Isolering af skråvæg
Fra : MigSelv

Dato : 11-12-08 11:47

Hej.

Jeg skal igang med at renovere vores forgang. Der er en skråvæg og der er
ikke ret meget/eller slet ingen isolering.
Når jeg nu er igang vil jeg gerne isolere skråvæggen. Grundet pladsen må det
helst ikke fylde ret meget i tykkelsen.
Jeg kan ikke komme isolering på udefra, uden at skal have taget af.
Hvad kan anbefales som har en god isoleringsevne? Efterbehandling bliver
glasvæv og maling.

På forhånd tak
Jan

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 11-12-08 12:37

MigSelv skrev:
> [...]
> Jeg kan ikke komme isolering på udefra, uden at skal have taget af.
> Hvad kan anbefales som har en god isoleringsevne? Efterbehandling bliver

Glasuld eller stenuld, altså helt almindelige standardprodukter. Andre
produkter som påstår at kunne isolere mere i tyndere lag er enten fup
eller ikke kost-effektive. Det er den stillestående luft i et
isoleringsmateriale, der giver den ønskede effekt, og de materialer der
kan rumme mere luft er meget dyre.

Du må altså bruge så meget der nu er plads til. Og huske at tæthed,
dampspærre indadtil og vindtætning udadtil, også spiller en stor rolle.

--
Niels

Fra : MigSelv

Dato : 12-12-08 10:27

> [...]
>
> Du må altså bruge så meget der nu er plads til. Og huske at tæthed,
> dampspærre indadtil og vindtætning udadtil, også spiller en stor rolle.

Min problem er at jeg ikke har mere plads end måske max 4-5 cm i tykkelsen.
Vil det give rn synderlig effekt med så lidt isolering?
Bruger jeg mere plads, vil der blive problemer med at få tind til og fra
1.sal

/Jan

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-12-08 11:54

"MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> wrote in message

> Min problem er at jeg ikke har mere plads end måske max 4-5 cm i
> tykkelsen. Vil det give rn synderlig effekt med så lidt isolering?

Det er de første cm der hjælper allermest, så alt hvad du kan få klemt der
ind (uden at klemme det forstås vil gøre en forskel.

Keller

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-12-08 12:44

Carsten Keller skrev:

> Det er de første cm der hjælper allermest, så alt hvad du kan få klemt
> der ind (uden at klemme det forstås vil gøre en forskel.

Enig. Og husk tætning.

--
Niels

Fra : MigSelv

Dato : 13-12-08 07:57

> Enig. Og husk tætning.
>
> --
> Niels

Tak for rådene.

Mvh og god weekend
Jan

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-12-08 01:03

On 11 Dec., 11:47, "MigSelv" <j_ander...@stofanetsletmig.dk> wrote:

> Hvad kan anbefales som har en god isoleringsevne? Efterbehandling bliver
> glasvæv og maling.

Varm væg er da en mulighed, det er ca. de der 4-5 tykt, som du
efterlyser, inkl. gipsplade.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang