/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Texas free 45 ? ? ?
Fra : emil lønneberg


Dato : 03-01-09 14:31

-- Hejsa
Jeg er blevet frarådet på det kraftigeste at købe knallert hos
T.Hansen af mine arbejds kammerater ,deres maskiner står nemlig mere
på værksted hos T. end hjemme hos dem selv, har nogen kendskab til om
Texas free 45km , er et godt køretøj .
bolværksmatrosen


 
 
Søren Ottosen (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 03-01-09 14:44

> Jeg er blevet frarådet på det kraftigeste at købe knallert hos
> T.Hansen af mine arbejds kammerater ,deres maskiner står nemlig mere
> på værksted hos T. end hjemme hos dem selv, har nogen kendskab til om
> Texas free 45km , er et godt køretøj .
> bolværksmatrosen


Hej bolværksmatros.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det du skriver, men mange gange
tror jeg osse det har lidt at gøre med hvad de bruges til og af hvem.

Om sommeren kører jeg selv MC og savnede lidt en tohjulet til at høre på
arbejde på om vinteren, så derfor købte jeg en billig kinesermodel for
5800,- (Futong) www.nonameimport.dk Den er vist maget til en af Thansens 4
takt til ca. 8000,-
Denne lille maskine har imponeret mig helt vildt. Den starter altid, den
kører 52 km/l, siger næsten intet,
Kører ca 50 km/t uden der er fjernet nogen begrænsning, den er dog lidt
sløv i optrækket, måske også fordi jeg om sommeren kører 1000 ccm MC.

Så min konklusion er at hvis du bruger den til det den er beregnet til får
du osse meget fornøjelse af den i flere år.
Tror nok at Futong er magen til Texas Free bare 1000,- billigere




Søren





Jesper Poulsen (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-01-09 17:17

Søren Ottosen wrote:

> Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det du skriver, men mange gange
> tror jeg osse det har lidt at gøre med hvad de bruges til og af hvem.

Præcis. Der er forskel på 4-takt og 2-takt. Man skal ikke bruge en
4-takter som var den 2-takt, for så holder den ikke længe.
En 4-takt har motorolie og skal behandles på samme måde som en bil ved
koldstarter og lign. Der skal checkes oliestand og der skal skiftes
motorolie.

Jeg kunne forestille mig at mange 4-takt-købere hos THansen i
virkeligheden er 2-takt-mennesker der vil have sig et svinebilligt
køretøj. Det forklarer nemlig de mange værkstedstimer der påstås at være
en direkte følge af et Giantco-køb.

En 2-takter der bruger olie er et godt tegn. En 4-takter der bruger olie
er et særdeles skidt tegn.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Søren Ottosen (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 03-01-09 21:17

>
>> Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det du skriver, men mange
>> gange
>> tror jeg osse det har lidt at gøre med hvad de bruges til og af hvem.
>
> Præcis. Der er forskel på 4-takt og 2-takt. Man skal ikke bruge en
> 4-takter som var den 2-takt, for så holder den ikke længe.
> En 4-takt har motorolie og skal behandles på samme måde som en bil ved
> koldstarter og lign. Der skal checkes oliestand og der skal skiftes
> motorolie.

Det som jeg også mener når jeg skriver at der er forskel hvem der kører på
den, er at hvis det er en 15 årig der skal se hvor hurtigt han kan få den
til at køre, så holder den ikke længe.

Jeg har en bekendt som købte en Giantco hos THansen bare for at køre korte
ture i byen, men blev så begejstret for den at har bruger den til daglig
transport, jeg tror den har kørt 15-20.000 km uden nogen som helst problemer
overhovedet



>
> Jeg kunne forestille mig at mange 4-takt-købere hos THansen i
> virkeligheden er 2-takt-mennesker der vil have sig et svinebilligt
> køretøj. Det forklarer nemlig de mange værkstedstimer der påstås at være
> en direkte følge af et Giantco-køb.
>
> En 2-takter der bruger olie er et godt tegn. En 4-takter der bruger olie
> er et særdeles skidt tegn.

Så til bolværksmatrosen kan jeg kun sige følgende: Er du en voksen mand som
som er kommet over pille/skrue alderen, ikke skal køre mere end de tilladte
45 km/t, og skal du have et billigt, driftsikkert og stabilt køretøj så køb
du bare en Futong hos www.nonameimport.dk eller Texas Free eller Thansens
Giantco. Det er stort set samme scooter.

Nu skriver jeg godt nok kineser, men mange at komponenterne er lavet i japan
(eller i hvert fald af japanske producenter som måske har fabrikker i kina).


Søren



N/A (06-01-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-01-09 16:52



Jesper Poulsen (03-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-01-09 14:45

emil lønneberg (slet TQVWP) wrote:

> på værksted hos T. end hjemme hos dem selv, har nogen kendskab til om

Det kan jeg ikke nikke genkendende til. Min nærmer sig 10.000 km og den
har ikke været forbi THansen siden 1000km eftersynet.

I sommers fik den ny gasnål og gasstempel (membranen var revnet).

For 3 uger siden justerede jeg ventiler. Alt er klaret selv og alt har
taget et par timer i effektiv arbejdstid. Og jeg er elektronikmekaniker
- ikke motormekaniker af nogen art.

> Texas free 45km , er et godt køretøj .

Jeg har haft en 30'er (den endte sine dage under en lastbil). Giantco'en
kan jeg bedre li', selvom at de er bygget over samme læst.


--
Mvh
Jesper Poulsen

ScooterGrisen (05-01-2009)
Kommentar
Fra : ScooterGrisen


Dato : 05-01-09 11:15

Jeg tror godt man kan sige at texas free, giantco og futong alle
ligger i bunden hvad angår både kvalitet og pris.
Jeg har læst både gode og dårlige ting om dem på nettet så det kan
muligvis være et lotteri om man får en af de gode eller dårlige.
Det kan da godt være at f.eks texas free er bedre samlet end giantco
og bedre justeret og smurt men jeg tror alt delene er samme kvalitet
allesammen lavet i kina selv peugeot v-clic.
prøv at se min hjemmeside for flere eksempler på scootere: http://mentos.wep.dk

Jesper Poulsen (06-01-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 06-01-09 16:52

ScooterGrisen wrote:
> Jeg tror godt man kan sige at texas free, giantco og futong alle
> ligger i bunden hvad angår både kvalitet og pris.

Kvalitet?

> Jeg har læst både gode og dårlige ting om dem på nettet så det kan
> muligvis være et lotteri om man får en af de gode eller dårlige.

Jeg tror at lotteriet ligger i køberne. Der er for mange der køber en
4-takter fordi den er billig, men kører den som en 2-takter - og så
holder 4-takteren ikke. Uanset hvem der har lavet den, hvad der står på
den og hvor den er købt.


--
Mvh
Jesper Poulsen

N/A (06-01-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-01-09 16:52



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste