MS Windows
briani 27239
Papirkurv på drev D?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 12-12-08 16:51

Jeg fornøjer mig med at sidde og kigge på sværmen af filer, som min
antivirusprogram scanner. Den scannede bl.a. en frygtelig masse filer i en
papirkurv på D-drevet.

Hvor findeg den, så jeg kan tømme den? Jeg tømte papirkurven på
skrivebordet før jeg gik i gang.
--
/ Mikkel

Fra : Jubii

Dato : 12-12-08 18:01

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> i en
> papirkurv på D-drevet.
>
> Hvor findeg den, så jeg kan tømme den? Jeg tømte papirkurven på

Mangler info om OS, men er det ikke noget med at vise skjulte filer,
evt. via kontrolpanel?

Fra : Ole C

Dato : 12-12-08 18:02

Mikkel Mikkelsen skrev blandt andet:

> [...]
> i en papirkurv på D-drevet.
>
> Hvor findeg den, så jeg kan tømme den? Jeg tømte papirkurven på

Ja, hvis den ligger på D-drevet, skal du selvfølgelig kigge efter den dér -
via Stifinder for eksempel.
Den kaldes "Recycler" - og de kasserede filer ligger i en undermappe der
hedder "S" - og en hel masse tal.
Men der er et eller andet galt, hvis den ikke er blevet tømt, da du tømte
Papirkurven via ikon'et på Skrivebordet.

--
vh
Ole C

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 12-12-08 19:01

On Fri, 12 Dec 2008 18:01:56 +0100, Ole C wrote:

> Ja, hvis den ligger på D-drevet, skal du selvfølgelig kigge efter den dér -
> via Stifinder for eksempel.

Hvis man slå visning af systemfiler og andet snadsk til, kan man se en
ecycler på D-drevet. I modsætning til den på C-devet, som e synlig og i
dette tilfælde tom, kan jeg nu se, at papikuven indeholder 9 mappe, hvoaf
den ældste er fra 06-01-07!

> Den kaldes "Recycler" - og de kasserede filer ligger i en undermappe der
> hedder "S" - og en hel masse tal.

Yes, netop. Hvofor bliver de liggende der? De fylder 1,58 gb.

> Men der er et eller andet galt, hvis den ikke er blevet tømt, da du tømte
> Papirkurven via ikon'et på Skrivebordet.

Tjah, det er åbenbat to forskellige papirkurve, eller også er det fordi dem
i den skjulte på D-drevet er skiveskyttede. Hvofor de er det og om det er
derfor de ikke bliver slettet, ved jeg ikke. Hvis jeg åbner dem enkeltvist,
bliver der ikke vist noget i indholdsruden i stifinderen. Men at de er der
kan konstateres ved at se på deres egenskaber. Mega og giga er der nok af

Jeg blev opmærksom på dem, mens jeg sad og iagttog i tusindvis af filnavne
flimre forbi under en komplet scanning med AVG Internet Secuity.
--
/ Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 12-12-08 19:13

> [...]

> Jeg blev opmærksom på dem, mens jeg sad og iagttog i tusindvis af
> filnavne flimre forbi under en komplet scanning med AVG Internet

Der er som sagt noget galt, for alle Papirkurve på alle drev bør tømmes, når
du vælger det på Skrivebordsikonet.
Hvad du kan gøre ved det, ved jeg ikke umiddelbart,....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-08 20:03

> [...]
> når du vælger det på Skrivebordsikonet.
> Hvad du kan gøre ved det, ved jeg ikke umiddelbart,....

Hej !

Det passer nu ikke helt.
I min XPhome kan man altså godt konfigurere papirkurvene individuelt på de
forskellige drev.

mvh.

Abricosicus

Fra : Ole C

Dato : 12-12-08 22:12

Abricosicus skrev blandt andet:

> Det passer nu ikke helt.
> I min XPhome kan man altså godt konfigurere papirkurvene individuelt
> på de forskellige drev.

Nu ved vi jo ikke hvilket OS der er tale om...
Men jeg mener ikke der på det område er forskel på XP og Vista. Du kan sætte
størrelsen på Papirkurven på de enkelte drev, men hvis du vælger "Tøm
papirkurv" på skrivebords-ikonet, mener jeg de alle bliver tømt (- eller
burde blive det!).

--
vh
Ole C

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 12-12-08 23:14

On Fri, 12 Dec 2008 22:11:42 +0100, Ole C wrote:

> [...]
> størrelsen på Papirkurven på de enkelte drev, men hvis du vælger "Tøm
> papirkurv" på skrivebords-ikonet, mener jeg de alle bliver tømt (- eller

Xp.

Jeg slettede filene via stifinderen, men den nyeste - med datoen i dag -
fik jeg ikke lov at slette.

Undeligt at der i den ene (skjulte) papirkurv ligger så gamle filer og at
de er skjult.
--
/ Mikkel

Fra : Ole C

Dato : 13-12-08 00:23

Mikkel Mikkelsen skrev blandt andet:

> Undeligt at der i den ene (skjulte) papirkurv ligger så gamle filer
> og at de er skjult.

Fejl i systemet....

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 14-12-08 09:21

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Fejl i systemet....
>
> --
> vh
> Ole C

Højreklik på ikonet på skrivebordet/egenskaber/globalt,
flueben i: "Brug een indstilling på alle drev"
John

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-12-08 09:36

On Sun, 14 Dec 2008 09:21:03 +0100, John T. wrote:

> "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Højreklik på ikonet på skrivebordet/egenskaber/globalt,
> flueben i: "Brug een indstilling på alle drev"
> John

Det er standardindstillingen og den har aldrig været ændret.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : John T.

Dato : 14-12-08 09:43

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er standardindstillingen og den har aldrig været ændret.
> --
> Venlig hilsen
> Mikkel

Så prøv den anden mulighed og se så om du kan slette
og skift så tilbage igen.
Nogle gange hjælper det at skifte frem og tilbage !
John

Fra : John T.

Dato : 14-12-08 09:58

Hvis jeg forstår dig ret, så kører pc,en fint ?
Men derfor kan der godt være en lille fejl i systemfilerne,
det chekker du ved at lægge skiven i og skrive i kørboksen:
SFC /scannow (mellemrum mellem C og /
Stopper den undervejs trykker du på "forsøg igen" og den
erstatter den dårlige fil.
Pøj-pøj !
John

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-12-08 10:07

On Sun, 14 Dec 2008 09:57:38 +0100, John T. wrote:

> Hvis jeg forstår dig ret, så kører pc,en fint ?

Njarrrh, fint og fint ... bob, bob, bob ... Explorer går ofte ned og selv
efter utallige rensninger af registreringsdatabasen med forskellige
programmer, er der stadig meget gammel slam i og det irriterer mig, men
okay ... bortset fra det, kører maskinen faktisk udmærket.

> [...]
> SFC /scannow (mellemrum mellem C og /
> Stopper den undervejs trykker du på "forsøg igen" og den

De vil jeg gerne prøve, men min XP er en ca. 4-5 år gammel OEM, som var
præinstalleret. Jeg genererede den anbefalede backup på 9 CD'er før
ibrugtagningen i sin tid, men den oprindelige partition med recovery er
forlængst gået fløjten. Jeg tror ikke backup-CD'erne har et format der gør
dem brugbare i denne situation.

Faktisk har jeg en XP med SP2 som installations-CD - en piratkopi som en
bekendt insisterede på at jeg brude have liggende, just in case. Jeg har
aldrig brugt den til noget, men den bør vel kunne ordne denne
fejlsøgning/reparation?

> Pøj-pøj !

Tak
-----
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : John T.

Dato : 14-12-08 10:51

> [...]
> bekendt insisterede på at jeg brude have liggende, just in case. Jeg har
> aldrig brugt den til noget, men den bør vel kunne ordne denne

Slå på tråden, så ser vi om vi kan klare problemet, resultatet
offentliggør vi så her bagefter !
4061 1909
John

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-12-08 12:53

On Sun, 14 Dec 2008 10:51:21 +0100, John T. wrote:

> "Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i en meddelelse

> Slå på tråden, så ser vi om vi kan klare problemet, resultatet
> offentliggør vi så her bagefter !

Tak for tilbudet. Jeg har lige checket mine papirkurve og de indeholder nu
begge en fil fra i dag og det er vel okay.

Som jeg skrev i går, slettede jeg manuelt de gamle filer i papirkurven på
drev D via stifinderen og de er nu helt væk. Det var åbenbart bare en prop
der sad der og jeg formoder at problemet nu er løst.

Jeg skal nok melde tilbage, hvis problemet kommer igen.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : John T.

Dato : 14-12-08 12:56

> [...]
> der sad der og jeg formoder at problemet nu er løst.
>
> Jeg skal nok melde tilbage, hvis problemet kommer igen.

Alle tiders !!
John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-12-08 15:19

"Mikkel Mikkelsen" skrev i meddelelsen
> [...]
> prop
> der sad der og jeg formoder at problemet nu er løst.

Nu har jeg ikke fulgt hele tråden (kun start og slut) - men hvis dit
D-drev er en extern harddisk - så skal den være tændt når du tømmer
papirkurven for at tømning af papirkurven slår igennem der.

Jan

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 14-12-08 17:02

On Sun, 14 Dec 2008 15:18:44 +0100, Jan Vestergaard wrote:

> Nu har jeg ikke fulgt hele tråden (kun start og slut) - men hvis dit
> D-drev er en extern harddisk - så skal den være tændt når du tømmer
> papirkurven for at tømning af papirkurven slår igennem der.

Det er det ikke. Det er en ekstra harddisk i kabinettet.
--
Venlig hilsen
Mikkel