Trådløs dørklokke
Fra : Leonard

Dato : 05-12-08 18:48

Jeg leder efter en trådløs dørklokke med et tryk og 3 lydgivere.
Det er nemt at finde sæt med flere tryk, men jeg har altså brug for den
omvendte med kun 1 tryk og flere alarmer.
Trykket skal være vandtæt og lydgiverne helst til 230v, så der kun er
batteri i senderen.

Nogen der kender til noget der ligner eller måske har prøvet at sætte 3
ens sæt sammen?

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : John V.

Dato : 06-12-08 17:05

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Leonard
> Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Prøv i gruppen dk.teknik.elektronik, dér sidder alle eksperterne. Det skulle
ikke være så svært at designe sådan et sæt, blot skal modtagerne kunne
forstå det samme signal.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-12-08 18:31

John V. wrote:

> blot skal modtagerne kunne forstå det samme signal.

Og naboen skal helst ikke have en klokke med samme signal. Det er ikke længe
siden, jeg i 'Stiften' læste om nogen, der gentagne gange blev adviseret,
når naboen fik besøg.

Erik Ginnerskov

Fra : Nico de Jong

Dato : 06-12-08 20:51

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Og naboen skal helst ikke have en klokke med samme signal. Det er ikke
> længe siden, jeg i 'Stiften' læste om nogen, der gentagne gange blev
> adviseret, når naboen fik besøg.

Min nabo's garagedør og min hoveddør lyttede på samme frekvens. Ingen af
vores systemer kunne programmeres om, så nu har jeg en bronze dørhammer

Nico

Fra : Brian Mortensen

Dato : 07-12-08 00:13

Jeg vil få fat i noget fra pro-sec.dk noget jablotron tyv stumper, der kan
ringe trykket kobles direkte til en 230V sirene som dørklokke, med flere
sirener og naboens frekvens går ikke ind o påvirker.

Brian

Fra : Leonard

Dato : 07-12-08 11:23

Erik Ginnerskov wrote:

> Og naboen skal helst ikke have en klokke med samme signal. Det er
> ikke længe siden, jeg i 'Stiften' læste om nogen, der gentagne gange
> blev adviseret, når naboen fik besøg.

Nu har jeg mindst 200m til nærmeste nabo, så det skal vidst være
særligt heldigt, hvis signalet kan række så langt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-12-08 15:03

Leonard wrote:

> Nu har jeg mindst 200m til nærmeste nabo, så det skal vidst være
> særligt heldigt, hvis signalet kan række så langt.

Det burde give tilstrækkelig sikkerhed mod at blive kaldt til døren uden
grund. Men det kunne jeg ikke lææse af dit første inflæg.

Erik Ginnerskov

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-12-08 22:18

"Leonard" skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter en trådløs dørklokke med et tryk og 3 lydgivere.

Det nemmeste og formentlig billigste er vel at købe tre ens sæt.

Du får så 2 ringetryk i overskud - den gemmer du som reserve.

De tre klokker og det brugte ringetryk sættes så til samme frekvens.

Så har du det ønskede....

Jan

Fra : Hauge

Dato : 07-12-08 11:27

Hej
Jan Vestergaard wrote:
> De tre klokker og det brugte ringetryk sættes så til samme frekvens.

Du skal nok regne med at de alle sender på samme *frekvens*, men de er kodet
forskelligt.
Frekvensen er typisk på 433,92 MHz som er det de fleste kører på, men på
denne ene frekvens sendes så en digital kode, der så for nogle få produkters
vedkommende kan omkodes. Trådløse termometre kører også ret ofte på denf
rekvens.

Mvh Hauge