Oldsag
Fra : Xsatquest

Dato : 26-07-01 12:32

Hej allesammen..

Ja nu kan i jo kalde mig en oldsag men jeg er en af de gamle gutter
der kan huske det der styresystem med den sorte skærm ---- DOS...

Well problemet er følgende:

På mit arbejde har vi en computer som agerer kasseapparat og booking
maskine. Denne maskine kører et gammelt DOS program men maskinen
bliver startet op i WIN98 og så startes DOS programmet. Nu er WIN98
blevet ustabilt og skal vel egentligt bare lægges om men et forsøg har
vist at den sagtens kan køre når den er bootet op i DOS og at den
aldrig er gået ned når den er i DOS...

Problemet med at maskinen går ned i WIN er at vi mister somme tider
mister de sidste reservationer vi har lavet, de bliver ikke skrevet
til databasen..

MEN...Maskinen er blevet væsentligt langsommere til at accesse denne
database og jeg har forsøgt mig med Smartdrv, dette hjalp dog kun
lidt..

Så siger et klogt hoved til mig at det er fordi der ikke er DMA og
derfor er harddisken langsommere..

Og så spørgsmålet..

Er der nogen her der ved om man kan få et program som kan enable DMA i
DOS ??

På forhånd tak..

Xsatquest

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 27-07-01 18:41

Hmm, det kan du vel egentlig ikk, for DMA er vel noget med 32 bits
kommunikatino, og dos køre kun 16bit, så det kan vist ikke lade sig gøre.