Brug din iPod Touch til at ringe med
Fra : Steen BJ

Dato : 08-12-08 17:30

http://www.truphone.com/ipod/

Smart - da jeg ikke er meget for at bruge 5-6000 på en iPhone

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-08 18:16

On 2008-12-08 17:30:18 +0100, isteen@gmail.rygeloven.com (Steen BJ) said:

> http://www.truphone.com/ipod/
>
> Smart - da jeg ikke er meget for at bruge 5-6000 på en iPhone

genialt..
det virker ikke med min 16gb touch.. ( incompatibel !)(tror de skriver
noget med 2. gen af touch.. troede at det var sådan en jag havde..!?)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-12-08 20:32

<ecozyz> wrote:

> genialt..
> det virker ikke med min 16gb touch.. ( incompatibel !)(tror de skriver
> noget med 2. gen af touch.. troede at det var sådan en jag havde..!?)

2. generation har hhv. højtaler og mulighed for at udnytte mikrofonen på
det headset der følger med en iPhone (eller kan købes løst)

Ellers får du svært ved at snakke i den ...

/thomas

Fra : Steen BJ

Dato : 08-12-08 21:56

<ecozyz> wrote:

> genialt..

Jeps, men endnu smartere hvis man kunne få Skype ned på sådan en fyr

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-12-08 21:59

On 08/12/08 21.55, Steen BJ wrote:

> Jeps, men endnu smartere hvis man kunne få Skype ned på sådan en fyr

Virker fring ikke på iPod Touch?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 01:39

On 2008-12-08 21:58:44 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Virker fring ikke på iPod Touch?

jo på deres site siger alle er glade, køb et "headset" og så er alle glade..
OGSÅ !!!
med en touch..
de skriver dog også et eller andet med en touch og 2. gen..
ved ikke lige hvad min er!? ( 16 gb, 3-4 mnd gammel og med smadret -
fordi jeg lige skulle tabe den - skærm..)

Fra : Steen BJ

Dato : 09-12-08 08:24

<ecozyz> wrote:

> [...]
> ved ikke lige hvad min er!? ( 16 gb, 3-4 mnd gammel og med smadret -
> fordi jeg lige skulle tabe den - skærm..)

Fring kendte jeg slet ikke - men det er da smart

Fra : Snorre Berg

Dato : 09-12-08 10:48

Fra : Mich Ottosen

Dato : 12-12-08 01:03

Steen BJ <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> http://www.truphone.com/ipod/
>
> Smart - da jeg ikke er meget for at bruge 5-6000 på en iPhone

Måske, men så vidt jeg kan se er der altså begrænsninger.
"The new Truphone for the iPod Touch application works on the 2nd
generation iPod Touch and enables you to make free calls to other
Truphone or Google Talk"
ikke et ord om de udbydere, som har "almindelig" mobiltelefoni.
Så en iPod Touch med truephone kan da vist ikke afløse en almindelig
tale-mobil-telefon som er knyttet op til det almindelige
mobil(telefon)net. Mon ikke det er fordi iPod Touch mangler sådan en
dimmer, der kan fange det almindelige mobilnet (de der tre eller fire
"bånd" GSM?, men ikke 3G)?
Eller kan den? Har nogen prøvet?

Jeg er dybt interesseret, for jeg vil gerne have en Touch, der kan
bruges om en almindelig mobiltelefon. Jeg kan naturligvis bare gå ud og
købe en iPhone 3G, men jeg har ikke brug for alle de finesser, som 3G
tilbyder. Finanskrisen kradser: jeg har heller ikke rigtigt råd til det
dyre abb.
Så en Touch, der kan afløse min iPod Nano som underholdningscenter er
velkommen. Men kan den telefonere på det almindelige mobiltelfonnet ?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-12-08 18:28

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Men kan den telefonere på det almindelige mobiltelfonnet ?

nej, kun wifi

/thomas

Fra : Mich Ottosen

Dato : 13-12-08 17:05

> nej, kun wifi

Tak, det havde jeg osse på fornemmeren. Det lød jo lidt for godt til at
være sandt. Kunne vel sige mig selv, at det ikke er muligt at proppe et
sim-kort i den

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-08 15:31

> Tak, det havde jeg osse på fornemmeren. Det lød jo lidt for godt til at
> være sandt. Kunne vel sige mig selv, at det ikke er muligt at proppe et
> sim-kort i den

nej .. det er de en iPhone er til for ...

Det skal lige siges at afhængigt af dit taleforbrug så er Telias
abboenemt faktisk ikke så dyrt ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-08 18:08

> nej .. det er de en iPhone er til for ...
>
> Det skal lige siges at afhængigt af dit taleforbrug så er Telias
> abboenemt faktisk ikke så dyrt ...
>
> /thomas

Tjaeh - smag og behag

1 GB download, som jeg aldrig bruger - bruger højst 1 MB - 300 minutters
taletid, som jeg aldrig bruger - bruger højst en tiendedel.

Smæsser uden beregning - fint. Opkald til andre Teliaabonnenter uden
beregning - fint.

Så 400,- kroner om måneden for 30 minutters taletid - 1 MB internet og
35 smæsser er endog /meget/ dyrt, synes jeg.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-12-08 18:43

> Tjaeh - smag og behag
>
> 1 GB download, som jeg aldrig bruger - bruger højst 1 MB - 300 minutters
> taletid, som jeg aldrig bruger - bruger højst en tiendedel.

10 GB faktisk ...

> [...]
>
> Så 400,- kroner om måneden for 30 minutters taletid - 1 MB internet og
> 35 smæsser er endog /meget/ dyrt, synes jeg.

Nu sagde jeg også "afhængig af dit forbrug"

Bla. så ringer jeg mest til fastnetnumre ... og det koster gratis ...
derfor er det en god deal .. for mig. Jeg bruger også en masse data ..
igen .. god deal .. for mig.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-08 19:27

> 10 GB faktisk ...

Nåeh ja - det er jo rigtigt

> [...]
>
> Bla. så ringer jeg mest til fastnetnumre ... og det koster gratis ...
> derfor er det en god deal .. for mig. Jeg bruger også en masse data ..

Ja, uanset hvad - så skal jeg holde Telias priser op mod mit
TDCduet-abonnement, hvori samtaler stort set er gratis(indeholdt), men
downloadprisen er kr.: 10,- pr. MB, og /det/ er dyrt

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-08 20:05

> Ja, uanset hvad - så skal jeg holde Telias priser op mod mit
> TDCduet-abonnement, hvori samtaler stort set er gratis(indeholdt), men
> downloadprisen er kr.: 10,- pr. MB, og /det/ er dyrt

Man skal selvfølgelig se på, hvor meget man samlet betaler andre steder.
Sådan set er jeg glad for mit Telia-abonnement. Jeg her glad for tanken
om, at jeg bare kan bruge løs, uden det vil koste mig ekstra. Men
strengt taget så ved jeg nok godt inderst inde, at selv om jeg bare
brugte løs med at andet abonnement, så ville jeg aldrig nå op i nærheden
af det, jeg betaler hos Telia.
Det er selvfølgelig den almindelige fejl, at man sparer på ørene
og lader kronerne rulle (penny-wise and pound-foolish). Jeg kan ikke
lide tanke om, at hvert opkald eller hver SMS koster penge. Så hellere
betale noget mere og vide, at forbruget er gratis. Sådan er vi vel alle
økonomisk ufornuftige på nogle områder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 15-12-08 10:11

> [...]

> for alle de finesser, som 3G tilbyder. Finanskrisen kradser: jeg har
> heller ikke rigtigt råd til det dyre abb.

Nu er en iPhone jo ikke i prismæssig klasse med et palæ i Gentofte eller
Rungsted ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-12-08 17:18

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nu er en iPhone jo ikke i prismæssig klasse med et palæ i Gentofte eller
> Rungsted ...

Per, altså

Sekshundrede kroner om måneden er for rigtigt, rigtigt mange, /rigtigt
mange/ danskere mange penge.

Du ved: danskere, der har børn, bor til leje og arbejder i lavtlønsjobs
- mange er endog enlige, men har alligevel hjemmeboende børn og bor til
leje.

Altså sådan helt almindelige danskere - kender du nogle af de mange,
mange, mange helt almindelige danskere, der går på arbejde hver dag til
en sulteløn, der faktuelt er under den officielle fattigdomsgrænse i
dette land?

Dét er jeg usikker på, om du gør.

Men du har en masse gode ordbøger, så kan du ikke gøre mig en tjeneste?

At slå ordet "empati" op i din bog.

Det er naturligvis muligt, at du driller og tror, du er morsom, men jeg
tror, at Michael mener, hvad han siger, og så glimrer din bemærkning ved
fraværet af en smiley.

Jeg er ikke ude på at irettesætte dig - for vi kender jo hinanden, men
jeg synes, jeg bør fortælle dig, at din bemærkning ikke er morsom.

Jeg krydser fingre for, du tager det pænt, men det gør du garanteret.

Glædelig jul, Per

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-12-08 18:05

> Per, altså
>
> Sekshundrede kroner om måneden er for rigtigt, rigtigt mange, /rigtigt
> mange/ danskere mange penge.

I denne juletid skal vi huske på vores syge, fattige og sømændene

Jeg kunne godt tænkte mig at komme med den betragtning at I kunne have
ret begge to.

Der er noget der set ud til at iPhonen, bliver den fattiges og eneste
computer i US. Jo, man skal betale vanvittige 600 kr. om åneden, men man
får så også en bærbar PC der er på The Net alt inklusive.

Det værste ved fattigdom er den stress der masser sig ned over hovedet,
og som sætter sig som en udmargende kronisk panik, som indsnævre
opmærksomhedsfeltet og giver tunnelsyn. I filmatiseringen af Sult,
glemmer jeg sjældent det rørende skuespil af Per Oscarsson, som den
arbejdsløse mand, der kompenserer ved at være fattigfin
(tunnelsyn/manglende overblik), som måde at holde sammen på sig selv på.
Han magtede altså ikke at undlade individualiseringen af sine problemer.
Han gravede sig ned så at sige. Det kunne være spændede om iPhonen kan
give de kontakter, der hindrer denne forstening. En måde at finde
ligesindede på, eller aftnens billige suppe.
Mærkeligt billede ikke, en farvet mand i en paphytte, med to lasede
vinterfrakker oven på hinanden, sorte lange negle, og barkede hænder,
sko der ligner verdens undergang, og en tå der stikker lidt ud, med
klumpet negl, og lyserødt ømt kød, så han går lidt på tæer. Men mellem
hans hænder, en bling bling telefon. Hvorfor han også har anskaffet sig
nogle billige briller, der krøller rundt på næsen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 12:15

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Der er noget der set ud til at iPhonen, bliver den fattiges og eneste
> computer i US. Jo, man skal betale vanvittige 600 kr. om åneden, men man
> får så også en bærbar PC der er på The Net alt inklusive.

De skal altså ikke betale 600 om måneden i USA, hvor bindingsperioden
typisk er på to år.

Derudover har de rigtigt fattige i USA næppe adgang til el, så den kan
få den genopladet. Man indlægger næppe el i de papkasser, de kalder
deres hjem. I USA er de rigtigt fattige nemlig nødt til at sove på
gaden, i papkasser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 13:01

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> De skal altså ikke betale 600 om måneden i USA, hvor bindingsperioden
> typisk er på to år.

Ja, det er ikke sådan at finde ud af. Men her et eksempel:

http://ipod.about.com/od/introductiontotheiphone/a/iphone_plans.htm

Uanset hvad, kan det da godt få gjort en familie hjemløse.

> [...]
> få den genopladet. Man indlægger næppe el i de papkasser, de kalder
> deres hjem. I USA er de rigtigt fattige nemlig nødt til at sove på

Jeg troede de sov i papkasser fra solfangerfirmaer.

Det er egentlig underligt at en snak om fattigdom altid skal ende ud i
en diskussion af fattigdomsgrænser. Det bliver hurtigt ret forblommet.

Godt vi har procedure for den slags, så den fattige kan beholde sit
fjernsyn, og sin iPhone?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 14:12

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det er egentlig underligt at en snak om fattigdom altid skal ende ud i
> en diskussion af fattigdomsgrænser. Det bliver hurtigt ret forblommet.

»Problemet« her er at vi i Danmark ikke /har/ fattige mennesker, hvis vi
ser på indkomst og ikke indkomstfordeling, og hvis vi ser på hvad
fattigdom er, i globalt perspektiv.

Noget andet er så at vi har en del hjemløse, hyppigt sindslidende som
ikke kan klare sig i egen bolig, og da især ikke i de trøstesløse
sociale betonbyggerier fra 60erne og 70erne, men hvor
distriktspsykriatri-ideologien forhindrer etableringen af de nødvendige
åbne og lukkede psykiatriske plejehjem.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 17:21

> "Problemet" her er at vi i Danmark ikke /har/ fattige mennesker, hvis vi
> ser på indkomst og ikke indkomstfordeling, og hvis vi ser på hvad
> fattigdom er, i globalt perspektiv.

Tjaeh, og det er så hér, du er totalt vildledt.

For det første kan/må & skal du /aldrig/ betragte de økonomiske vilkår
globalt, da ethvert land har skruet deres økonomi forskelligt sammen.

Skattesystemer, lønninger, priser og hele det økonomiske fundament er i
alle lande forskellige.

Så dét, du skal forholde dig til - i forhold til fattigdom - er, om kr.:
14.000,- pr. måned efter skat er nok til at holde en dansk familie i
live.

Familien består af den voksne(dennes indkomst) og - for at sætte det
lavt - to børn.

Et barn i underskolen og et barn i børnehaven.

Familien bor til leje i en almen bolig fra dine tredsere/halvfjerdsere.

Denne familie vil efter at have afholdt alle faste månedlige udgifter,
typisk have kr.: 1500,-, måske kr.: 2000,- tilbage at leve for.

Altså at spise for - at få tøj for - at deltage i fritidsaktiviteter for
- at blive klippet for - at købe gaver for - at deltage i lejrskoler for
- at køre i bus/tog for osv......

Hvor lang kommer man for de penge?

Derudover kan man i en sådan situation overhovedet ikke forbedre den,
for /ingen/ financieringsetablissementer må røre ved den slags
fattigdomsskravl, endsige blot /se/ på deres "budget", som ret beset er
ikke eksisterende, da man i en sådan situation lever fra hånden til
munden.

Men vær glad, du ikke kender eller har prøvet det.

Så har vi fattige i Danmark?

> [...]
> sociale betonbyggerier fra 60erne og 70erne, men hvor
> distriktspsykriatri-ideologien forhindrer etableringen af de nødvendige

Her er vi til gengæld enige, men det er jo en helt anden indfaldsvinkel.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 18:29

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Problemet« her er at vi i Danmark ikke /har/ fattige mennesker, hvis vi
> ser på indkomst og ikke indkomstfordeling, og hvis vi ser på hvad
> fattigdom er, i globalt perspektiv.

Jeg må sige at jeg forstår ikke hvad pointen så er i, at fastslå at der
ikke er fattige i Danmark?

> [...]
> sociale betonbyggerier fra 60erne og 70erne, men hvor
> distriktspsykriatri-ideologien forhindrer etableringen af de nødvendige

Som jeg møder jævnligt, og gav en lille repotage på.

Men du skriver også selv at der er meget mere i fattigdom end indkomst.

Jeg vil gå så langt at sige, at der ingen mening er i, at tale om
absolutte fattigdomsgrænser. Disse rent kvantitative opgørelse måler
sjældent den forarmelse der er tale om.

Men nu bed jeg alligevel lidt på. Fordi, det som provokerer mig, er
altid denne iver til at erklære der ikke er fattige i Danmark.

Da du er glad for leksika
får du lige dette uddrag fra fattigdom slået op i DSDE:

"Skønsmæssige opgørelser omkring 1990 peger på, at ca. 10% af
befolkningen lever i relativ fattigdom, når opgørelsen baseres på
indkomstens størrelse, og mindst 3% i absolut fattigdom vurderet på
grundlag af det beløb, der er til rådighed til dagligt forbrug. Det er
endvidere karakteristisk, at forskellige opgørelsesmetoder ikke alene
udskiller forskellige procentdele som fattige, men også peger på
forskellige befolkningsgrupper som særligt fattigdomstruede. Fælles er
dog, at man på samfundets nuværende udviklingstrin uanset
opgørelsesmetode finder de højeste andele i fattigdom blandt enlige
mødre og blandt unge.""

Og for ligevægtens skyld, så en kronik fra JP:

http://www.dors.dk/sw4227.asp

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 16:55

> [...]

> hans hænder, en bling bling telefon. Hvorfor han også har anskaffet sig
> nogle billige briller, der krøller rundt på næsen.

Interessant betragtning, men næppe relevant i denne forbindelse, i dette
land.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 18:20

> Interessant betragtning, men næppe relevant i denne forbindelse, i dette
> land.

Det er rigtigt at vi ikke har mange mennesker af den type, men de findes
skam.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 11:53

> Per, altså
>
> Sekshundrede kroner om måneden er for rigtigt, rigtigt mange, /rigtigt
> mange/ danskere mange penge.

Det er altså kun i et halvt år. Derefter kan man bruge det med et
almindeligt SIM-kort ...

> [...]
> mange, mange helt almindelige danskere, der går på arbejde hver dag til
> en sulteløn, der faktuelt er under den officielle fattigdomsgrænse i

Næh, for det er der ingen der gør - alene af den grund at vi ikke har
nogen officiel fattigdomsgrænse, og fordi ingen får en 'sulteløn'; det
er trods alt ikke Kina dette her.

> Dét er jeg usikker på, om du gør.
>
> Men du har en masse gode ordbøger, så kan du ikke gøre mig en tjeneste?
>
> At slå ordet "empati" op i din bog.

Det er skam slet ikke nødvendigt af slå op; »medfølelse« .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 18:15

> Det er altså kun i et halvt år. Derefter kan man bruge det med et
> almindeligt SIM-kort ...

Jamen, jeg gentager da gerne:

Sekshundrede kroner om måneden er for rigtigt, rigtigt mange, /rigtigt
mange/ danskere mange penge.

Hver eneste måned.

> Næh, for det er der ingen der gør - alene af den grund at vi ikke har
> nogen officiel fattigdomsgrænse, og fordi ingen får en 'sulteløn'; det er
> trods alt ikke Kina dette her.

HVAD???....lever du i en osteklokke? - Undskyld - så siger vi en
uofficiel fattigdomsgrænse, nemlig den, forbrugerstyrelsen & bankerne
definerer, er det bedre? - det er jo trods alt alligevel dem, der sætter
standarden, ikke sandt?

Hvad er minimumslønnen i timen på det officielle danske arbejdsmarked?
Véd du det?

Der er nemlig mange, der kun tjener minimumslønnen, og så kan det i
masser af tilfælde slet ikke betale sig at gå på arbejde, men det er
selvfølgelig svært at sætte sig ind i, når man for det første ikke ved
det, og for det andet ikke har prøvet det.

Per, jeg har prøvet det.

> Det er skam slet ikke nødvendigt af slå op; »medfølelse« .

Nej, Per - indlevelse, og det er ikke det samme.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 18:29

Morten Lind skrev:

> Sekshundrede kroner om måneden er for rigtigt, rigtigt mange, /rigtigt
> mange/ danskere mange penge.
>
> Hver eneste måned.

Tjah, 7200 kroner kan man godt få en del julegaver for... Eller mobil :)

Men Morten, du har ret, det kan være svært at få tingene til at hænge
sammen. Især når de unge ikke kan leve uden mobil og andre ting der
bare koster penge.

Har I iøvrigt overvejet HVORFOR vi allesammen har brug for en mobil i
vore dage?

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 19:24

> Tjah, 7200 kroner kan man godt få en del julegaver for... Eller mobil :)

Joeh, det kan man sikkert - hvor skulle man hente den slags penge? I én
bestemt måned. Almindelige mennesker, og det er f.eks, /ikke/ vores
udmærkede gruppes allestedsnærværende lægefamilie med en samlet
årsindkomst på mindst(?) en million danske kroner, inden skat.

En /almindelig/ familie i dette land med to voksne indkomster tjener ved
almindeligt arbejde sammenlagt 520.000 kr., inden skat.

Håndværkere tjener noget mere, og arbejder iøvrigt sort - jeg kender dem
alle.

Min pointe er jo blot, at almindelige mennesker med almindeligt arbejde
og intet overforbrug godt kan være fattige, men du har fanget den, så
jeg håber, ignoranterne læser med

> Men Morten, du har ret, det kan være svært at få tingene til at hænge
> sammen. Især når de unge ikke kan leve uden mobil og andre ting der
> bare koster penge.

Ja, personligt er jeg blot blevet rigere og rigere efter skilsmissen i
1997 og den reaktionære regerings neddrosling af skatterne de seneste
syv år, så jeg klager ikke på egne vegne, men jeg har været der, så
derfor ærgrer det mig, at andre ikke kan sætte sig ind i tingene.

> Har I iøvrigt overvejet HVORFOR vi allesammen har brug for en mobil i
> vore dage?

Ja! Og jeg er kommet til den konklusion, at /jeg/ ikke har brug for en
mobiltelefon, men hvorfor /alle/ andre har brug for én, ved jeg ikke, og
jeg er ikke sikker på, at jeg har lyst til at vide det, he, he...

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 19:47

> [...]
> syv år, så jeg klager ikke på egne vegne, men jeg har været der, så
> derfor ærgrer det mig, at andre ikke kan sætte sig ind i tingene.

Jeg har hørt at enlige mødre faktisk får halveret deres livsindkomst,
som konsekvens af skilsmissen.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 20:11

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har hørt at enlige mødre faktisk får halveret deres livsindkomst,
> som konsekvens af skilsmissen.

Rimeligt rigtigt i mange tilfælde, hvorfor jeg frivilligt betaler
halvdelen af alle udgifter forbundet med vore fælles unger, udover
børnebidraget. Derudover betaler jeg deres telefoner, deres
børneopsparing og deres frisør, samt halvdelen af store investeringer,
såsom cykler og rejser. (Hæ, hæ.....nu griner nogle: er cykler store
investeringer? Ja, for mange er det).

Dette er en rimelig fordeling af de udgifter, der nu engang er forbundet
med børn.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 20:35

> [...]
> investeringer? Ja, for mange er det).
>
> Dette er en rimelig fordeling af de udgifter, der nu engang er forbundet

Tak for den gennemgang. Jeg er selv ufrivilligt barnløs, så det er meget
rart at bliver opdateret på familievilkår.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 20:49

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Tak for den gennemgang. Jeg er selv ufrivilligt barnløs, så det er meget
> rart at bliver opdateret på familievilkår.

Velbekomme, ked af det andet, og andre har jo sikkert andre holdninger
til det sidste

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 20:40

Det er nu temmeligt usandsynligt, omend nok en almindelig feministisk
myte.

> Rimeligt rigtigt i mange tilfælde, hvorfor jeg frivilligt betaler
> halvdelen af alle udgifter forbundet med vore fælles unger, udover
> børnebidraget.

Så betaler du urimeligt meget.

> Derudover betaler jeg deres telefoner, deres børneopsparing og deres
> frisør,

Endnu mere urimeligt meget.

> samt halvdelen af store investeringer, såsom cykler og rejser. (Hæ,
> hæ.....nu griner nogle: er cykler store investeringer? Ja, for mange er
> det).

Jeg gik lige op til Brønshøj Torv [ja, det er for besværligt at tage
cyklen frem fra kælderen, når der ikke er længere end 1,8 km] i dag, og
jeg så at der var brugte cykler til salg for 500 kroner stykket -
behøver det at være nye Kildemoes-cykler til 5.500?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 21:10

> Det er nu temmeligt usandsynligt, omend nok en almindelig feministisk
> myte.

Det er ikke usandsynligt.

> Så betaler du urimeligt meget.

Jeg véd, hvad det koster at have børn - det ved du ikke.

Jeg véd, hvad deres mor tjener - hun er pædagog og de ligger, afhængig
af anciennitet, på kr.: 270.000,- om året.

Jeg synes, at det ikke er urimeligt at bidrage til sine egne børn - Per,
for pokker. (Stamper i gulvet ).

> Endnu mere urimeligt meget.

Hvorfor - ellers havde de jo ikke haft det - jeg har jo for helvede
forklaret dig, at der ikke er råd til den slags ekstravagance i små,
lavtlønnede familier - og så er jeg s´gu´ da pinedødemig nødt til at
tage et ansvar, eller hvad???

> [...]
> jeg så at der var brugte cykler til salg for 500 kroner stykket -
> behøver det at være nye Kildemoes-cykler til 5.500?

Véd du hvad Per....jeg giftede mig til to små drenge med mine pigers
mor.

I al den tid, hvor drengene var små, men blev større og tøserne endnu
var mindre, var jeg nødt til at klunse konstant - Lasses cykel gik i arv
til Mathias - Michelles sparkedragt gik i arv til Kamilla, og ved du
hvad Per......

På et tidspunkt bliver alle så pressede, at det er familien, der giver
op.

Jeg gik på arbejde - Johanne gik hjemme med tøserne - alment byggeri på
90 kvadratmeter til halvtreds procent af en udbetalt arbejdsindkomst i
begyndelsen af halvfemserne - dertil almindelige og gamle udgifter, som
jo bare skal svares.

Jeg tror efterhånden, du ikke kan sætte dig ind i det?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 21:30

> Jeg synes, at det ikke er urimeligt at bidrage til sine egne børn - Per,
> for pokker. (Stamper i gulvet ).

Næh, men at skulle bidrage med mere end 50%, og til den der har glæden
ved det daglige samvær?

Ja, jeg er ikke feminist - men du virker efterhånden som prototypen på
den form for mænd, som en Hanne Vibeke Holst kan lide - manden som
kvindens underdanige tjener.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 21:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Næh, men at skulle bidrage med mere end 50%, og til den der har glæden
> ved det daglige samvær?

Det er ikke mere end 50% - det er ikke engang 40% - beløbet udgør ca.
40,000,- beskattede kroner årligt, altså 3000,-/mdl., hvoraf de 2.200,-
er det almindelige børnebidrag.

Moderen har altså betydelig flere udgifter, så du regner forkert.

Hvem der har glæden ved det daglige samvær kan ikke gøres op i penge. Og
det ku´ aldrig falde mig ind at betale for samvær - mit bidrag er for
mine børns skyld, og så ku´ de i den forbindelse ligeså godt befinde sig
i Sydamerika.

> Ja, jeg er ikke feminist - men du virker efterhånden som prototypen på
> den form for mænd, som en Hanne Vibeke Holst kan lide - manden som
> kvindens underdanige tjener.

Tsk, tsk - læser du mine indlæg, som Fanden læser biblen?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 17-12-08 07:22

> Det er ikke mere end 50% - det er ikke engang 40%

Det var ellers ikke det du tidligere fortalte ...

> [...]
> i Sydamerika.

> Tsk, tsk - læser du mine indlæg, som Fanden læser biblen?

Og skal vi så ikke stoppe denne subtråd, der jo intet har med subject at
gøre. Det gør jeg i hvert fald.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-08 01:22

> [...]
> udmærkede gruppes allestedsnærværende lægefamilie med en samlet
> årsindkomst på mindst(?) en million danske kroner, inden skat.

Nu har jeg hidtil holdt min mund i denne diskussion. Når jeg nu bliver
nævnt specifikt, så vil jeg da gerne forsvare mig lidt. Det er let nok
at pege fingre ad mig nu. Nu, hvor jeg skal nyde frugten af, at jeg bed
tænderne sammen i mine unge år og fik en uddannelse, flyttede rundt til
midlertidige stillinger rundt om i landet for at blive speciallæge,
ventede til jeg var 30, før jeg stiftede familie, og til jeg var næsten
40, før jeg fik hus.
Undervejs har jeg pendlet fra Esbjerg til Odense med tog i to år
og boet i København i et år, mens familien var i Esbjerg. Min kone har
arbejdet i Odense i over tre år, mens vi andre var i Esbjerg. På grund
af arbejdstiderne var hun nødt til at overnatte derovre en stor del af
tiden. Jeg kender mange familier, der ikke kunne holde til at leve
sådan. Nu er jeg endelig kommet så langt, at jeg har en fast stilling,
der kan vare til pensionen, og de senere år er min løn da også steget
ganske pænt (den kan så heller ikke stige mere). På en måde er det lidt
nemt straks at kaste sig over mig, nu hvor jeg endelig har mit på det
tørre.
Mange af de såkaldt fattige, her i tråden har der været nævnt
eneforsørgere med dårlig løn, begyndte at tjene penge tidligt. De gik i
byen og morede sig og/eller stiftede hjem og familie tidligt. Jeg sad
derimod på et kollegieværelse på 12 kvm. Hvis jeg skal være lidt skrap,
så kan jeg ikke huske, at nogle af dem kom og ringede på min dør fredag
aften og spurgte, om jeg ikke ville med ud at have en øl. De gad da ikke
have noget at gøre med sådan en dødbider som mig.
Nu mener jeg det selvfølgelig ikke så slemt. I bund og grund er
jeg et godt og rart menneske. Jeg kan godt forstå, at mange ikke har det
nemt. Vi kender masser af søde, rare og ordentlige mennesker, der
bestemt ikke har for meget at gøre med. Vi kender så også nogle, der
selv har lavet rod i deres liv, er luddovne og bruger deres penge
forkert, men sådan vil det jo altid være. Det er jo også et spørgsmål om
øjnene, der ser. Vi ikke-rygere kan jo ikke forstå, at det skal være
nødvendigt at ryge, hvis man har svært ved at få pengene til at slå til.
Rygerne ser vist lidt anderledes på den sag. Og sådan er det med så
meget andet. Det er svært at dømme andre. Det må vil hellere overlade
til de højere magter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 27-12-08 10:46

> [...]
> Rygerne ser vist lidt anderledes på den sag. Og sådan er det med så
> meget andet. Det er svært at dømme andre. Det må vil hellere overlade

Kære Henrik,

Det var ikke for at hænge dig ud eller pege fingre af dig.

Jeg tog mig friheden for forståelsens skyld, og for at pointere, at din
type familie /ikke/ kunne kategoriseres som almindelig - i denne
diskussion.

Det skulle jeg ikke have gjort, og det må du undskylde.

Det kunne aldrig falde mig ind at kaste mig over dig, dine & Jeres liv.
Jeg lod mig rive med, som du nok har lagt mærke til

Med ønsket om et velsignet nyt år,

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-12-08 17:53

> Kære Henrik,
>
> Det var ikke for at hænge dig ud eller pege fingre af dig.

Det ved jeg godt. Jeg er skam heller ikke fornærmet. Jeg har også villet
svare på en e-mail, du sendte mig, men julen er desværre kommet i vejen.
Jeg er ked af, at jeg har været så sløv, men jeg skal nok sende dig en
e-mail snart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 19:55

> [...]
> bare koster penge.
>
> Har I iøvrigt overvejet HVORFOR vi allesammen har brug for en mobil i

Jeg vil gerne komme med et bud.

Indenfor børne-ungdomsforskning ser det ud til at den største revolution
var mobiltelefonen, der skaber sammenhæng i de unges mange aktiviteter.
Da meningsfuldhed, og sammenhæng i tilværeslen står højt på listen over
ønskede livskvaliteter, er det utænkeligt ikke have adgang dertil. Man
ville føle sig fattig, og stigmatiseret uden, og uden for fællesskabet
da den forventer det.

Økonomisk set, betragtes TV-apparatet som et almindeligt forbrugsgode,
dvs. som mere end 75 % har, men også som det er en menneskeret af have.
Du kan ikke gøre udlæg i en fattig families fjernsyn.
Mange mennesker finder desuden stor afslappelse og tilfredshed ved at se
TV, som oftest kommer ind på en første plads over foretrukne
aktiviteter.

Og det er nok dér kæden falder af for mange kolde hjerner, at fattige
har mobiltelefon og TV.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 20:22

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og det er nok dér kæden falder af for mange kolde hjerner, at fattige
> har mobiltelefon og TV.

Godt brølt, løve

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 21:04

> Godt brølt, løve

Tak.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 20:50

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og det er nok dér kæden falder af for mange kolde hjerner, at fattige
> har mobiltelefon og TV.

'Fattige', også dem på kontanthjælp, har da også computer, medmindre det
ikke interesserer dem. Og internetforbindelse.

Bil og hus har han dog næppe, medmindre han bor på landet, men dog en
cykel og en 2-værelses lejlighed i det sociale boligbyggeri. For enlige.

Sammenlign med Zimbabwe - eller med det nationalkommunistiske Nordkorea
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 21:36

> [...]

> cykel og en 2-værelses lejlighed i det sociale boligbyggeri. For enlige.

> Sammenlign med Zimbabwe - eller med det nationalkommunistiske Nordkorea

Du ka´ da ikke sammenligne på den måde. Du må forholde dig til landets
bruttonationalprodukt samt valgt ledelse og derudfra sætte standarden
for det enkelte lands enkelte individ.

Ja, undskyld, men jeg er jo hverken cand.scient, eller cand.polit, som
du jo tidligere rigtigt har påpeget, blot cand.selv

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 19:50

> Hvad er minimumslønnen i timen på det officielle danske arbejdsmarked?
> Véd du det?

Ja. Der findes nemlig ingen officiel, dansk minimumsløn. Sådanne findes
dog i de enkelte overenskomster, for de enkelte overenskomstområder.

De lavest lønnede 'voksne' tjener dog godt 110 kroner i timen, svarende
til knap 18.000 om måneden ved fuldtidsarbejde. Medmindre de ligefrem
bliver underbetalt af arbejdsgiveren, som det kan ske for østeuropæere
der ikke er medlemmer af fagforeningen.

> Der er nemlig mange, der kun tjener minimumslønnen, og så kan det i
> masser af tilfælde slet ikke betale sig at gå på arbejde,

Dagpengemax ligger i dag på 15.232 om måneden

<http://www.ma-kasse.dk/Emneindex/Dagpengesatser>

og efter fire år ryger folk på kontanthjælp, hvor de som enlige får
9.139 om måneden, 60% af dagpengemax. Det kan ganske simpelt altid
betale sig at arbejde.

> men det er selvfølgelig svært at sætte sig ind i, når man for det første
> ikke ved det, og for det andet ikke har prøvet det.

At tale om et dansk 'pjalteproletariat' er altså lidt langt ude.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 20:46

> Ja. Der findes nemlig ingen officiel, dansk minimumsløn. Sådanne findes
> dog i de enkelte overenskomster, for de enkelte overenskomstområder.

Ja, du ved også godt, at det er dét, jeg mener, når jeg benytter ordet
officiel, ikke sandt?

> De lavest lønnede 'voksne' tjener dog godt 110 kroner i timen, svarende
> til knap 18.000 om måneden ved fuldtidsarbejde.

17.636,67 kr. om måneden, hvis man er så heldig at oppebære kr.:
110,-/t., for mange tjener nemlig blot 101,- kr./t.

Ikke overenskomstdækkede områder ligger på kr.: 98,-/t.

Altså kr.: 15.712,67 om måneden for f. eks. at gøre rent på det lokale
værtshus, hvis det er stort nok til 37 timer om ugen.

> Dagpengemax ligger i dag på 15.232 om måneden

Yep, så ud af forskellen på kr.: 480,67 beskattede penge om måneden skal
du pludselig have buskort (mindst kr.: 550,- om måneden), madpakke,
overtøj til vinteren, daginstitutionsplads til unger, og hvad ved jeg.

Der er godt nok et voldsomt incitament til at arbejde, i dette
regnestykke.

> Det kan ganske simpelt altid
> betale sig at arbejde.

Det mener du naturligvis også efter ovenstående?

Det vil glæde mig at se dig arbejde for 110,- kr./t og forsørge dig selv
og to børn på henholdsvis fire og otte år.

> At tale om et dansk 'pjalteproletariat' er altså lidt langt ude.

Jeg har ikke brugt det ord.

Jeg beder dig blot om at åbne øjnene til det samfund, du er en del af.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 21:30

> 17.636,67 kr. om måneden, hvis man er så heldig at oppebære kr.:
> 110,-/t., for mange tjener nemlig blot 101,- kr./t.

I dag? Efter store lønstigninger i stort set de sidste 10 år?

> Ikke overenskomstdækkede områder ligger på kr.: 98,-/t.

Det er så et fagforeningsanliggende. Det er jo især fagforeningerne der
er modstandere af en officiel mindsteløn på eksempelvis dagpengemax/0,8.

Og ja, en sådan ville ikke påvirke eksporten, idet det kun er rene
hjemmemarkedserhverv der får de lave lønninger. Butik og rengøring.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 21:52

> I dag? Efter store lønstigninger i stort set de sidste 10 år?

Yep

> Det er så et fagforeningsanliggende. Det er jo især fagforeningerne der
> er modstandere af en officiel mindsteløn på eksempelvis dagpengemax/0,8.

Ja.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-08 21:46

> Jamen, jeg gentager da gerne:
>
> Sekshundrede kroner om måneden er for rigtigt, rigtigt mange, /rigtigt
> mange/ danskere mange penge.
>
> Hver eneste måned.

Bare lige for at trække den tilbage på sporet .. hvilke af disse
mennesker er markedet for en iPhone ? Jeg synes det er en arbitrær
diskussion til at starte med for en telefon som i rå handel koster
5000-6000 kr.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 21:59

> [...]
> mennesker er markedet for en iPhone ? Jeg synes det er en arbitrær
> diskussion til at starte med for en telefon som i rå handel koster

Diskussioner er gode, udviklende, konsensusskabende, livgivende,
opløftende og intelligensstimulerende.

Skide være med iPhone´en, he, he.....den er - som du jo har bemærket -
slet ikke i stand til at matche rigtige mænds samtale, hæ, hæ.....

Nå, godnat, inden jeg bliver overstadig

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 22:03

Morten Lind skrev:

> Diskussioner er gode, udviklende, konsensusskabende, livgivende,

Konsensus?

Sidder du og antyder at du og Per kunne blive enige?

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 22:50

> Konsensus?

> Sidder du og antyder at du og Per kunne blive enige?

Næeh, men jeg kunne vel blive enig med andre, ikke sandt?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 23:44

Morten Lind skrev:

> Næeh, men jeg kunne vel blive enig med andre, ikke sandt?

For at kunne svare på DET, er du vist nødt til at nævne nogen eksempler
på hvilke andre du kunne blive enig med :)

Fra : Morten Lind

Dato : 17-12-08 04:38

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 22:15

> Diskussioner er gode, udviklende, konsensusskabende, livgivende,
> opløftende og intelligensstimulerende.

.... du mangler konfliktskabende, en kreativ mulighed, skønt ikke alle
vil opfatte det sådan, men blandt gentlemen, såeh

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 22:51

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> ... du mangler konfliktskabende, en kreativ mulighed, skønt ikke alle
> vil opfatte det sådan, men blandt gentlemen, såeh

Hæ, hæ.....

M., der lige overså den detaille, sorry, don´t push

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-12-08 22:18

> [...]
> mennesker er markedet for en iPhone ? Jeg synes det er en arbitrær
> diskussion til at starte med for en telefon som i rå handel koster

Nu man skal man altid vare sig for folk der kender hvad det rette spor
er for noget. Men vi var ved at undresøge blandt andet om det er
mennekset der skaber iPhone eller om det er iPhone der skaber mennesket.

Løbe, løbe, løbe ))

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 22:48

Flemming Rubini skrev:

> [...]
> er for noget. Men vi var ved at undresøge blandt andet om det er
> mennekset der skaber iPhone eller om det er iPhone der skaber mennesket.

Kræver det ikke specielle Nikesko?

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 22:53

> [...]
> er for noget. Men vi var ved at undresøge blandt andet om det er
> mennekset der skaber iPhone eller om det er iPhone der skaber mennesket.

Ikke løbe for hurtigt - du har fat i noget

M.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 16-12-08 16:09

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Nu er en iPhone jo ikke i prismæssig klasse med et palæ i Gentofte eller
> Rungsted ...

Nej, det véd jeg godt. Men finanskrisen kradser osse i mindre økonomier.
Jeg synes i hvert fald at det er temmelig dyrt med en iPhone + abonn.
Håber snart der kommer nogle tilbud om lavere priser på den fulde pakke.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-08 16:15

> [...]

> Jeg synes i hvert fald at det er temmelig dyrt med en iPhone + abonn.
> Håber snart der kommer nogle tilbud om lavere priser på den fulde pakke.

hmm, hvis man kun læste aviser så skulle man tro at verden var ved at gå
under .. men sjovt nok så kører folk stadig i bil, køber nye køkkener og
fladskærme ... don't panic!™

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 18:08

> hmm, hvis man kun læste aviser så skulle man tro at verden var ved at gå
> under .. men sjovt nok så kører folk stadig i bil, køber nye køkkener og
> fladskærme ... don't panic!™

Ja, finanskrisen regnes også med at være overstået senest i 2010, om et
Ã¥r.

Derudover har Danmark stadig en rekordlav arbejdsløshed, også selv om
aktieværdierne er halveret. Mon det har noget at gøre med de
elektroniske børser, hvor det ikke er mennesker men programmer der
bestemmer over køb og salg? Noget sådant kan sagtens give en
lavineeffekt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 16-12-08 18:55

Thomas von Hassel skrev:

> hmm, hvis man kun læste aviser så skulle man tro at verden var ved at gå
> under .. men sjovt nok så kører folk stadig i bil, køber nye køkkener og
> fladskærme ... don't panic!™

Kender du virkelig slet ikke nogen der ikke har råd til hhv bil, nyt
køkken eller en fladskærm?

De findes skam i dagens Danmark...

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 19:50

> Kender du virkelig slet ikke nogen der ikke har råd til hhv bil, nyt
> køkken eller en fladskærm?
>
> De findes skam i dagens Danmark...

Ja, jeg klarer mig da også fortrinligt med cykel og mit arvede køkken
[som dog er blevet ombygget, så jeg fik plads til ungkarlens uundværlige
hjælper: opvaskemaskinen].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-08 21:03

> Kender du virkelig slet ikke nogen der ikke har råd til hhv bil, nyt
> køkken eller en fladskærm?
>
> De findes skam i dagens Danmark...

det ved jeg godt .. men de fandtes også før "finanskrisen" ... og vil
også findes efter ..

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 16-12-08 22:10

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Kender du virkelig slet ikke nogen der ikke har råd til hhv bil, nyt
> køkken eller en fladskærm?
>
> De findes skam i dagens Danmark...

De finnes nord for Skagerak også, tro det eller ei…

Fra : Morten Lind

Dato : 16-12-08 22:55

Snorre Berg <snorrebergfake@gmail.com> wrote:

> De finnes nord for Skagerak også, tro det eller ei…

Tror det...

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 18:08

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Nej, det véd jeg godt. Men finanskrisen kradser osse i mindre økonomier.
> Jeg synes i hvert fald at det er temmelig dyrt med en iPhone + abonn.

Som nævnt tit: abonnementet er man ude af efter et halvt år, og så kan
man vælge det billigste abonnement man kan få; eventuelt bare lægge sit
gamle SIM-kort ind i iPhonen.

> Håber snart der kommer nogle tilbud om lavere priser på den fulde pakke.

Det kan du godt glemme alt om; det er ikke en mobiltelefon vi taler om,
men en smartphone i klasse med en BlackBerry eller en Nokia N96:

<http://www.sonofon.dk/privat/mobiltelefoner/produkter/mobiltelefoner/no
kia/nokia_n96_103700.aspx>

Uden abonnement koster sidstnævnte 6099,-
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : 012008fr@gmail.com

Dato : 31-12-08 04:08

On 16 Dec., 12:15, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
> få den genopladet. Man indlægger næppe el i de papkasser, de kalder
> deres hjem. I USA er de rigtigt fattige nemlig nødt til at sove på

Mange hjemløse der bor i papkasser har haft et almindeligt liv også,
så en oplader er ikke så fjern.

I hvert fald kan vi høre i dagens radioavis på DAB-radioen, og på
DR.dk at

"Mobiltelefonen er livsnerven for en hjemløs.

Men det er ikke let at få mobilen ladet op, når man bor på gaden

Men for sælgerne af hjemløsebladet Hus Forbi er det snart slut med
døde mobiltelefoner - takket være en ny solcelleoplader, som skal
indbygges i deres bladtasker, skriver Bryggebladet."

Kilde: <http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/
2008/12/31/093217.htm>

/Flemming

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-01-09 01:51

<012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> døde mobiltelefoner - takket være en ny solcelleoplader, som skal
> indbygges i deres bladtasker, skriver Bryggebladet."

Bare synd, solen aldrig skinner her i landet
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-01-09 02:08

> Bare synd, solen aldrig skinner her i landet

Så ser vi altså fremtidens hjemløs med en propel på hovedet,
stærebriller, og rygsæk, på vej til fodboldkamp., medens han klarer
Lottospillet på iPodden.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 03-01-09 22:11

<012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> "Mobiltelefonen er livsnerven for en hjemløs.
>
> Men det er ikke let at få mobilen ladet op, når man bor på gaden

Nu er der så nok forskel på de hjemløses situation i Danmark og USA.

Men vi er nødt til at finde ud af de forskellige typer hjemløse, og
deres antal, før der kan gøres noget for dem.

For nogles vedkommende er løsningen at kommunerne betaler husleje mv.
direkte, så de altså kun får et nettobeløb i hånden. Der er så problemet
med dem i arbejde, som ikke kan styre deres egen økonomi ...

Endelig er der de sindslidende, som ganske simpelt ikke kan klare at
leve alene. Her må vi tale om plejehjem med personale, der kan sørge for
at de får deres medicin.

Og så er der 'de skæve eksistenser' der har brug for 'skæve hjem'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : 012008fr@gmail.com

Dato : 01-01-09 04:29

On 1 Jan., 02:07, 01200...@gmail.com (Flemming Rubini) wrote:

> Så ser vi altså fremtidenshjemløsmed en propel på hovedet,
> stærebriller, og rygsæk, på vej til fodboldkamp., medens han klarer
> Lottospillet på iPodden.

En helt anden måde at løse det på:
* At princippet om at finde et permanent hjem introduceres som
national strategi.

"En analyse fra 2007 viste nemlig, at kun cirka 600 ud af de
eksisterende 3863 botilbud til hjemløse i Danmark har permanent
karakter."

Fra dagens nyheder: http://jp.dk/indland/article1556707.ece

Godt Nytår!

/Flemming