netbank og mozilla firefox
Fra : Tony

Dato : 22-12-08 14:13

hvorfor viser FF ikke mine id i netbank når jeg vil logge på med kodeord.
Der er bare et blank felt ?

Jeg er lige skiftet fra EI 6 til FF

Fra : JJ

Dato : 22-12-08 14:24

Tony wrote, on 22-12-2008 14:13:
> hvorfor viser FF ikke mine id i netbank når jeg vil logge på med kodeord.
> Der er bare et blank felt ?
>
> Jeg er lige skiftet fra EI 6 til FF

Check din netbanks internetsider med hensyn til, hvilke krav, der er til din computer. Der er nogle banker, hvor FF ikke virker. Der kan man så bruge IE i stedet. Hvis netbankens skriver, at FF
virker, er der nok også en beskrivelse af, hvordan FF skal indstilles.

Fra : Tony

Dato : 22-12-08 14:30

"JJ" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruge IE i stedet. Hvis netbankens skriver, at FF virker, er der nok også
> en beskrivelse af, hvordan FF skal indstilles.

Ok, jeg prøver at kikke på det. Tak for hurtigt svar.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-12-08 15:29

Tony skrev:
> hvorfor viser FF ikke mine id i netbank når jeg vil logge på med kodeord.
> Der er bare et blank felt ?

Du mangler sikkert at få installeret understøttelse af Java
i Firefox. Då ind på denne side:
http://java.com/en/ og klik på knappen Free Java Download.
Hent og installér Java til dit styresystem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Tony

Dato : 22-12-08 15:56

> Du mangler sikkert at få installeret understøttelse af Java i Firefox. Då
> ind på denne side:
> http://java.com/en/ og klik på knappen Free Java Download. Hent og
> installér Java til dit styresystem.

Mit Java er helt iorden, så jeg har skrevet til Danske netbanks support, for
at få info.

Ellers tak for hjælpen

Fra : JJ

Dato : 22-12-08 16:04

Tony wrote, on 22-12-2008 15:55:
> Mit Java er helt iorden, så jeg har skrevet til Danske netbanks support, for
> at få info.

Jeg bruger Danske Netbank. Man skal bruge Activ Card med Firefox. Det er en lille elektronisk ting, som ligner en lommeregner, og som bruges til at generere tal til at logge ind med. Fordelen er, at
det er en ny kode hver gang, så selvom nogle skulle få held til at aflure koden, kan de ikke logge ind. Actic Card koster vist 50 kr. Ellers kan man fortsætte med Internet Explorer til netbank.

Fra : Tony

Dato : 22-12-08 16:14

"JJ" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang, så selvom nogle skulle få held til at aflure koden, kan de ikke
> logge ind. Actic Card koster vist 50 kr. Ellers kan man fortsætte med

Netop samme info, jeg lige har modtaget fra deres support.
Tak alligevel

Fra : Tony

Dato : 22-12-08 16:11

> Du mangler sikkert at få installeret understøttelse af Java i Firefox. Då
> ind på denne side:
> http://java.com/en/ og klik på knappen Free Java Download. Hent og
> installér Java til dit styresystem.

Har lige fået svar fra Danske netbank.
Jeg skal bestille et ActivCard med tilhørende id og pinkode, som så skal
bruges hver gang jeg logger på.
På den måde vil der ikke ligge data på min PC, af min netbank, ren
sikkerhed.