iMac nykøb med egne opgraderinger
Fra : Esben

Dato : 05-01-09 13:26

En ven er ved at købe maskiner (i England) bl.a. en iMac og i den
anledning har jeg lidt spørgsmål:

Er 20" skærmen OK - eller er der stadigt problemer med den?

Hvordan er det selv at sætte disk og RAM i og voider man garantien hvis
man skifter disk selv? Og er der ikke noget med grænser for højden på
disken i sådan en fætter?

Jeg formoder det er værd at gå efter 2,66 GHz modellen pga. ATI Radeon
HD 2600 PRO 256MB grafikkortet og den lille forskel i pris?

Man kan da ikke få trådløst tastatur med numerisk længere?!

Tror I en engelsk butik kan lokkes til at skaffe den med dansk tastatur?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-01-09 14:49

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> En ven er ved at købe maskiner (i England) bl.a. en iMac og i den
> anledning har jeg lidt spørgsmål:
>
> Er 20" skærmen OK - eller er der stadigt problemer med den?

Der er som sådan ikke problemer med den .. den er bare ikke så god som
24"

> Hvordan er det selv at sætte disk og RAM i og voider man garantien hvis
> man skifter disk selv? Og er der ikke noget med grænser for højden på
> disken i sådan en fætter?

Du kan ikke skifte disken selv .. ram er nemt.

> Jeg formoder det er værd at gå efter 2,66 GHz modellen pga. ATI Radeon
> HD 2600 PRO 256MB grafikkortet og den lille forskel i pris?

jo, men nu er det jo snart tirsdag, og Macworld Expo, som måske der er
nye modeller på vej.

> Man kan da ikke få trådløst tastatur med numerisk længere?!

nej

> Tror I en engelsk butik kan lokkes til at skaffe den med dansk tastatur?

næppe ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-01-09 01:11

> nej

Man kan være heldig at finde en netbutik, der stadig har den gamle model
i hvid plastic. Det er trådløst, men har fuldt antal taster med
numeriske osv. Det er ikke så længe siden, jeg selv købte sådan et.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 06-01-09 23:25

Tak til jer begge!

vh Esben

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-01-09 09:42

> Man kan være heldig at finde en netbutik, der stadig har den gamle model
> i hvid plastic. Det er trådløst, men har fuldt antal taster med
> numeriske osv. Det er ikke så længe siden, jeg selv købte sådan et.

Kan du bruge F14 og F15 på dit?
Desuden er [ ´ ] og [ ¨ ] orange i Tastaturfremviseren (visende en
konflikt).

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-09 13:09

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Kan du bruge F14 og F15 på dit?

På mit LED Cinema Display skruer de op og ned for lyset, har jeg lige
opdaget.

> Desuden er [ ´ ] og [ ¨ ] orange i Tastaturfremviseren (visende en
> konflikt).

Det havde jeg ikke set. Det virker i hvert fald fint, og jeg hedder
Münster, så jeg burde vide det. Flûtes kan man også skrive
Og både é og è.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-01-09 18:34

> På mit LED Cinema Display skruer de op og ned for lyset, har jeg lige
> opdaget.

Tak. Det kan være noget af forklaringen hvorfor "One Key" ikke kan få
fat i disse to, hos mig.

> Det havde jeg ikke set. Det virker i hvert fald fint, og jeg hedder
> Münster, så jeg burde vide det. Flûtes kan man også skrive
> Og både é og è.

Så kan jeg forstå det også er tilfældet hos dig. Og det virker da også
hos mig. Normalt ville sådan en konflikt også tydeligt vise sig, men at
der er markeret to konflikter, uden problemer, tilsyneladende. Det
understreger bare at det ikke er en sømløs bagud kompabilitet mht. A1060
tastaturet.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 17-02-09 00:31

> Man kan være heldig at finde en netbutik, der stadig har den gamle model
> i hvid plastic. Det er trådløst, men har fuldt antal taster med
> numeriske osv. Det er ikke så længe siden, jeg selv købte sådan et.

jep!

http://www.itzonen.dk/content/gate2prices.asp?mUrl=/hardware/hardware-vi
s.asp?Kode=H000625

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-02-09 00:23

> jep!
>
> http://www.itzonen.dk/content/gate2prices.asp?mUrl=/hardware/hardware-vi
> s.asp?Kode=H000625

Det var netop sådan, jeg gjorde: Fandt en butik på nettet, der stadig
solgte det. Det er endda enormt billigt. Det nye trådløse tastatur fra
Apple koster kr. 599,-, og jeg er sikker på, at jeg engang har givet
noget deropad for det hvide trådløse tastatur, da det var nyt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 18-02-09 19:12

> [...]
> Apple koster kr. 599,-, og jeg er sikker på, at jeg engang har givet
> noget deropad for det hvide trådløse tastatur, da det var nyt.

Min ven skal sikkert stadigt bruge det. Men jeg selv bliver nødt til at
have det smalle nye, da det andet ikke kan være der i setup, med
bærbar, 30" skærm og trackball. Havde ét af de små, men spildte væske i
det (hellere i tastaturet end i den bærbare, right!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-09 00:16

> [...]

> bærbar, 30" skærm og trackball. Havde ét af de små, men spildte væske i
> det (hellere i tastaturet end i den bærbare, right!

Jeg bruger netop også tastaturet som en sikkerhedsforanstaltning hjemme.
Den bærbare står på en iCurve stand oppe på bordet, mens tastaturet er
på en hylde under bordet. Det er en god løsning rent ergonomisk. Desuden
befinder mad og drikke sig under computerens højde, så den i hvert fald
ikke bliver ramt. Jeg har faktisk ødelagt et tastatur ved at spilde i
det, selv om jeg synes, jeg er ret forsigtig. Jeg var ret glad for, at
det gik ud over et tastatur til kr. 300,- og ikke en computer til kr.
18.000,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 19-02-09 09:49

> [...]
> det, selv om jeg synes, jeg er ret forsigtig. Jeg var ret glad for, at
> det gik ud over et tastatur til kr. 300,- og ikke en computer til kr.

Synes nemlig jeg kunnne huske du havde en lignende historie. At min
maskine så er hærget lidt på anden vis er bare ærgerligt - bruger den
ikke meget som bærbar når nu jeg har en 30" Apple skærm.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-01-09 13:50

On 2009-01-05 13:26:23 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> En ven er ved at købe maskiner (i England) bl.a. en iMac og i den
> anledning har jeg lidt spørgsmål:
>
> Er 20" skærmen OK - eller er der stadigt problemer med den?

den er fin, men det er et TN display så faverne er for viderkommende.

> Hvordan er det selv at sætte disk og RAM i og voider man garantien hvis
> man skifter disk selv? Og er der ikke noget med grænser for højden på
> disken i sådan en fætter?

ram sidder bag i en liste på undersiden.

Disken skifter du ikke selv!, du skal fjerne den pålimede glas kontrast
skærm for komme til disken så det vil jeg ike anbefale: og ja du
fraskriver dig granatien hvis du forsøger dig.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen