MS Windows
briani 27239
Vista og Xp på samme maskine
Fra : Poul Evald Hansen

Dato : 27-12-08 20:16

Hvis man er utilfreds med Windows Vista og bedre tilfreds med Windowx XP,
men kører med Vista. Hvordan skifter man så tilbage? Kan man skifte tilbage
uden at reinstallere officepakken m. fl.? - Kan man evt. køre med begge på
hver sin partition?

Poul Evald

Fra : Bo L

Dato : 27-12-08 21:29

"Poul Evald Hansen" <pevh@poulevaldhansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kører med Vista. Hvordan skifter man så tilbage? Kan man skifte
> tilbage uden at reinstallere officepakken m. fl.? - Kan man evt. køre med

Jeg har både Vist og XP pro på både en stationær og en bærbar, det køre
fint.
XP var der først, og som jeg har forstået det, er det en klar fordel. Du
ligger så efterfølgende Vista på sin egen partition, og vælger styre pgr.
under opstart.

Fra : hcma

Dato : 27-12-08 21:51

> [...]
> men kører med Vista. Hvordan skifter man så tilbage? Kan man skifte
> tilbage uden at reinstallere officepakken m. fl.? - Kan man evt. køre med

At installere Vista på en XP-maskine er forholdsvis simpelt. Hvorimod
installation af XP på en Vista-maskine, således man får begge styresystemer
ind på maskinen (dual-boot), kan sagtens være lidt kompliceret.
Der ligger en udmærket vejledning her:
http://www.helgec.dk/vistabootpro.html (meget udførlig dansk vejledning)
og her:
http://forums.techguy.org/windows-vista/558994-how-install-xp-after-vista.html