Bedste trådløse router.
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-01-09 18:40

Min gamle trofaste tandberg router er gået til de evige router marker
(hvor det så end er). den vil i alt fald ikke længere se mit kabelmodem
:(

Nå men så er der jo mulighede for en opdatering, men hvad skal man købe?

Er lidt lun på en AP Extrem som man kan få brugt for 900,- (hvilket
stadig er ret meget), men er det et godt køb når man skal købe ny
router, eller skal man bare flå de 1300 op af lommen og købe en ny?

Syntes at timecapsule er lige peberet nok... selv om den er lækker..

Hvad siger i? er der andet man bør kigge efter.

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 19:51

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
>
> Syntes at timecapsule er lige peberet nok... selv om den er lækker..
>
> Hvad siger i? er der andet man bør kigge efter.

Extreme en den bedste du kan købe for alm. penge .. efter min mening ..

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-01-09 20:03

On 2009-01-06 19:50:58 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
>

> Extreme en den bedste du kan købe for alm. penge .. efter min mening ..
>
> /thomas

Hvis man tilslutter en ekstern HD kan man så bruge den til Time Machine ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 20:05

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Hvis man tilslutter en ekstern HD kan man så bruge den til Time Machine ?

ikke officielt nej ..

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-01-09 20:24

On 2009-01-06 20:04:44 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> ikke officielt nej ..
>
> /thomas

Det vil sige ikke umuligt ?

Nå har bestilt den så må vi se hvornår den dukker op.

Køber en USB 2.0 hub med så kan jeg måske tilslutte flere diske og en
printer ;)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 20:39

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Det vil sige ikke umuligt ?

tja, åbenbart virker det:

<http://forums.macworld.com/thread/99647?start=0&tstart=0>

Men jeg har ikke prøvet på min egen fornyligt ..

> Nå har bestilt den så må vi se hvornår den dukker op.
>
> Køber en USB 2.0 hub med så kan jeg måske tilslutte flere diske og en
> printer ;)

Det kan du så sagtens ..

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-01-09 21:04

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Hvis man tilslutter en ekstern HD kan man så bruge den til Time Machine ?

ja.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-01-09 22:03

> Extreme en den bedste du kan købe for alm. penge .. efter min mening ..

Ville du overhovedet ikke pege på meget billigere alternativer som
Linksys og den slags, hvor man får det hele til det halve?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 22:09

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Ville du overhovedet ikke pege på meget billigere alternativer som
> Linksys og den slags, hvor man får det hele til det halve?

Ikke når Extremen er så nem at konfigurere og har en fantastisk
rækkevidde ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-01-09 22:17

> Ikke når Extremen er så nem at konfigurere og har en fantastisk
> rækkevidde ...

Okay, tak. Min WRT54G kan netop drille med rækkevidden indimellem.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-01-09 00:48

Flemming Rubini skrev:
> Okay, tak. Min WRT54G kan netop drille med rækkevidden indimellem.

Har man en Mac, er Airport konfigurationsværktøjet ret lettere
tilgængeligt end diverse kinesiske webinterfaces. Det kan let være
penge værd :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-01-09 01:59

> Har man en Mac, er Airport konfigurationsværktøjet ret lettere
> tilgængeligt end diverse kinesiske webinterfaces. Det kan let være
> penge værd :)

Ja, indrømmet, det har været lidt som at opfinde krudt. Blandt andet
fordi jeg skulle have telefoni koblet på også. (Unotel-IPtelefoni gør
det blandt andet svært for kunden fordi de ikke udleverer et eksempel på
en konfigurationsfil.). Jeg er meget fristet til at følge denne
lovprisning da jeg jo bare kan bruge min WRT54G som bridge/repeater.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-01-09 08:14

Flemming Rubini skrev:

> [...]
> en konfigurationsfil.). Jeg er meget fristet til at følge denne
> lovprisning da jeg jo bare kan bruge min WRT54G som bridge/repeater.

Jeg lovpriser ikke, jeg konstaterer bare et faktum.

Men hva, man får ikke grå hår mellem tænderne uden at gøre en indsats :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-01-09 08:41

> Jeg lovpriser ikke, jeg konstaterer bare et faktum.
>
> Men hva, man får ikke grå hår mellem tænderne uden at gøre en indsats :)

Merprisen på 800 kr. fordi der står Apple på og ingen garanti for
kompabilitet, er da en lovprisning Ikke noget galt i det. Og jeg
kan forstå man kan sætte en USB disk på og bruge den som NAS, det er da
ikke dårligt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 07-01-09 05:47

Hej Flemming

On Jan 7, 8:40 am, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:
> Merprisen på 800 kr. fordi der står Apple på og ingen garanti for
> kompabilitet, er da en lovprisning  Ikke noget galt i det. Og jeg

Af ren nysgerrighed: Hvad er det for en garanti andre giver som Apple
ikke giver?

Med Airport Extreme taler vi om Wireless-N (Draft). Er der nogen der
giver garantier der?

--
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-09 14:06

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke giver?
>
> Med Airport Extreme taler vi om Wireless-N (Draft). Er der nogen der

Nej .. og det er der ingen der gør .. eftersom standarden ikke er færdig
og ratificeret ...

Men jeg har haft meget få problemet med Extreme basene .. især når jeg
har sat dem ind som erstatning for diverse Linksys, D-link, allnet baser

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-01-09 18:47

> [...]
>
> Men jeg har haft meget få problemet med Extreme basene .. især når jeg
> har sat dem ind som erstatning for diverse Linksys, D-link, allnet baser

Tak. Det lyder betryggende.

Det er selvfølgelig ingen garanti (Jesper: det var dette jeg mente) for
at det virker hos mig. Mangler nemlig at få undersøgt om Brother
HL-5250DN og Canon iP4000R (trådløs) er kompatible med Airport Extreme.
(Det er begge netværksprintere).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-09 19:15

> [...]
> at det virker hos mig. Mangler nemlig at få undersøgt om Brother
> HL-5250DN og Canon iP4000R (trådløs) er kompatible med Airport Extreme.

Sålænge de understøtter WPA/WPA2 så skulle de være "good to go"

Men lad for guds skyld være med at bruge WEP ...

/thomas

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 07-01-09 13:20

On Jan 7, 6:47 pm, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Tak. Det lyder betryggende.
>
> Det er selvfølgelig ingen garanti (Jesper: det var dette jeg mente) for
> at det virker hos mig.

Ok - jeg forstod det bare som noget negativt Så jeg spurgte lidt
retorisk efter hvilke producenter der gav garanti. Jeg ved godt Apple
(og andre) ikke gør

Jeg har selv en Time Capsule og den virker selvfølgelig fint med vores
MacBook og MacBook Pro, men også med min firmabærbare LenovoT61 (også
Wireless N).

--
Jesper

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-01-09 22:22

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> Ok - jeg forstod det bare som noget negativt Så jeg spurgte lidt
> retorisk efter hvilke producenter der gav garanti. Jeg ved godt Apple
> (og andre) ikke gør

Nej, og det kan man glemme ind i mellem.

Apple er tillige i den særligt situation at de sælger Apple produkter,
men reelt er en købmandsbutik som alle andre. Men man kunne godt
forledes til at tro at de produkter de sælger er kompatible. Det har
bare aldrig fungeret sådan, heller ikke dengang det var en ren
Appleshop.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-01-09 21:08

On 2009-01-06 18:39:48 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
>
> Syntes at timecapsule er lige peberet nok... selv om den er lækker..
>
> Hvad siger i? er der andet man bør kigge efter.

Nogen der ved hvor hurtigt sådan en kommer, de shipper inden for 24
timer, når det er hylde vare er det så 2-3 dage (det oplevet jeg da jeg
købte Leopard)?