Montering af NC Silverado 50
Fra : Jens Olsen

Dato : 26-07-01 16:10

Jeg modtager imorgen min TB 1400 og min NC Silverado 50.

Søges : Gode råd og forslag hvorledes man montere disse ting, således at det
IKKE ender med et KNÆK !!!!!!!!

Fra : Brian Olsen

Dato : 26-07-01 16:27

"Jens Olsen" <henning-legaard@wanadoo.dk> wrote in message
> Jeg modtager imorgen min TB 1400 og min NC Silverado 50.
>
> Søges : Gode råd og forslag hvorledes man montere disse ting, således at
det
> IKKE ender med et KNÆK !!!!!!!!

Følg den brugsanvisning der følger med køleren...
Den er ganske udemærket og med billeder... dog med tysk tekst...
Det er nu ganske let at montere den med lidt forsigtighed...

MVH
Brian Olsen

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-07-01 16:56

Held og lykke med at holde din CPU kold! Den Silverado køler ikke særlig
godt. Du vil sikkert skulle køre den ved 12 volt, og så larmer den ligeså
meget som f.eks. en Taisol køler.

Fra : Jens Olsen

Dato : 26-07-01 17:11

> Held og lykke med at holde din CPU kold! Den Silverado køler ikke særlig
> godt. Du vil sikkert skulle køre den ved 12 volt, og så larmer den ligeså
> meget som f.eks. en Taisol køler.

, lyder ikke godt. Den er bestilt og betalt !

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 26-07-01 23:44

> , lyder ikke godt. Den er bestilt og betalt !

Bare rolig - det var vist bare et surt opstød fra en der ikke har monteret
sin ordenligt...

Jeg kørte 1200@1520 v. 43 grader... ved 6 volt

Den er skøn - siger ikke et pip..

// Søren

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 27-07-01 00:35

> Jeg kørte 1200@1520 v. 43 grader... ved 6 volt

Sjappedilakkedikuk?! Var den stabil? Hvad brugte du af kølepasta? INFO
INFO..

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Dixi...

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 27-07-01 00:36

> Sjappedilakkedikuk?!

*LOL*

> Var den stabil?

As a rock! Næsten =) Det hændte at den frøs i windows, men havde blikket på
mine PQI-ram.. tror nok at det var dem...

> Hvad brugte du af kølepasta? INFO

Artic Silver

> INFO..

VCore - mener jeg var 2.01 eller sådan (Modded A7V133)

// Søren

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-07-01 10:32

Så må du sgu have en 1000cfm blæser i kabinettet! Ellers er det sgu løgn!

Fra : Kristian

Dato : 26-07-01 19:02

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Held og lykke med at holde din CPU kold! Den Silverado køler ikke særlig
> godt. Du vil sikkert skulle køre den ved 12 volt, og så larmer den ligeså
> meget som f.eks. en Taisol køler.

Har du spist søm? Du får ikke en køler der køler bedre og samtidig larmer
mindst af alle kølere end Silverado 50.

Se en test af 23 forskellige kølere (incl. Silverado og Taisol) på:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q1/010306/cooler-17.html

Fra : Frenzy

Dato : 26-07-01 17:11

jeg har modtaget min silverado idag og monteret den efter lidt frustration.
nervøs var jeg fordi jeg har knækket en tb 1 ghz med en crome orb duo
køler....
silveradoen var utrolig stram at sætte på og min finger er helt øm. jeg fik
den på ved at sætte en skruetrækker ind i revnen hvor den jern dims man skal
trykke ned sidder og trykke den ned - derved trykker man ikke så meget ind
mod køleren....
det hele fungere endnu :)

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-07-01 10:38

Nogle enkelte har åbenbart været heldige at få nogle modeller, der er lavet
ordenligt, men generelt er mange af dem skæve og køler dårligt.

Læs:
http://www.hardinfo.dk/tests/andet/default.asp?ID=273

"Testen blev udført med de 12V som er den maksimale spænding blæseren kan
køre ved, grundet til at den blev gennemført med 12V, er at maskinen frøs
under fuldlast hvis der blev brugt mindre, og dermed ville det ikke være
muligt at sammenligne resultaterne."

Og det er blot med en standard 1.33GHz Athlon. Jeg har selv haft en
Silverado og den kølede ret dårligt. En af mine venner havde også en med
samme resultat. Man kan da være heldige at få en god model, men tør man tage
den chance?

Fra : Henrik Dissing

Dato : 27-07-01 12:06

On Fri, 27 Jul 2001 11:37:42 +0200, Per Kristensen wrote:

>Nogle enkelte har åbenbart været heldige at få nogle modeller, der er lavet
>ordenligt, men generelt er mange af dem skæve og køler dårligt.

Hvor mange har du selv kendskab til? Din egen og din bekendts, plus den
brugt i den omtalte test, og hvem ellers? Og hvorfra ved du at en skæv
Silverado var problemet i alle disse tilfælde? Andre muligheder inkluderer
skæv CPU-kerne, dårlig pasta, for meget pasta, for lidt pasta, dårligt
fordelt pasta, forkert montage, fejlagtig temperaturmåling, etc., etc.

Jeg påstår ikke dermed at det nok er din egen skyld at du har dårlige
erfaringer med Silverado, ej heller at alle Silverado'er er fejlfri, for det
har jeg ingen mulighed for at vide. Til gengæld har du næppe heller belæg
for at påstå at "generelt er mange af dem skæve og køler dårligt".

Hvis du følger med i dk.edb.hardware.overclocking, vil du vide at masser af
mennesker med meget varme CPU'er og stor erfaring med forskellige kølere
anbefaler Silverado. Og en førsteplads i en sammenlignende test på Tom's
Hardware er vel også værd at nævne?

Jeg kører selv en Silverado ved 8V med Arctic Silver på en T-bird 900@1050.
Det varmeste jeg har kunnet tvinge min CPU op på med Sandra SiSoft's burn-in
tests er 52 grader ved en kabinettemperatur på 37 grader. Den kører helt
stabilt.

Måske ikke ligefrem sensationelle tal, men pointen er at den gør det uden at
støje.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-07-01 14:24

Nu giver den lille CPU jo altså heller ikke ret meget varme vel. De dårlige
resultater jeg omtaler inkluderer alle brug af Arctic silver 2 pasta, og jeg
påførte det som NC anbefaler.

Fra : Torben Christensen

Dato : 27-07-01 19:53

Tja min er jeg nu ikke særlig tilfreds med.

Temperaturmæssigt ligger den rimelig fornuftigt men min 1333@1333 fryser
konstant hvis jeg ikke benytter 12volt og så er den alt andet end lydløs.
Jeg har konstateret at sølvskiven underneden er buet sådan at kontaktfladen
til aluminiumsprofilen ikke er særlig optimal derudover sidder der kratere
tilbage efter den boremaskine de har benyttet til at lave hullerne med, hvor
vigtigt det er ved jeg ikke for selve køleprofilen er særdeles ru.
Jeg forventede nu nok en lidt bedre kvalitet til prisen på 560kr. men jeg er
måske nok også bare en af de få uheldige.

--
venligst

Torben Christensen

Fra : Frenzy

Dato : 27-07-01 14:59

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Nogle enkelte har åbenbart været heldige at få nogle modeller, der er
lavet
> ordenligt, men generelt er mange af dem skæve og køler dårligt.

hehe...efter at have læst nogle af dine indlæg troede jeg faktisk ikke du
havde nogle erfaringer med silveradoen men baserede det hele på den
anmeldelse - endda uden at referere til den i dine indlæg...
min silverado kører ved 6 v. helt stabilt og det er 7 grader kølere end ved
super crome orb. den er meget lydløs ved 6 v men ved 12 v. larmer den en
del....
den er ikke skæv og jeg tror ikke dette er et generelt problem efter de
mange gode indlæg jeg har læst om silveradoen....
jeg vil påstå at det er en af de bedste kølere på markedet og det uden den
larmer som mange andre....