Tegneprogram / design
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 29-12-08 00:15

Jeg har brug for at lave nogle enkle skitser i diagramform. Jeg har søgt
efter et program som kan dette men mine søgninger ender altid ud med at
vise Adobes Creative Suite / Indesign. Da jeg blot har behov for at lave
et enkelt diagram og lave nogle frihåndsstreger synes jeg måske nok
Adobes program er at skyde over målet (dyrt med andre ord).

Kender nogen et enkelt tegneprogram til Mac? Gerne Freeware / shareware.

Hilsen Jesper

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-12-08 08:18

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> [...]
> Adobes program er at skyde over målet (dyrt med andre ord).
>
> Kender nogen et enkelt tegneprogram til Mac? Gerne Freeware / shareware.

Nu er jeg ikke helt sikker på præcis hvad det skal kunne for at løse dit
behov, men Ominigraffle kunne være en mulighed. Firhåndstegning er det
nok ikke så godt til, men diagramdelen lyder som noget det kan hjælpe
dig med. Det er et købeprogram, men der er en fin demo af det til
download og det er ikke så dyrt.
Det kan endda gemme som Illustrator filer hvis du skal give det videre
til andre som skal arbejde med det.

www.omnigroup.com

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 05-01-09 13:04

Franz Berliner skrev:

> [...]
> download og det er ikke så dyrt.
> Det kan endda gemme som Illustrator filer hvis du skal give det videre

Hej Franz

Det ser ud som nogle spændende produkter som det firma laver.
Omnigraffle ser fornuftigt ud, men jeg synes sådan set også deres
webdesign og planner ser godt ud. Jeg vil teste en demo af og se om det
virker - tak :)

Hilsen Jesper

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-12-08 11:09

Jesper Mehlsen skrev:

> Kender nogen et enkelt tegneprogram til Mac?

Ikke helt billigt ($70), men ganske udmærket:
http://www.tweakersoft.com/vectordesigner/

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-12-08 16:27

> [...]

> Adobes program er at skyde over målet (dyrt med andre ord).
>
> Kender nogen et enkelt tegneprogram til Mac? Gerne Freeware / shareware.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-12-08 16:27

> [...]

> Adobes program er at skyde over målet (dyrt med andre ord).
>
> Kender nogen et enkelt tegneprogram til Mac? Gerne Freeware / shareware.

Hej Jesper Mehlsen

Jeg vile tro at en officepakke var noget for dig. Der findes en gratis
een der hedder NeoOffice.

Du downloader den på engelsk herfra:
http://www.neooffice.org/
og tilføjer efter ønske en sprogpakke på
http://www.neooffice.org/neojava/en/langpackdownload.php

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk