Konverter DVD til iPhone
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 21-12-08 17:06

Efter at have skiftet til Mac skal jeg have fundet et nyt program til at
konvertere mine DVD'er til min iPhone. Jeg brugte tidligere et program
fra Cucusoft, men det findes kun til Windows.

Jeg har kigget på et program fra iSkySoft [0], men hvad er jeres erfaringer?

[0] http://www.iskysoft.com/dvd-to-iphone-mac.html

--
Jesper Lund Stocholm
http://www.lundstocholm.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 17:12

Jesper Lund Stocholm <jsunsite@lundstocholm.invaid> wrote:

> [...]
> fra Cucusoft, men det findes kun til Windows.
>
> Jeg har kigget på et program fra iSkySoft [0], men hvad er jeres erfaringer?

handbrake:

http://handbrake.fr/

it's free, it works ..

Det andet du har fundet lyder lidt som en scam

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-08 21:47

> handbrake:
>
> http://handbrake.fr/
>
> it's free, it works ..
>
> Det andet du har fundet lyder lidt som en scam

Bare for at være nysgerrig, men hvorfor synes du det? Hjemmesiden virker
lidt Windows-agtig, men virker da sådan set reel nok, synes jeg da. Tror
du slet ikke, man modtager et program, hvis man betaler?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 22:27

> Bare for at være nysgerrig, men hvorfor synes du det? Hjemmesiden virker
> lidt Windows-agtig, men virker da sådan set reel nok, synes jeg da. Tror
> du slet ikke, man modtager et program, hvis man betaler?

jeg har ikke noget at have det i ... ud over en dårlig mavefornemmelse +
jeg har aldrig hørt om udvilkerne + der er en masse underlige stavefejl
.... etc.etc.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-08 23:55

> jeg har ikke noget at have det i ... ud over en dårlig mavefornemmelse +
> jeg har aldrig hørt om udvilkerne + der er en masse underlige stavefejl
> ... etc.etc.

Det burde måske hedde "Riskysoft"?
Jeg kan godt se, hvad du mener. De har fået fem stjerner adskillige
steder, som jeg aldrig har hørt om. Normalt nævnes, hvor mange mus et
produkt har fået i MacWorld osv., så umiddelbart skøjter man bare hen
over logoerne uden at læse dem nærmere. Der er heller ingen fysisk
adresse eller antydning af, hvor i verden firmaet hører hjemme. Men de
har godt nok mange forskellige programmer. Findes der virkelig sådan
nogle steder, hvor man køber et program, og så er der bare ingenting?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-12-08 00:02

> [...]
> har godt nok mange forskellige programmer. Findes der virkelig sådan
> nogle steder, hvor man køber et program, og så er der bare ingenting?

jep .. jeg blev brændt engang tidligt i min "karriere" ...

Men det kan også godt være du faktisk får et program .. men om det
virker og om du kan få support eller lign bagefter er et godt spørgsmål.

/thomas

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 27-12-08 16:50

Thomas von Hassel skrev:

> handbrake:
>
> http://handbrake.fr/
>
> it's free, it works ..

Handbrake virker super godt - mange tak.

--
Jesper Lund Stocholm
http://www.lundstocholm.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-12-08 18:15

Jesper Lund Stocholm skrev:

> Jeg har kigget på et program fra iSkySoft [0], men hvad er jeres
> erfaringer?

Hvad er der galt med Handbrake?

Fra : Morten Lind

Dato : 21-12-08 18:34

> Hvad er der galt med Handbrake?

At den ikke er til Mac OS X, 10.4.x

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 18:35

> At den ikke er til Mac OS X, 10.4.x

jo da, det er bare ikke den nyeste ...

<http://handbrake.fr/?article=old_versions>

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-08 04:47

> <http://handbrake.fr/?article=old_versions>

Oh, tak

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 21-12-08 18:57

Morten Lind skrev:

> At den ikke er til Mac OS X, 10.4.x

Der er en 0.9.1'er på http://handbrake.fr/?article=old_versions som kan
køre på 10.4.

Men jeg havde ikke bemærket de var blevet 10.5 fähige. Gad vide hvorfor.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 20:46

> Der er en 0.9.1'er på http://handbrake.fr/?article=old_versions som kan
> køre på 10.4.
>
> Men jeg havde ikke bemærket de var blevet 10.5 fähige. Gad vide hvorfor.

nok fordi det tager for lang tid (for dem) at holde deres kode
kompatibel med 10.4.x ...

/thomas