MS Windows
briani 27239
Summen i højtaler, når program åbnes
Fra : Daniel P

Dato : 21-12-08 19:01

Hej NG,

Jeg har fået mig et underligt og trælst problem, når jeg åbner et vilkårligt
program, Internet explorer, Word, eller et helt tredje program, begynder det
at summe i højtalerne til computeren. Det er en lille stille summen, det
begyndt for en lille uges tid siden.

Når jeg lukker programmerne, og kun har skrivebordet tilbage på skærmen, er
summen også væk, men kommer igen med det samme jeg åbner et program igen.

Jeg har prøve at geninstaller driver til lydkort, hjalp ikke.
Så har jeg prøve at bruge windows gendannelsepunkt, og gå 14 dage tilbage,
hvor jeg ikke havde problemet, men dette hjalp heller ikke.

Der er to line out, en bag på computeren, og en i fronten, problemet er i
dem begge.
Det gælder også både ved brug af højtalerne i skærmen, og ved hørebøffer...

Nogle som har et bud på hvad det kan skyldes.?

-
Windows Vista - Home Premium, 64 bit, hold opdateret.
Lydkort: er et onboard, Realtek High definitions audio

Mvh Daniel

Hmm, jeg side og skriver denne tekst i Word 2003, for bagefter at kopier den
i min newsreader, jeg trykker "Ctrl+A" for at marker hele teksten for at
kopier den, når teksten er markeret, bliver summen endnu højere, jeg fatter
ikke en skid af det mere - når den ikke er markered mere falder summen
igen...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-08 20:01

"Daniel P" <danielp@danielp.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at kopier den, når teksten er markeret, bliver summen endnu højere, jeg
> fatter ikke en skid af det mere - når den ikke er markered mere falder

Prøv at flytte dine højttalere. Det tyder på noget inferens enten fra
skærmen eller også fra selve computeren.

Kurt

Fra : Daniel P

Dato : 21-12-08 21:45

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Prøv at flytte dine højttalere. Det tyder på noget inferens enten fra
> skærmen eller også fra selve computeren.

Hår lige prøve med et par andre højtaler, samt med nogle hørebøffer, hvilket
ikke løser problemet...

Mvh Daniel

Fra : Dr.Xerox

Dato : 21-12-08 22:14

"Daniel P" <danielp@danielp.dk> skrev i en meddelelse news:494e8455$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> tredje program, begynder det at summe i højtalerne til computeren. Det er en lille stille summen, det begyndt for en lille uges
< Klip >

Prøv Kontrolpanel Lyd og Lydenheder faneblad Lyde
under gruppen Windows Stigfinder fjerner du lyden i Start Navigation

Fra : Daniel P

Dato : 21-12-08 22:30

"Dr.Xerox" <xerox@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv Kontrolpanel Lyd og Lydenheder faneblad Lyde
> under gruppen Windows Stigfinder fjerner du lyden i Start Navigation

Hej, Desværre hjalp det ikke at slå den lyd fra, heller ikke efter en
genstart

Fra : Daniel P

Dato : 21-12-08 22:46

> [...]
> begynder det at summe i højtalerne til computeren. Det er en lille stille
> summen, det begyndt for en lille uges tid siden.

Hmm har fundet og fået løst problemet, det er min Asus skærm som er
synderen. jo mørkere billeder den skal vise jo mere begyndte det at summe.
Det blev helt galt da jeg gik ind i Paint, og sad og farvelage hele
baggrunden skiftevis mellem hvid og sort, så kunne lyden rigtig høre skifte
niveau - den kan åbenbart sende så meget støj ud at det også går i
ledningerne til hørebøfferne.

I funktions menuen på skærmen var det muligt at lave en "all-reset" som
fjernet problemet, så nu håber jeg da bare det ikke komme igen, og bliver
være.

Tak for de input som har været i tråden.

Mvh Daniel