Nye Imac og MacMini
Fra : Per

Dato : 19-12-08 20:32

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-08 00:48

Per <per.fjerndette.mail@jubii.dk> wrote:

> Næste måned bliver spændende, nu er rygterne om nye IMac og MacMini ved at
> være detaljerede:

<http://www.appleinsider.com/articles/08/12/17/apple_seen_with_new_imacs
_chinese_iphone_soon_into_2009.html>

<http://www.appleinsider.com/articles/08/12/19/new_imacs_and_mac_minis_c
onfirmed_to_use_nvidia_chipsets.html>
> <http://www.9to5mac.com/Mini-iMac-refresh-mw2009>

Mange har været bekymrede for den kommende keynote ved Macworld Expo,
når Steve Jobs ikke selv afholder den, men lader Phil Schiller gøre det.
Der har været spekuleret på, om der ikke er ret meget nyt. Man kunne jo
også forestille sig det modsatte: At Apple gerne vil vise, at andre end
Steve Jobs kan holde en spændende keynote og lancere vigtige produkter.
På den måde kan Steve Jobs vigtighed mindskes stille og roligt, mens
andre i stigende grad får lov at repræsentere Apple. I lyset af Steve
Jobs sygdom for et par år siden og rygterne om ny sygdom tidligere på
året lyder det logisk, hvis Apple er blevet bange for, at firmaet er for
afhængigt af Steve Jobs' person.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 00:57

> [...]
> Jobs sygdom for et par år siden og rygterne om ny sygdom tidligere på
> året lyder det logisk, hvis Apple er blevet bange for, at firmaet er for

Hele det her "Apple trækker sig fra Macworld Expo" er ved at udvikle sig
til en farce/sæbeopera ... gud fader en masse brok ...

Ang. rygterne så er det ikke raketvidenskab at hhv. iMac og Mac Mini
står for at blive opdateret .. det store spm. er jo om der kommer noget
revolutionerende .. og det tror jeg faktisk ikke .. ikke endnu.

Jeg er mere spændt på en data eller demo af Snow Leopard

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-08 14:30

> Hele det her "Apple trækker sig fra Macworld Expo" er ved at udvikle sig
> til en farce/sæbeopera ... gud fader en masse brok ...

Jeg kan sådan set godt forstå de involverede. Afhængig af, hvem men er,
er det jo en stor begivenhed, en gammel tradition, et stort arrangement
og en stor forretning, der nu er ved at falde fra hinanden. Nogle har jo
set frem til Expo som deltagere hvert år. Andre har tjent penge på at
arrangere det og regnet det for en tilbagevendende begivenhed. Men sådan
er livet jo. Intet varer evigt, og man må være forberedt på at forny
sig. Den eneste, der kan være ligeglad er sådan set Apple. Apple kan jo
bare arrangere en pressebegivenhed, hver gang der skal præsenteres
noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 14:33

> [...]
> sig. Den eneste, der kan være ligeglad er sådan set Apple. Apple kan jo
> bare arrangere en pressebegivenhed, hver gang der skal præsenteres

og der er ingen der siger at der ikke kan kan være noget der hedder
"Macworld Expo" selvom Apple ikke udstiller ...

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-12-08 17:37

> og der er ingen der siger at der ikke kan kan være noget der hedder
> "Macworld Expo" selvom Apple ikke udstiller ...

Kun erfaringen fra de tidligere gange det er sket.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 17:57

> Kun erfaringen fra de tidligere gange det er sket.

Macworld Expo i SF har altid været den "rigtige" Macworld Expo .. så jeg
har lidt tro på at den nok skal overleve i en eller anden form.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 20-12-08 15:21

Den 20.12.2008 kl. 00:48 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:

> [...]
> Jobs sygdom for et par år siden og rygterne om ny sygdom tidligere på
> året lyder det logisk, hvis Apple er blevet bange for, at firmaet er for
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er stor sansynlighed for at "Keynote" dør med Steve Jobs evne til at
forestå den. Hans skrantende helbred var synligt i september og oktober.
Jeg synes at kunne se helbredsmæssig tilbagegang fra september til oktober.
Han er mere "spids" i ansigtet og slappere i trækkene i oktober
sammenlignet med september. Men måske ser jeg syner?
Steve giver et rørende portræt af sig selv. Når man ser disse to seneste
og på Youtube ser tilbage på alle de keynotes han har serveret. Så har han
været en trofast mand til at opfylde Macentusiasternes forentninger!
Jeg kan dårligt se hvordan nogen kan være arvtagere til det han har
leveret.
På den anden side synes jeg de undervurderer dens betydning. Keynote
skaber Mac-historie. Nye salgsstrategier placerer Mac som en af mange
konkurrenter. Keynote er det personlige element der bliver svært at
undvære. Ligesom det bliver svært at undvære Steve Jobs.

http://luen.dk/steve.m4v

--
God Jul til Steve Jobs og Jer andre fra
Jens.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 15:26

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Han er mere "spids" i ansigtet og slappere i trækkene i oktober
> sammenlignet med september. Men måske ser jeg syner?

nej .. men det er bare bivirkninger fra den operation han fik foretaget
.... faktisk render han rundt uden meget af sit fordøjelses system.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Pancreaticoduodenectomy>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-08 19:58

> nej .. men det er bare bivirkninger fra den operation han fik foretaget
> ... faktisk render han rundt uden meget af sit fordøjelses system.
>
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Pancreaticoduodenectomy>

Og så er han jo vegetar og lever meget sundt. Nogle har ment, at han
nærmest er gået over gevind i sin fanatisme med at leve sundt, så han
kun spise grønne kål-planter og den slags for at få antioxidanter og
hvad ved jeg. På den måde får man jo ikke mange kalorier, og når ens
fordøjelsessystem heller ikke er optimalt efter en operation, så skal
man jo tabe sig. Det er jo ikke det samme som at være syg. Hvis jeg blev
vegetar og holdt mig fra slik, chokolade og andre søde sager, så ville
jeg nok også tabe mig en del.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 20:04

> [...]
> jo tabe sig. Det er jo ikke det samme som at være syg. Hvis jeg blev
> vegetar og holdt mig fra slik, chokolade og andre søde sager, så ville jeg

Rygtet er også at hans læger har fået ham til at spise en smule mere
varieret på det sidste ..

/thomas

Fra : Esben

Dato : 20-12-08 23:01

> Rygtet er også at hans læger har fået ham til at spise en smule mere
> varieret på det sidste ..

Vi har vidst nået niveauet for Stein Bagger-nyheder nu... LOL

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 23:31

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Vi har vidst nået niveauet for Stein Bagger-nyheder nu... LOL

jeg er normalt heller ikke den der løber med sladder .. men nu nævnte
Dr. Münster jo kost :)

/thomas

Fra : Esben

Dato : 22-12-08 09:57

> jeg er normalt heller ikke den der løber med sladder .. men nu nævnte Dr.
> Münster jo kost :)

Jeg morede mig bare - no blame!

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-08 15:57

> [...]
> man jo tabe sig. Det er jo ikke det samme som at være syg. Hvis jeg blev
> vegetar og holdt mig fra slik, chokolade og andre søde sager, så ville

Ja, vegetarer kan hurtigt blive /zombie look-alikes/ .

Når alt nu taler for at vi i hvert fald de sidste seks millioner år har
været kødædende omnivorer [alle tre nulevende efterkommer-arter efter
den menneskeabe vi nedstammer fra, menneske, chimpanse og bonobo, æder
kød], så kan vegetar-kost altså ikke være sundt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-12-08 14:39

Per Rønne skrev:

> [...]
> den menneskeabe vi nedstammer fra, menneske, chimpanse og bonobo, æder
> kød], så kan vegetar-kost altså ikke være sundt ...

SÅ vil jeg gerne høre dig argumentere for at computere er sunde og skal
bruges :)

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-08 15:12

> SÅ vil jeg gerne høre dig argumentere for at computere er sunde og skal
> bruges :)

Mig bekendt er datamaskiner ikke omnivorer; de klarer sig /kun/ på ren
elektricitet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 24-12-08 00:51

Den 22.12.2008 kl. 15:56 skrev "Per Rønne" <per@rqnne.invalid>:

> [...]
> den menneskeabe vi nedstammer fra, menneske, chimpanse og bonobo, æder
> kød], så kan vegetar-kost altså ikke være sundt ...
Mine egne livserfaringer støtter denne opfattelse.
Jeg husker en dame som rendte rundt i opgangen og missionerede for
vegetarkost. Hun gjorde stort indtryk på beboerne-ældre damer med sin
helsekost! De lod sig påvirke!
Damen selv var så uheldig at dø af leverkræft først i fyrrene. Og når man
hører at SJ har cancer pancreatis, så bliver man lidt bange for
vegetarkost.
Besøgte en dame på plejehjemmet-hun sagde:"Ja nu er jeg 102 år!"Hun røg 20
smøger om dagen, dog uden at indhalere, til hun blev 100, så holdt hun op
fordi hun brændte hul i sit tøj! Jeg tror faktisk det hjalp på helbredet.
Hun har levet som noget i retning af "Laura" i "Matador." Hun var
overvægtig og har påtaget sig slankekur. Hun har set den spanske syge fra
sit vindue. Hun så hvordan de bar de døde ud og dagen efter blev de selv
båret ud. Hun spiser alt det som man godt kan lide i Julen.

--
Hilsen
Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 01:52

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> sit vindue. Hun så hvordan de bar de døde ud og dagen efter blev de selv
> båret ud. Hun spiser alt det som man godt kan lide i Julen.

Det er meget forskelligt, hvad mennesker kan holde til. Nogle tåler at
leve usundt, mens andre bliver syge og/eller dør tidligt, trods en sund
livsstil. Det ændrer dog ikke ved statistikken, der taler sit klare
sprog om, at rygning og alkohol f.eks. er sundhedsskadeligt. Derfor er
det faktisk uheldigt at udbrede historier som den ovenfor. De bliver
nemlig brugt af folk som en undskyldning for at ryge, drikker og æde sig
fede med henvisning til, at det kan være lige meget. Det er altså ikke
lige meget, hvordan man lever, men man kan sagtens finde eksempler, der
går mod gennemsnittet. Jeg vil mene, at jeg sagtens kan se på folk,
hvilket liv, de har levet. Og igen, så er der enkelte tilfælde, hvor man
bliver overrasket.
Noget andet er, at man ikke altid kan regne med, hvad folk
siger. Jeg har mødt masser af fede mennesker, der kun spiste magert kød
og masser af grøntsager. Samtidig undgik de slik og søde sager. Det kan
simpelthen ikke være rigtigt. Der flyder ikke bjerge sammen af
ingenting. Og modsat er der folk, der siger, at de ikke har levet
særligt sundt. Det kan jo godt være, at de simpelthen bedre kan lide de
sunde fødevarer og f.eks. ikke kan lide fed mad. Så har de helt
automatisk søgt de sunde fødevarer uden selv at synes, at de levede
specielt sundt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-08 11:05

> [...]
> livsstil. Det ændrer dog ikke ved statistikken, der taler sit klare
> sprog om, at rygning og alkohol f.eks. er sundhedsskadeligt.

Et moderat alkoholforbrug er faktisk sundt.

> [...]
> der går mod gennemsnittet. Jeg vil mene, at jeg sagtens kan se på folk,
> hvilket liv, de har levet. Og igen, så er der enkelte tilfælde, hvor man

Er pensionister ikke hyppigere underernærede end overvægtige? Burde ikke
netop pensionister have mad med brun flødesovs i stedet for økonomaernes
slankekost?

> [...]
> fed mad. Så har de helt automatisk søgt de sunde fødevarer uden selv at

Vi må vel heller ikke se bort fra dels gener dels det stokastiske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 12:20

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Et moderat alkoholforbrug er faktisk sundt.

Det er en meget udbredt men kraftig overfortolkning. Der er rigtigt, at
der er undersøgelser, der viser, at en enkelt genstand giver lidt
mindsket risiko for blodpropper. Desværre bruges den som undskyldning
for at drikke. Og når lidt er godt, må mere være bedre. Sådan er det
desværre. Det er bestemt ikke godt at drikke. Allerede ved en genstand
dagligt stiger risikoen for visse sygdomme. Alkohol er medvirkende årsag
til 60 forskellige sygdomme.

<http://www.sst.dk/Nyheder/Seneste_nyheder/alkohol_helbred_2008.aspx>

> Er pensionister ikke hyppigere underernærede end overvægtige? Burde ikke
> netop pensionister have mad med brun flødesovs i stedet for økonomaernes
> slankekost?

Det er svært at sige. Hvis man ser på ældre mennesker, så er det som om,
der er to grupper: Nogle er meget magre, mens andre er tydeligt
overvægtige. Jeg tror derimod ikke, der er så mange decideret
underernærede. Jeg kender da to mænd, som er godt oppe i firserne og
meget slanke. De er sunde og raske og bestemt ikke underernærede. Det er
da rigtigt, at der findes enlige ældre mænd, der aldrig har lavet mad
eller små indtørrede ældre kvinder, der ikke længere magter det. Det er
bare forholdsvis sjældent, man støder på dem.

> Vi må vel heller ikke se bort fra dels gener dels det stokastiske.

Problemet er bare, at folk ikke forstår statistik. Derimod vil mange
gerne ryge, drikke og spise usundt. De benytter enhver undskyldning for
at overhøre advarslerne og bare leve videre. Hver gang de hører en
historie om en person, der blev gammel trods usund levevis, så bliver
det brugt som undskyldning for at fortsætte, som de plejer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Snorre Berg

Dato : 25-12-08 12:18

Henrik Münster skrev:

> [...]
> historie om en person, der blev gammel trods usund levevis, så bliver
> det brugt som undskyldning for at fortsætte, som de plejer.

Det er godt å leve usundt. Det er derfor folk lever lykkelig, men kort i
Danmark.

Fra : Per

Dato : 24-12-08 13:43

Den kinesiske underleverandør Quanta Computers har aftale om levering af
800.000 enheder pr. måned i første kvartal. Præsentation sker sikkert ifm.
Macworld og salgsstart i løbet af januar måned.
http://www.digitimes.com/news/a20081223PB202.html
http://www.appleinsider.com/articles/08/12/23/next_gen_imacs_due_in_january_says_paper.html
http://www.9to5mac.com/all-new-imacs-2009

Fra : Lyrik

Dato : 24-12-08 14:52

Den 24.12.2008 kl. 01:52 skrev "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk>:
> Det er meget forskelligt, hvad mennesker kan holde til. Nogle tåler at
> leve usundt,klip

Det er her hunden ligger begravet!
Ingen er enige om hvad der er sundt og hvad der er usundt når vi taler om
almindelige fødemidler. Nu snakker vi ikke alkohol, smøger og narko, men
almindelige fødemidler.

I dag er det på mode at sige at grønsager er sundt. Det kan få folk til
udelukkende at leve af grønsager, hvor de bliver små og muskelsvage og
måske redder sig en cancer!

Grønsager er ikke sunde som hovednæringsmiddel! De er sunde som tilbehør,
ikke som hovedret dag efter dag.
Vores tænder peger kosten ud. Min kat spiser næsten kun kød. En hunds
tænder peger på andet end kød.
Menneskets tænder kan klare al kost. Derfor er sund mad for et menneske-al
kost.

--
Glædelig jul fra Jens