Problemer med USB pen
Fra : andresen13124@gmail.~

Dato : 09-12-08 08:16

Når jeg vil overfører mapper med filer og undermapper med filer til
USB pen får jeg følgende fejlmeddelse:
"Handlingen kan ikke udføres, fordi du har for få tilladelser til
nogle af emnerne."
Derefter bliver USB pen fjernet fra skrivebordet.

Hvad kan dette skyldes?

MacOS 10.5.5

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-08 17:11

andresen13124@gmail.com wrote:
> [...]
> nogle af emnerne."
> Derefter bliver USB pen fjernet fra skrivebordet.

Rod i disktilladelserne... Åbn diskværktøj og reparer tilladelser på din
bootdisk.

Sæt så USB pennen i igen og omformater den med Diskværktøj til fx. FAT32.

Det burde løse problemet...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-08 19:54

> Rod i disktilladelserne... Åbn diskværktøj og reparer tilladelser på din
> bootdisk.

hvorfor dog ... sikke spild af tid.

> Sæt så USB pennen i igen og omformater den med Diskværktøj til fx. FAT32.
>
> Det burde løse problemet...

det var nok en bedre forslag ... mit gæt er at dimsen er defekt ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-12-08 20:44

> hvorfor dog ... sikke spild af tid.

> det var nok en bedre forslag ... mit gæt er at dimsen er defekt ...
>

> /thomas

Fuldstændig enig

M.

Fra : andresen13124@gmail.~

Dato : 09-12-08 10:50

On 9 Dec., 17:11, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> bootdisk.
>
> Sæt så USB pennen i igen og omformater den med Diskværktøj til fx.. FAT32.
>
> Det burde løse problemet...
>
> mvh. Erik Richard
>
> --
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manN...@Mstofanet.dk>
> NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing -www.nisus.com
> OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution -www.openoffice.org
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det troede jeg også, derfor gjorde jeg som foreslået, men det hjalp
ikke.
Problemet er med 64GB datatraveler fra Kingston.
Jeg har lige prøvet med en 64GB corsair som vi bruger på arbejde til
PC'er. Den har ikke dette problem??

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-08 19:54

> [...]
> Problemet er med 64GB datatraveler fra Kingston.
> Jeg har lige prøvet med en 64GB corsair som vi bruger på arbejde til

Hm, kan godt tyde på, at kortet er låst. - Jeg har faktisk på en
fotogruppe på usenet set et enkelt eksempel på noget lignende med et
16gb Kingston SDHC kort til brug med en ny Canon EOS 5D - aflæst i en HC
kompatibel kortlæser. - Jeg mener det løstes ved at først slette kortet
til 'HFS+(journalized)' struktur. Herefter vælge 'Partitioner'. Vælg 1
partition, - I indstillinger til partitionering under partitionsvinduet
vælger du MBR, klik OK og vælg FAT32 som tabel. - Selv har jeg haft et
kopieringsproblem til et alm. 8gb Kingston SD kort i en Trust multilæser
til bl.a. SD/SDHC. - Det viste sig, kortet var i FAT16 og en
omformattering i MBR + FAT32 løste det problem.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-12-08 20:44

> [...]
> til bl.a. SD/SDHC. - Det viste sig, kortet var i FAT16 og en
> omformattering i MBR + FAT32 løste det problem.

Man kunne også bare smide den væk og købe en ny - så ville man også
bidrage til at løse den påståede "finanskrise", som ret beset er ikke
eksisterende.

Lemmingerne har ikke levet forgæves.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-08 20:57

> Man kunne også bare smide den væk og købe en ny - så ville man også
> bidrage til at løse den påståede "finanskrise", som ret beset er ikke
> eksisterende.
>
> Lemmingerne har ikke levet forgæves.

heh ... ja, det værste er næsten at hvis man har den frækhed at købe
varige forbrugsgoder i disse tider så skal man jo næsten skamme sig ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 09-12-08 19:54