fandtes der også. Skabte
lidt forvirring dengang. Kom iøvrigt noget efter WfW 3.11.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 11:37

"Infinity" <Infinity@mail.dk> wrote in news:49666b2c$0$90264$14726298
@news.sunsite.dk:

> Der var en Win 3.11 for Workgroups, og var der ikke også en 3.12 ?

3.11 og 3.11 for Workgroups (der var også en 3.1 for Workgroups).

3.12 har aldrig eksisteret.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-01-09 00:14

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message
> 3.12 har aldrig eksisteret.

Det tror jeg ikke Kineserne er enig med dig i.

http://pc.wikia.com/wiki/Windows_3.x

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-01-09 21:12

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> wrote in

> Hvilket så overhovedet ikke passer med hidtidig rækkefølge- eller
> antal:

Det har du da ret i. Her er de versioner der først udkom med nyt
hovedversionsnummer:

Win 1.0 (1.0)
Win 2.0 (2.0)
Win 3.0 (3.0)
Win 95 (4.0)
Win 2000 (5.0)
Win Vista (6.0)

Alle ikke nævnte versioner har været underversioner, når vi snakker
nummerering. XP er f.eks en 5.2.

Af samme årsag står Win 7 ikke på listen. Den bliver version 6.1.

> Det er ikke første gang at en Win-beta hedder et indtil den frigives -
> så hedder den noget andet, så vent og se.

Win 7 har allerede heddet Blackcomb og Vienna.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-01-09 21:35

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Af samme årsag står Win 7 ikke på listen. Den bliver version 6.1.

Jeg går ud fra, at det er gæt ?

Man kunne vel godt forestille sig, at de netop vil markere, at det ikke
blot er en lappeløsning for at få Vista til at glide lettere ned , og
derfor tager springet til 7.0 ?

Jan

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 11:16

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in news:4966637a$0$90273$14726298
@news.sunsite.dk:

> Jeg går ud fra, at det er gæt ?

Bestemt. Men et kvalificeret gæt. Jeg har endnu ikke set indikationer på at
Win7 bliver version 7, hvorimod jeg har set flere indikationer på at den
bliver version 6.1.

> Man kunne vel godt forestille sig, at de netop vil markere, at det ikke
> blot er en lappeløsning for at få Vista til at glide lettere ned , og
> derfor tager springet til 7.0 ?

Det er nok grunden til de har valgt navnet Windows 7

Fra : Infinity

Dato : 08-01-09 22:12

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> nummerering. XP er f.eks en 5.2.
>
> Af samme årsag står Win 7 ikke på listen. Den bliver version 6.1.

Micro$jov kalder den nu godtnok Windows 7
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/default.aspx

--
/Infinity

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-09 23:18

Navnet er ikke det samme som versions nummeret.
http://uxevangelist.blogspot.com/2008/02/windows-7-version-61-yes-61-and-heres.html

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-01-09 23:13

On Thu, 8 Jan 2009 16:47:36 +0100, "Olesen" <no@mail.com> wrote:

>http://www.comon.dk/news/windows.7.beta.kommer.fredag_39189.html

"Betaversionen kan kun installeres på maskiner med Windows Vista SP1 –
det er altså ikke muligt at opgradere fra Windows XP. "
--
OV1A Jens

Experience: Enables you to recognize a mistake when you make it again.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-09 05:07

Hvorfor ville du dog også opgradere? Det er jo en Beta, endda beta 1.
Der vil være masser af fejl som skal findes. Hvis du vil lege med den
bør du indstallere den rent på sin egen Harddisk/Partition og helst på
sin egen computer så du ikke får ødelagt din arbejdsmaskine.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-01-09 10:50

Jens Petersen <jp@c.dk> wrote in

> "Betaversionen kan kun installeres på maskiner med Windows Vista SP1 –
> det er altså ikke muligt at opgradere fra Windows XP. "

Men kan sikkert indstaleres som operativ system 2, det tillader XP-Pro
ihvertfald. Der får man blot efter install af et sekundær system en DOS
besked hvor man kan vælge hvilket operativ system man ønsker at starte op.
Så dem med XP-Pro kan sikkert godt indstalere den beta af Win-7 uden angst
for at miste ens primære XP-Pro operativ system.

--
Henrik Laursen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-01-09 11:43

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote in

> [...]
> starte op. Så dem med XP-Pro kan sikkert godt indstalere den beta af
> Win-7 uden angst for at miste ens primære XP-Pro operativ system.

Win7 betaen kan kun installeres som en opgradering af Vista SP1. Har man
kun XP på sin maskine kan betaen slet ikke installeres.

Iøvrigt sjovt du kalder en tekstbaseret besked for en "DOS besked"

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-01-09 13:15

At Vista SP1 er det eneste der kan opgraderes fra betyder ikke at den
ikke kan installeres "ren".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-01-09 16:58

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> At Vista SP1 er det eneste der kan opgraderes fra betyder ikke at den
> ikke kan installeres "ren".
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Det ville være underligt hvis den ikke kunne indstaleret på eks. en ren
harddisk, ellers får de jo aldrig lokket XP brugerne til hvis de ikke
kan få lov til at prøve skidtet af først, så kan det jo tænkes at en
kæmpe stavl XP brugere fra starten dømmer den som out.
Nu har man set at Vista var noget være skidt, så hvorfor lægge sin trust
et et nyt system man ikke har fået lov til at prøve af først.

Har en sekundær PC stående uden O.P som jeg kunne teste den på.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-09 23:04

> [...]
>
> Allerede imorgen skulle beta-versionen af Windows 7 være tilgængelig og
> dermed ser det ud til, at Vista muligvis får lov at lide en stille død :D

Der går et år som planlagt.
Det værdste er dog, det blot er en 'afpudset'
Vista så den blir' lettere at afvikle.
Måske hardwaren alligevel til dên tid
ikke har et egentlig problem med Vista
som den er (og blir') idag.

Nej. Windows 7 er ikke nødvendigt
hvis man skal se nøgternt på det.

Samme design, samme filsystem og blot
nogle afpudsninger som skal få kunderne til
at tro, at NU er Vista som den skal være !!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-01-09 18:44

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in
message news:496601c5$0$56796

http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx#

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 10-01-09 00:46

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message

> http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd353205.aspx#

Damn, har hentet ISO-filen for flere timer siden. Er først lykkedes nu at få
licens-nøglen :(

Log ind med jeres WLM/Messenger ID:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-download.aspx

https://www.microsoft.com/betaexperience/scripts/gcs.aspx?Product=tn-win7-32-ww&LCID=1033

Som vil resultere i en fejl-side med denne URL:

https://www.microsoft.com/betaexperience/productkeys/win7-32/enus/default.aspx

Reload, reload, reload. I vil før eller siden få nøglen :)