Vil selv bestemme om jeg vil kopiere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 21:47

.................men det må jeg ikke. Computeren har taget magten og vil selv
bestemme.

Det drejer sig om at hver gang jeg kommer en musik-cd i drevet, så begynder
den at kopiere den til min musikmappe.

Jeg har sagt til den at den ikke skal og jeg har gjort det så eftertrykkelig
at den ikke burde kunne misforstå det. Men den er direkte tungnem. Jeg har
Windows Vista.

Helt præcist har jeg følgende indstilling for Windows media player, hvis man
gør som nedenstående:

Åben WMP

Klik på den lille ned-pil under fanen " Kopier fra cd ("rip")"

Så er der en linie som hedder "Kopier automatisk "rip",når cd-en sættes i
drevet"

Marker denne linie og vælg ALDRIG.

Det er det jeg har gjort. Jeg har valgt ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG.

Det er sgu da utroligt at den ikke har evner til at fatte det. Idiotiske
computer. ALDRIG ALDRIG ALDRIG.

Jeg synes ikke jeg kan udtrykke det mere klart overfor maskinen. Synes i
ikke det lyder meget klart hvad jeg beder den om. den er sgu bare ligeglad.
Jeg sætter en cd i drevet og den skal nok selv bestemme. Det første den gør
er, er at sætte fælgende besked ud for hver musiknummer "kopier".

Hvad skal jeg gøre. jeg har jo sagt "lad være" til den.

Helt alvorligt: Er der noget andet, jeg uforvarende er kommet til at markere
og som jeg også skal ændre???

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-12-08 21:48

Åge Halldorsson skrev:

>................men det må jeg ikke. Computeren har taget magten og vil
>selv bestemme.

Hvilken browser bruger du ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 21:55

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvilken browser bruger du ?

SV: Nu ved jeg ikke lige hvad "browser" er for noget, men jeg har Windows
Vista
med Internet explorer og Outlook Express, som er præinstalleret i Windows
Wista.
...........men det er jo også den der WMP som det drejer sig om. er det
ikke? og den
indstilling jeg har for, hvad der skal ske når en cd puttes i drevet?. Jeg
ved ikke meget om det.
Jeg har bare en forestilling om at det bare er en simpel markereing som jeg
er kommet
til at ændre. lyder det ikke sansynligt.

????

Hilsen Åge

Fra : Lars Christensen

Dato : 18-12-08 22:04

On Thu, 18 Dec 2008 21:54:39 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>er kommet
>til at ændre. lyder det ikke sansynligt.

Jeg tror det Ivan mener er at problemer med din musik
afspilning/kopiering ikke har noget med browsere at gøre. (Se hvilken
gruppe du har postet i)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-12-08 23:12

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Nu ved jeg ikke lige hvad "browser" er for noget, men jeg har Windows

Det forklarer hvorfor du poster et dybt off-topic indlæg her i gruppen.

Smut over i en relevant gruppe, feks. dk.edb.system.ms-windows.

Det er desværre ikke første gang du laver sådan et nummer, så jeg vil
anbefale dig at smutte en tur i dk.velkommen først. Det skulle gerne
ende med en række gode oplevelser for dig her på Usenet og det er
dk.velkommen den sikre vej til

Jesper Poulsen

Fra : Lars Raaby

Dato : 19-12-08 16:55

Åge Halldorsson skrev:
> [...]
>
> Det drejer sig om at hver gang jeg kommer en musik-cd i drevet, så
> begynder den at kopiere den til min musikmappe.

Hvornår er du begyndt at lytte til musik?
Jeg troede kun du hørte Dansk top.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-08 19:15

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Hvornår er du begyndt at lytte til musik?
> Jeg troede kun du hørte Dansk top.

Sv: nej, jeg lytter nok mere til tysk og hollandsk slager

Hilsen Åge

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-12-08 19:22

On Fri, 19 Dec 2008 19:15:15 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

>"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

>Sv: nej, jeg lytter nok mere til tysk og hollandsk slager

Som om det gør nogen forskel :)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-12-08 19:18

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev

> Jeg troede kun du hørte Dansk top.

Hvad er det for en slags musik?
Er det det samme som dansktop? (Jeg kunne ikke dy mig)

Fra : Lars Raaby

Dato : 20-12-08 08:29

Philip Nunnegaard skrev:
> "Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev
>

> Hvad er det for en slags musik?
> Er det det samme som dansktop? (Jeg kunne ikke dy mig)
Jeps

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-08 11:07

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg troede kun du hørte Dansk top.

"Dansk top" ? ? ? - Nej, den genre har jeg aldrig hørt om. Jeg hgar aldrig
lyttet til "dansk top". Er det sån noget Anne Linnet/Gnags-agtigt noget???

Derimod lytter jeg en del til "dansktop".

Hilsen Åge