MS Windows
briani 27239
Windows kan ikke finde MSIE
Fra : emjeppesen

Dato : 26-12-08 19:06

windows XP home
Jeg har fået det problem, at jeg ikke kan starte Internet Explore.

Fejlmeldingen siger at windows ikke kan finde C:\programmer\Internet
Explore.exe. Kontroller, at du har skrevet navnet korrekt, og forsøg
derefter igen osv.

Programmet ligger tilsynesladende, hvor det skal. Jeg får samme
fejlmeddelelse, hvis jeg klikker på Internet Explore.exe fra
stifinder.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Jeg har heldigvis Netscape installeret, men kan ikke undvære MSIE
helt, så jeg vil gerne have løst problemet. Jeg har forsøgt at
geninstallere IE7-WindowsXP-x86-dan.exe, men det giver ikke nogen
løsning.

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-12-08 22:17

Kør gendannelsen og gendan Windows til et tidspunkt før dit problem
opstod.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 27-12-08 02:59

Jens Peter Karlsen skrev:

>Kør gendannelsen og gendan Windows til et tidspunkt før dit problem
>opstod.

Jeg har selvfølgelig forsøgt gendannelse, inden jeg spørger her.
Nu har jeg deaktiverer gendannelse og skannet for utøj. Det var der en
hel del af, som nu er fjernet, men windows kan stadig ikke finde IE.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 11:39

emjeppesen wrote:

> [...]
> Nu har jeg deaktiverer gendannelse og skannet for utøj. Det var der en
> hel del af, som nu er fjernet, men windows kan stadig ikke finde IE.

Troede ellers du kunne finde ud af bruge google:
hint: søg på reparer internet explorer og du vil se
bla. dette link:
www.fnsupport.dk/art-explorer.php

Fra : emjeppesen

Dato : 27-12-08 20:21

<Just> skrev:

>Troede ellers du kunne finde ud af bruge google:
>hint: søg på reparer internet explorer og du vil se
>bla. dette link:
>www.fnsupport.dk/art-explorer.php

Jeg er skam flittig bruger af google
Desværre lykkedes det heller ikke via dit link at få installeret en ny
internet explore.
Hilsen emj

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 27-12-08 17:28

emjeppesen skrev:

> [...]
> Nu har jeg deaktiverer gendannelse og skannet for utøj. Det var der en
> hel del af, som nu er fjernet, men windows kan stadig ikke finde IE.

Det hele er formentlig ikke fjernet. Har du skannet i fejlsikret
tilstand? Og med hvilke programmer?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : emjeppesen

Dato : 27-12-08 20:26

Rasmus Bertelsen skrev:

>Det hele er formentlig ikke fjernet.

Det tror jeg faktisk at det er.

>Har du skannet i fejlsikret
>tilstand?

Nej, men jeg har skannet med gendannelse deaktiveret.

>Og med hvilke programmer?

Spybot, som fandt nogle grimme kanutter og tog sig af dem
TREND MICRO, som ikke fandt noget
Kaspersky, som ikke fandt noget
SUPERAntiSpyware, som ikke fandt noget

Hilsen emj

Fra : Dr.Xerox

Dato : 27-12-08 21:39

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:3p6al4lrkeit4fn9je45g0t9snp629g71h@4ax.com...

> [...]
> helt, så jeg vil gerne have løst problemet. Jeg har forsøgt at
> geninstallere IE7-WindowsXP-x86-dan.exe, men det giver ikke nogen

Geninstallere Internet Explorer
1.. Klik på Start, og klik derefter på Kør, mens du er logget på som administrator.
2.. Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
3.. Gå til den relevante undernøgle i registreringsdatabasen, højreklik på værdien IsInstalled (REG_DWORD), og klik derefter på
Rediger.

Hvis du kun skal geninstallere Internet Explorer 6-browserkomponenten under Windows XP, skal du bruge følgende
registreringsdatabasenøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Hvis du kun skal geninstallere Outlook Express 6 under Windows XP, skal du bruge følgende registreringsdatabasenøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}
4.. Ret værdien fra 1 til 0, og klik derefter på OK.
5.. Afslut Registreringseditor, og installer derefter Internet Explorer 6.

Fra : emjeppesen

Dato : 27-12-08 22:25

Dr.Xerox skrev:

> [...]
> 4.. Ret værdien fra 1 til 0, og klik derefter på OK.
> 5.. Afslut Registreringseditor, og installer derefter Internet Explorer 6.

Præcis sådan har jeg gjort, men resultatet er
"installation af Internet Explore blev ikke fuldført."

Der dukker så et link op til "Fejlfinding i internet explorer"
Linket er http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=63939

Klikker jeg på det, får jeg blot den besked at min standdardbrowser
ikke kan bruges til formålet
Smart -ikk´?

Hilsen emj

Fra : Dr.Xerox

Dato : 27-12-08 22:45

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:uv6dl4djj8t81rriqqd0og1mdgghq9f9fh@4ax.com...
> [...]
> Linket er http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=63939
>
> Klikker jeg på det, får jeg blot den besked at min standdardbrowser

Hvis jeg var dig ville jeg afinstallere Netscape først, inden jeg prøvede at installerede IE igen.

Eventuelt udføres en ren start i Windows XP. Se dette Link, hvordan du gør, men det har du måske allerede prøvet.
http://support.microsoft.com/kb/310353/

Hilsen Poul

Fra : emjeppesen

Dato : 27-12-08 23:19

Dr.Xerox skrev:

>Hvis jeg var dig ville jeg afinstallere Netscape først, inden jeg prøvede at installerede IE igen.

Nu skrev jeg muligvis Netscape, men det er nu Firefox, jeg har
installeret.
Jeg har ikke spor lyst til at afinstallere den. Den er iøvrigt slet
ikke installeret under kontoen Administrator, men kun på min egen
brugerkonto.

>Eventuelt udføres en ren start i Windows XP. Se dette Link, hvordan du gør, men det har du måske allerede prøvet.
>http://support.microsoft.com/kb/310353/

Nej, det har jeg ikke prøvet.
Allerede i punkt 2, får jeg problemer

2. Klik på Avanceret start under fanen Generelt osv.

XP Home har ikke et punkt, der hedder Avanceret under Generelt.

Det er også for indviklet for mig at rode med. Så kan jeg bedre leve
uden MSIE.

Hilsen emj

Fra : Dr.Xerox

Dato : 28-12-08 00:32

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse news:3cadl4hsohrl4tfvvc1a5elcfekbq3djek@4ax.com...

> [...]
>
> Nej, det har jeg ikke prøvet.
> Allerede i punkt 2, får jeg problemer
>
> 2. Klik på Avanceret start under fanen Generelt osv.

Her bruger du så Valgfri start, og fjern alle Flueben,
se også under fanebladet Start, Fjern alle flueben.

> XP Home har ikke et punkt, der hedder Avanceret under Generelt.
>
> Det er også for indviklet for mig at rode med. Så kan jeg bedre leve
> uden MSIE.
>
> Hilsen emj

Gå i Egenskaber for Internet, klik på Fanebladet Programmer, se om der er sat Flueben ud for
hvor der står, ( Internet Explorer skal kontrollere, om den er standartbrovser. )

Fra : emjeppesen

Dato : 28-12-08 08:33

Dr.Xerox skrev:

>Her bruger du så Valgfri start, og fjern alle Flueben,
>se også under fanebladet Start, Fjern alle flueben.

Flueben under start forsvinder, når jeg fjerner alle flueben under
Valgfri start.

Jeg prøver sgu...det er hård kost for gamle damer.

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 28-12-08 09:09

emjeppesen skrev:

>Jeg prøver sgu...det er hård kost for gamle damer.

Desværre - Slutresultatet det samme. Internet explorer blev ikke
installeret.
Nu kan den rende og hoppe...!
Tak til de, som hjalp.

Hilsen emj