Podcast - overvågning?
Fra : Mich Ottosen

Dato : 19-12-08 22:50

Skulle netop opdatere nogle podcast fra DR. To af dem var ikke opdateret
siden den 12. ds. Klikkede i et lille udråbstegn (i iTunes). Der kom en
medd. med noget i retning af:
Din podcast er sat i bero, da du ikke har lyttet til dine podcasts
indenfor den nærmeste fortid (det er KUN løst efter en ringe hukommelse.

Hvor véd DR dét fra? Jeg afspiller _ikke_ podcasts på min puter. Jeg
lægger dem over på min iPod Nano - og lytter så dér, når jeg rejser med
fly eller tog.

Nærmer det sig ikke en overvågning, der vel næppe er lovlig? Jeg forstår
godt DRs ønske om at kende lytternes vaner. Men jeg bryder mig ikke om,
at DR snager i mine private og personlige vaner.

Men måske er der en ligetil og mere rimelig forklaring. Kom frem med den
så.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-08 22:53

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> at DR snager i mine private og personlige vaner.
>
> Men måske er der en ligetil og mere rimelig forklaring. Kom frem med den

Det er ikke DR der overvåger .. det er iTunes .. når du syncer med din
iPod så syncer den også om du har afspillet dine podcasts ... ligesom
den også syncer playcounts på alm. musik

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 20-12-08 00:17

> Det er ikke DR der overvåger

Godt at vide. Big Brother (en gammel litterær ref.) skræmmer jo.

>.. det er iTunes .. når du syncer med din
> iPod så syncer den også om du har afspillet dine podcasts ... ligesom
> den også syncer playcounts på alm. musik

Nå, men det er altså osse nogle måneder siden, at jeg har hørt podcasts
på min iPod. Jeg må nok hellere snart gå i gang. Julen kunne være en
mulighed, ik'

Nu sniger der sig så en lille Big Brother ting ind igen. iTunes vil
gerne registrere mit forbrug af musik og det er da sjovt nok at se,
hvilke musiknumre, jeg har afspillet de fleste gange. Det er så en sag
mellem mig og mit iTunes program på puteren.
Men - er der vandtætte skotter mellem mit iTunes og iTunes Store?

Måske er jeg bare i mit mest paranoide hjørne i aften?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 00:24

> [...]
> mellem mig og mit iTunes program på puteren.
> Men - er der vandtætte skotter mellem mit iTunes og iTunes Store?

ja

> Måske er jeg bare i mit mest paranoide hjørne i aften?

det tror jeg

/thomas

Fra : Christian Lynbech

Dato : 21-12-08 21:54

Thomas> ja

Det afhænger lidt af hvordan man definerer vandtæt. Hvis man bruger
Genius funktionen så flyder der informationer fra iTunes tilbage til
Apple, vistnok i anonymiseret form men alligevel noget du måske vil
overveje nu du har tændt for paranoiaen

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 22:27

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
> Genius funktionen så flyder der informationer fra iTunes tilbage til
> Apple, vistnok i anonymiseret form men alligevel noget du måske vil

"vistnok" ... jeg er ret sikker på at der ville have været store
overskrifter hvis de data kunne "afkodes"

/thomas