iPhone. »Blokeret person«
Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 15:13

Jeg har fået en del opkald de sidste måneder, hvor der i
historieoversigten har stået »Blokeret« i stedet for navnet på den der
har ringet op; jeg har regnet med at det var en der havde slået
»hemmeligt nummer« til.

Men nu ser jeg at når jeg går nærmere ind, så er der tale om en
bøger om iPhone er ikke til nogen hjælp.

Kan jeg ved en fejltagelse have blokeret enkelte telefonnumre, så de er
blokerede, og så jeg hverken hører når der ringes til mig fra dem, eller
kan se hvem der er tale om? Det kunne jo være noget familie, der ved en
fejltagelse er røget i den sorte gryde ;-(.

En googling giver følgende resultat, som jeg så skal køre igennem:

<http://www.google.dk/search?q=iphone+%22Blocked+person%22&ie=utf-8&oe=u
tf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 18-12-08 16:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> <http://www.google.dk/search?q=iphone+%22Blocked+person%22&ie=utf-8&oe=u
> tf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>

Nej, nej Per - når der står "blokeret", er det blot fordi, opkalderen
ringer igennem en omstilling.

Men du har ret i, at har nogen slået "hemmeligt nummer" til, vil det
også optræde som "blokeret".

Ja, det er irrirterende, fordi man jo ikke kan besvare et "blokeret"
opkald, men på den anden side - så ka´ opkaldere jo bare lade være at
have hemmeligt nummer.

Hvad er iøvrigt fidusen ved at ha´ en telefon, hvis ingen kan ringe til
den, fordi den er hemmelig, tsk, tsk...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-08 20:21

> [...]
>
> Ja, det er irrirterende, fordi man jo ikke kan besvare et "blokeret"
> opkald, men på den anden side - så ka´ opkaldere jo bare lade være at

æh ... man kan da godt besvare et hemmligt nummer ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-08 22:20

> æh ... man kan da godt besvare et hemmligt nummer ?

Ja, hvis det er hemmeligt nummer på den gammeldags måde, at det ikke er
med i telefonbogen. Hvis det derimod er et blokeret nummer, kan man ikke
se, hvilket nummer der ringer. Så kan man ikke besvare det. Ud over af
paranoide personer bruges det ofte af firmaer. Fona ringer f.eks. fra
anonymt nummer, og det samme gør aviser, når de vil lokke en til
abonnement. Jeg mener også, at analyseinstitutter gør det. Ellers ville
folk nok ikke tage telefonen
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 12:48

> [...]
> anonymt nummer, og det samme gør aviser, når de vil lokke en til
> abonnement. Jeg mener også, at analyseinstitutter gør det. Ellers ville

Men når iPhones besked er »Blokeret person« går man jo ud fra at det er
en selv, der har blokeret personen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-08 15:54

> Men når iPhones besked er »Blokeret person« går man jo ud fra at det er
> en selv, der har blokeret personen ...

Min siger/skriver blot "Blokeret", altså ikke "Blokeret person". (?).

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 16:16

> Min siger/skriver blot "Blokeret", altså ikke "Blokeret person". (?).

Det gør min også - i listeformat. Prøv i listen at tryk på '>' ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-08 12:50

> [...]
> anonymt nummer, og det samme gør aviser, når de vil lokke en til
> abonnement. Jeg mener også, at analyseinstitutter gør det. Ellers ville

Jeg tror du blander "Kan ikke besvare" og "Vil ikke besvare" sammen ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-08 00:48

> Jeg tror du blander "Kan ikke besvare" og "Vil ikke besvare" sammen ..

Måske er jeg gammeldags, men med hemmeligt nummer forstår jeg, at det
ikke står i telefonbogen og dermed heller ikke på degulesider.dk og den
slags. Med blokeret forstår jeg, at ens nummer ikke bliver vist hos den,
man ringer til, hvis vedkommendes telefon har "vis nummer". De to ting
er uafhængige af hinanden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 00:53

> [...]
> slags. Med blokeret forstår jeg, at ens nummer ikke bliver vist hos den,
> man ringer til, hvis vedkommendes telefon har "vis nummer". De to ting

Fisk ... Jeg gik og troede at hemmeligt nummer også automatisk blokerede
for caller ID... men nu er det vist et emne for dk.telefoni.mobil ...
hvis den da findes ;)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-12-08 10:13

On 20/12/08 00.48, Henrik Münster wrote:
> [...]
> slags. Med blokeret forstår jeg, at ens nummer ikke bliver vist hos den,
> man ringer til, hvis vedkommendes telefon har "vis nummer". De to ting

Er du sikker på det? Jeg har altid været af samme opfattelse som Thomas
- at de to ting hang sammen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-12-08 10:20

> Er du sikker på det? Jeg har altid været af samme opfattelse som Thomas
> - at de to ting hang sammen.

Jeg kan ikke huske koden, men det har noget at gøre med at man kan slå
"send nummer fra", hvilket er helt uafhængigt af ens
telefonbogsregistrering.

sakset fra en newsgroup:
"#31# foran det nummer du vil ringe hemmeligt til, ellers bed din
udbyder slå det til, hos TDC kan du slå det til og fra i telefonens
indstillinger under "send eget opkalds-id""

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-12-08 10:21

Kilden med snakken: http://mobildebat.dk/showthread.php?t=134858

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-12-08 19:28

On 2008-12-20 10:19:55 +0100, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> [...]
> udbyder slå det til, hos TDC kan du slå det til og fra i telefonens
> indstillinger under "send eget opkalds-id""

Der hedder vist *31# nu. (måske gælder det kun for mobil)

Der er forskel på hemmligt nummer og skjult nummer

Hemmeligt = ingen info på dgs.dk
Skjult = ingen nummer i display ved nummervisning.

Har arbejdet hos TDC

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-08 15:56

> æh ... man kan da godt besvare et hemmligt nummer ?
>
> /thomas

Æh...hvordan gør man det?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 16:16

> Æh...hvordan gør man det?

Det er da let nok - man skal bare kende det .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-08 16:36

> Det er da let nok - man skal bare kende det .

Doh - nå ja

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-12-08 20:43

> Æh...hvordan gør man det?

"Man tar telefonen, når den ringer." Det er lidt pedanteri omkring
logik-sproget.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-12-08 01:23

> "Man tar telefonen, når den ringer." Det er lidt pedanteri omkring
> logik-sproget.

Hæ, hæ...OK - ligesom man også kan besvare "Blokeret" .

M.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-12-08 21:09

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> writes:

> Hemmeligt = ingen info på dgs.dk
> Skjult = ingen nummer i display ved nummervisning.

Er "Hemmeligt" ikke det man beder om hos CPR registeret? Som jeg har
forstået det, plejer de fleste telefonselskaber at sætter skjult
A-nummervisning som standard, hvis man beder om hemmeligt nummer, men
man kan altid selv skjule A-nummeret overfor modtageren.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH