Natlig oprydning - Hvad gør I andre?
Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-01-09 11:38

Min iMac er altid slukket om natten, så den automatiske oprydning mellem
3.15 og 5.30 bliver vel aldrig kørt.

Kan den fuldstændig "gro til" i overflødige filer, der ikke bliver
ryddet væk?

Apple skriver om det her:
http://support.apple.com/kb/HT2319

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-09 12:39

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> 3.15 og 5.30 bliver vel aldrig kørt.
>
> Kan den fuldstændig "gro til" i overflødige filer, der ikke bliver

Det nemmeste er jo bare at have den tændt en nat en gang imellem ;)

Jeg vil påstå at du ikke kommer til at mærke ret meget til det hvis de
ikke bliver kørt.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 06-01-09 13:49

> Det nemmeste er jo bare at have den tændt en nat en gang imellem ;)
>
> Jeg vil påstå at du ikke kommer til at mærke ret meget til det hvis de
> ikke bliver kørt.
>
> /thomas

Automatisk oprydning?
Hvordan skal det forståes?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-01-09 15:36

In article <1it4jji.bcz503kgbgzoN%isteen@gmail.rygeloven.com>,
isteen@gmail.rygeloven.com (Steen) wrote:

> Automatisk oprydning?
> Hvordan skal det forståes?

Det er noget man bruger i unix systemer. Jeg faldt over en tekst om det
på Adobes side ang. Optimize performance in Photoshop CS4 on Mac OS

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb404440&sliceI
d=1

Adobe skriver bl.a.

Run Apple periodic maintenance scripts to clean logs and temporary files

Mac OS X performs background maintenance tasks overnight. If your
computer is turned off or in sleep mode at night, then the maintenance
tasks are not performed. Run a utility, such as CronMaster, to manually
perform these tasks, or enter the commands using the Terminal. For
further information, read document #107388, "Mac OS X: How to force
background maintenance tasks (logs and temporary items)" on the Apple
support website at www.apple.com/support/ .

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-01-09 15:42

In article <1it4gf6.1fzsalk1mfq41gN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det nemmeste er jo bare at have den tændt en nat en gang imellem ;)

Ja, klart.

> Jeg vil påstå at du ikke kommer til at mærke ret meget til det hvis de
> ikke bliver kørt.

Nej, sikkert ikke. Men på arbejdet havde vi engang nogle fejl i
Photoshop og Indesign, der forsvandt efter en oprydning.
Én af fejlene var at Photoshop ikke mere ville åbne 30 filer der blev
trukket ned på programikonet.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-01-09 00:47

> Det nemmeste er jo bare at have den tændt en nat en gang imellem ;)
>
> Jeg vil påstå at du ikke kommer til at mærke ret meget til det hvis de
> ikke bliver kørt.

Hvad gør man med en blærbar?

--
.rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Jon

Dato : 09-01-09 13:20

> Hvad gør man med en blærbar?

Glemmer det. Eller kjøper f.eks. Macaroni (8 - åtte - Euro) for å gjøre
det enkelt, hvis man virkelig ikke stoler på at det er unødvendig.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-09 13:26

On 2009-01-09 00:47:02 +0100, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> Hvad gør man med en blærbar?

starter at eler anacron der kørere crontabs der ikke er kørt fordi
computeren var slukket.
læs "man at".

anacron var installeret på tidlige Mac OS X versioner.
at var aktiveret frem til og med 10.3 som default men blev disablet i
10.4, formegenlig fordi apple mener det ikke er nødvendigt for de
fleste brugere.

i 10.4 og 10.5 ligger at som en ikke akiveret launchdaemon.

Vi har ca 100 mac'er som kører fint uden at maintanence scripts køres,
på min egen box kører jeg en sjælden gang /usr/libexec/locate.updatedb
manuelt for at opdatere mit locate index.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Keera Ann Fox

Dato : 06-01-09 17:48

> [...]

> 3.15 og 5.30 bliver vel aldrig kørt.
>
> Kan den fuldstændig "gro til" i overflødige filer, der ikke bliver

10.5 også? Jeg ble fortalt at det ikke var nødvendig å bekymre seg med
10.5 fordi den ville kjøre gjennom opprydding ved oppstart. Jaja, får
laste ned Onyx igjen, da.

--
Keera in Norway
http://kafox.blogspot.com/

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-09 01:37

Keera Ann Fox <keera.ann.fox@gmail.com.invalid> wrote:

> 10.5 også? Jeg ble fortalt at det ikke var nødvendig å bekymre seg med
> 10.5 fordi den ville kjøre gjennom opprydding ved oppstart. Jaja, får
> laste ned Onyx igjen, da.

Det synes jeg også, jeg har hørt. Men ellers er jeg enig. Man kan bare
bruge Onyx eller et af de mange andre programmer, der lader en rydde op
med et enkelt klik.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 07-01-09 08:16

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> Min iMac er altid slukket om natten, så den automatiske oprydning mellem
> 3.15 og 5.30 bliver vel aldrig kørt.

Åbn Terminal
Skriv: sudo periodic daily weekly monthly
tryk retur
indtast din logon-kode
vent til prompten kommer igen

ovenstående kører alle tre scripts - udelad evt. monthly. Weekly er det,
der tager længst tid.
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-01-09 11:29

In article <1it5yv9.1chc7tn1ivwo1yN%martinx@yzammentorp.org>,
martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> indtast din logon-kode
> vent til prompten kommer igen
>
> ovenstående kører alle tre scripts - udelad evt. monthly. Weekly er det,

Det var smart. Jeg var ikke klar over at de kunne køres i ét hug.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Palle

Dato : 09-01-09 18:18

On 2009-01-07 08:15:39 +0100, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> ovenstående kører alle tre scripts - udelad evt. monthly. Weekly er det,
> der tager længst tid.

Hvad bliver der helt specifikt ryttet op i ved denne kørsel?

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Morten Lind

Dato : 09-01-09 18:27

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Hvad bliver der helt specifikt ryttet op i ved denne kørsel?

<http://support.apple.com/kb/HT2319>

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-09 13:17

On 2009-01-06 11:38:22 +0100, Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> said:

> Kan den fuldstændig "gro til" i overflødige filer, der ikke bliver
> ryddet væk?

næppe.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen