PKCS12 fra IE
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-12-08 08:15

Jeg har brug for at eksportere min digitale signatur fra TDC som
en PKCS12-fil fra IE 7, så den kan importeres i Firefox 3.0.5 til
Windows.

Det skal nævnes, at signaturen allerede er installeret og kan bruges
i IE, men jeg vil også gerne kunne bruge den i Firefox.

Jeg har fundet:
<http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Firefox/TDC_Digital_signatur>,
men knappen med 'Gem Digital Signatur' kommer ikkke frem, fordi den
allerede er installeret i systemet. Hvordan får jeg den gemt som
en PKCS12-fil, så den kan bruges i Firefox?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-12-08 19:36

Thomas G. Madsen wrote:

> allerede er installeret i systemet. Hvordan får jeg den gemt som
> en PKCS12-fil, så den kan bruges i Firefox?

Du skal en omvej omkring Opera. TDC understøtter ikke Opera direkte, så
der får du muligheden for at gemme signaturen som en fil.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 03-01-09 10:28

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
bruges
>i IE, men jeg vil også gerne kunne bruge den i Firefox.

Jeg har lavet en vejledning, som du måske kan have glæde af? Den
er godt nok til Thunderbird, men princippet er det samme i
Firefox (FF).

http://www.lind-damkjaer.dk/da/node/77

Vær opmærksom på at der er en fejl i FF, der betyder at PKCS#11
modulet forhindre automatisk opdatering (du skal manuelt
downloade og installere opdateringer til FF). Dette er dog løst
i den kommende FF 3.1.0.

Vh
Peter

Fra : Thomas G. Madsen