MS Windows
briani 27239
Fragmentering
Fra : Kim2000

Dato : 03-01-09 02:13

Min computer bliver langsommere og langsommere. Det er sikkert
fragtmentering, men som sædvanligt mener Windows (XP) ikke den behøver det.
Den er ikke fragmenteret siden 2005.

Men hvilket andet program kan I anbefale. Jeg troede det var Partion Magic
jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den hentede demo version viste
sig det overhovedet ikke var dette program, jeg brugte i sin tid.

mvh
Kim

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-01-09 02:20

Kim2000 skrev:

> Men hvilket andet program kan I anbefale. Jeg troede det var Partion Magic
> jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den hentede demo version viste
> sig det overhovedet ikke var dette program, jeg brugte i sin tid.

Prøv JkDefrag:

http://www.kessels.nl/JkDefrag/index.html

Hvis din maskine vitterligt ikke har været defragmenteret i 3-4 år vil
det nok tage en del tid første gang du gør det.

Fra : Optimus Prime

Dato : 05-01-09 14:52

Thomas Jespersen skrev:
> Prøv JkDefrag:
> http://www.kessels.nl/JkDefrag/index.html

Den ser lovende og herligt ikke-kommerciel ud... Og der er endda en
venlig sjæl som har lavet en protable version også:
http://portableapps.com/apps/utilities/jkdefrag_portable

Den skal prøves

Fra : Ole Christiansen

Dato : 03-01-09 08:44

> [...]
> jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den hentede demo version
> viste sig det overhovedet ikke var dette program, jeg brugte i sin tid.

Hvorfor starter du så ikke defragmentering, når du ikke tror på windows.
Det er ikke defragmentering, der er problemet.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-01-09 09:08

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> [...]
> Magic jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den hentede demo
> version viste sig det overhovedet ikke var dette program, jeg brugte i

O&O Defrag, det er den bedste der findes, men her skal du så også frem
med dit Visa kort for at få den, koster 50 Euro.
Den har auto funktion, så du ikke behøver at tænke på at skulle fragmentere
din computer, den gør det en gang imellem og holder derved din computer
kørende optimalt.

http://www.oo-software.com/home/en/

--
Henrik Laursen

Fra : Kurt Lund

Dato : 03-01-09 09:43

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den hentede demo version
> viste sig det overhovedet ikke var dette program, jeg brugte i sin tid.

Lad være med at stole på Windovs, defragmenter din computer og så gør det 1
gang om md.
Søg evt efter et program der hedder regcleaner på nettet og få ryddet op i
din pc for hvis du ikke har defragmenteret din computer i 3 år så har du
sikkert heller ikke ryddet op den i 3 år.
Find dine temp mapper dem er der flere af og tøm dem.

Mvh
Kurt

Fra : kk

Dato : 03-01-09 10:05

> [...]
> jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den hentede demo version
> viste sig det overhovedet ikke var dette program, jeg brugte i sin tid.

Prøv at se på: www.diskeeper.com

Jeg har brugt det i årevis, uden problemer. Det koster lidt, men er afgjort
pengene værd.
Desuden kan du prøve det i et stykke tid, gratis.
mvh
kk

Fra : Torben

Dato : 03-01-09 10:24

> [...]
> Partion Magic jeg havde gode erfaringer med tidligere, men den
> hentede demo version viste sig det overhovedet ikke var dette

O&O defrag kan hentes her gratis
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139--Mvh Torben

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-09 13:26

"Torben" <tolem@fjernnospammail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> O&O defrag kan hentes her gratis
> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139--Mvh
> Torben

43% fragmenteret, ja så tror da nok den er en bette smule sløv.

Det er iøvrigt EFTER Windows selv havde fragtmenteret den i går aftes.

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-01-09 15:39

Kim2000 wrote:

> Det er iøvrigt EFTER Windows selv havde fragtmenteret den i går aftes.

Har Windows en fragmenteringsfunktion?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-01-09 15:47

Erik Olsen skrev:

> Har Windows en fragmenteringsfunktion?

Ja da, den virker endda helt automatisk! Du skal blot
oprette og slette nogle filer af forskellig størrelse. Jo
flere filer, du opretter og sletter, jo bedre arbejder
funktionen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Henning

Dato : 03-01-09 15:53

On Sat, 3 Jan 2009 15:38:40 +0100, "Erik Olsen"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Har Windows en fragmenteringsfunktion?

Jeps, kommer helt af sig selv Der tænkes nok nærmere på
_de_fragmentering

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-09 17:17

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Har Windows en fragmenteringsfunktion?

Fjollehoved

defragtmentering.

Fra : John

Dato : 03-01-09 18:28

> defragtmentering.

Min defrag favorit, gratis UltimateDefrag:

http://majorgeeks.com/UltimateDefrag_d5965.html

Mange indstillings-muligheder, eller vælg 'Fragmented files only'
(hurtigste), eller 'Auto' ( langsommere, men grundigere).

John

Fra : emjeppesen

Dato : 03-01-09 10:49

Kim2000 skrev:

>Min computer bliver langsommere og langsommere. Det er sikkert
>fragtmentering

Det er sikkert også en masse andet
Har du f.eks. nogensinde slettet alle dine gendannelsespunkter?
Efter 3 år trækker det altså tænder ud, hvis gendannelsen ikke har
været slettet og det optager masser ag gigabyte på din HD.
Hvor mange programmer har du til at starte op sammen med windows?
Rens ud i temporære filer.
Slet dine filer i browseren
osv.
Ryd op.
Brug evt. CCleaner, som kan hentes gratis her
http://www.ccleaner.com/

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-09 11:38

emjeppesen wrote:

> [...]
> Efter 3 år trækker det altså tænder ud, hvis gendannelsen ikke har
> været slettet og det optager masser ag gigabyte på din HD.

Incl. alle bibliotekerne fra opdate som fylder en
kolonorm ballade :)

Fra : emjeppesen

Dato : 03-01-09 12:42

<Just> skrev:

>Incl. alle bibliotekerne fra opdate som fylder en
>kolonorm ballade :)

....men de sløver næppe hans maskine.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-09 12:55

emjeppesen wrote:

> ...men de sløver næppe hans maskine.

Næ, men utrolig meget når han defragmenterer