Ark ja, jeg blev 'hacket'
Fra : Kim Noer

Dato : 27-07-01 00:37

Davsen..

Nogen der har navnet på den 'worm' der blev lagt på min bimmer?

http://www.image.dk/~noer/hacked/

- og er der noget jeg har glemt at fjerne?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-07-01 01:30

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Davsen..
>
> Nogen der har navnet på den 'worm' der blev lagt på min bimmer?
>
> http://www.image.dk/~noer/hacked/
>
> - og er der noget jeg har glemt at fjerne?

Hej Kim,
Sikke en redelighed. Jeg mener det kan dreje sig om en afart af VBS.network
Læs mere om den på
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.network.b.html
Og så håber jeg du får skidtet fjernet

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-07-01 08:03

In <3b60a996$0$3218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Kim Noer" <kn@nospam.dk> writes:

>Davsen..

>Nogen der har navnet på den 'worm' der blev lagt på min bimmer?

>http://www.image.dk/~noer/hacked/

>- og er der noget jeg har glemt at fjerne?

windows ?

/Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-07-01 09:01

Martin Moller Pedersen wrote:

> windows ?

Egentligt er jeg ved at være træt af "eksperternes" gentagne: "Du kan
bare installere Linux i stedet for", men ovenstående var nu meget sød.

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ole Hansen

Dato : 27-07-01 10:35

Kim Ludvigsen <ludvig@post4.tele.dk> writes:

> Egentligt er jeg ved at være træt af "eksperternes" gentagne: "Du kan
> bare installere Linux i stedet for", men ovenstående var nu meget sød.

Han har da så ganske ret. Hvis en maskine er blevet hacket, så lapper
man altså ikke bare et par huller og smider den i luften igen. Man ved
jo ikke, hvor meget "rod" der er blevet lavet på maskinen.

En god ide kan være, at udskifte disken og så sætte disken i en anden
maskine, for at finde ud af hvad der er sket og ikke mindst hvorfor.

--
Ole Hansen

Fra : Kim Noer

Dato : 27-07-01 12:03

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message

> [...]
>
> En god ide kan være, at udskifte disken og så sætte disken i en anden
> maskine, for at finde ud af hvad der er sket og ikke mindst hvorfor.

Hvis du kigger på det link jeg gav, kan du se at en *.rr.com har fat i min
IIS. Det er den vej han har sneget network.exe ind. network.exe kontakter en
IRC server der ser ud til at være privat.

Fra : Ole Hansen

Dato : 27-07-01 12:17

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> writes:

> Hvis du kigger på det link jeg gav, kan du se at en *.rr.com har fat i min
> IIS. Det er den vej han har sneget network.exe ind. network.exe kontakter en
> IRC server der ser ud til at være privat.

Jow, men nu snakkede jeg generelt, såøhh.. Stadigvæk, din maskine er
blevet taget - jeg ville re-installere..

--
Ole Hansen

Fra : El Diablo

Dato : 31-07-01 11:18

Hej Ole.

> Han har da så ganske ret. Hvis en maskine er blevet hacket, så lapper
> man altså ikke bare et par huller og smider den i luften igen. Man ved
> jo ikke, hvor meget "rod" der er blevet lavet på maskinen.

Agree .. og det gælder OGSÅ for Linux ... det er en typisk hacker adfærd, på
Linux, og erstatte system kommandoer, med nogle der ikke "taler sandt". Som
eksempel, en "ps" (Svarer til Windows Taskmanager) der "glemmer" og vise de
tasks hackeren har lagt ind, eller en "ls" (Lig "DIR" på windows), der ikke
viser de filer hackeren har lagt ind, og i nogle tilfælde skjuler hele
dir's.

En Clean install efter et alvorligt hacker angreb er en RIGTIG god ide ! ..
UANSET om man er til Linux eller Windows !!! :)

.... Venligst .. El

Fra : Alex Holst

Dato : 31-07-01 14:31

El Diablo <spammer_fuck_off@privacy.com> wrote:
> En Clean install efter et alvorligt hacker angreb er en RIGTIG god ide ! ..
> UANSET om man er til Linux eller Windows !!! :)

MD5 eller SHA1 signatures af system programmer og config filer er vigtigere,
men naesten ingen lader til at goere det.

Fra : F.Larsen

Dato : 27-07-01 21:52

Hvad er det for et program du benytter til at liste programmer/porte med ?

--
Flemming

Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/