Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE 7 "fryser"
Fra : "Dadyw

Dato : 13-12-08 08:40

Jeg har IE 7 på en Windows XP Home Edition Mediacenter Edition.
Jeg har dansk sprogpakke på, da IE ellers ville køre på engelsk.

Nu er der sket det, at IE med jævne mellemrum "fryser", når jeg lukker
faner, jeg har åbnet med link fra en side.Det er ikke hver gang, jeg
lukker en fane, og det er så vidt jeg kan vurerde mest, når det er link
på avissider (f. eks. Ekstra Bladet, BT og Politiken)

Er der nogen, der har de samme oplevelser og evt. en løsning?
Jeg har forsøgt at nulstille Browseren, men det har ikke hjulpet.

--
Venlig hilsen
Leif

Fra : Ole C

Dato : 13-12-08 11:11

Dadyw <"wassar"@" < skrev blandt andet:

> [...]
>
> Er der nogen, der har de samme oplevelser og evt. en løsning?
> Jeg har forsøgt at nulstille Browseren, men det har ikke hjulpet.

Det er et fænomen der tidligere er blevet beskrevet - og som også jeg
oplever med jævne mellemrum.
Desværre har jeg ikke set løsninger på problemet....

--
vh
Ole C

Fra : "Dadyw

Dato : 13-12-08 15:04

Ole C skrev:

> Det er et fænomen der tidligere er blevet beskrevet - og som også jeg
> oplever med jævne mellemrum.
> Desværre har jeg ikke set løsninger på problemet....

OK!
Det er til at "leve" med, men det er irriterende.
Hilsen
Leif

Fra : Ole C

Dato : 13-12-08 19:20

Dadyw <"wassar"@" < skrev blandt andet:

> Det er til at "leve" med, men det er irriterende.

Enormt irriterende, synes jeg.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 20:16

On Sat, 13 Dec 2008 11:10:53 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Desværre har jeg ikke set løsninger på problemet....

en løsning kunne jo være at benytte FireFox i stedet

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 13-12-08 21:08

"Knudsen" skrev i meddelelsen

> en løsning kunne jo være at benytte FireFox i stedet

God ide, men det løser jo egentlig ikke problemet med IE 7.
I øvrigt kan man ikke bruge netbank i Firefox.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-12-08 21:11

Hans-Jørgen skrev:

>I øvrigt kan man ikke bruge netbank i Firefox.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-12-08 21:15

On Sat, 13 Dec 2008 21:08:24 +0100, Hans-Jørgen <sindholt@paradis.dk>
wrote:

>"Knudsen" skrev i meddelelsen

>God ide, men det løser jo egentlig ikke problemet med IE 7.
>I øvrigt kan man ikke bruge netbank i Firefox.

Det vidste jeg ikke.
Men det må du ikke sige til min netbank at man ikke kan :)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Carl Drud

Dato : 13-12-08 21:22

Hans-Jørgen <sindholt@paradis.dk> writes:

> I øvrigt kan man ikke bruge netbank i Firefox.

Fungerer nu ganske fortrinligt her.

--
Carl

Fra : Disney

Dato : 14-12-08 00:23

"Hans-Jørgen" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> "Knudsen" skrev i meddelelsen

> God ide, men det løser jo egentlig ikke problemet med IE 7.
> I øvrigt kan man ikke bruge netbank i Firefox.

> [...]

Begge mine net banker køre fint med FireFox, men ikke så godt med IE7 pga
jave problemmer

Jens

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 14-12-08 19:52

"Disney" <disney__dkfjerndette@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Begge mine net banker køre fint med FireFox, men ikke så godt med IE7 pga
> jave problemmer
>
> Jens

Så må jeg jo trække mine usædvanligt upassende bemærkning om netbank og
firefox i mig.
Imidlertid har jeg konstateret, at danske netbank fungerer i firefox med
ActiveCard, men ikke
på sædvanlig vis.
Gad så vide, hvad pokker jeg har gjort forkert - skønt programmet er
opdateret til angiveligt nyeste version.
Pudsigt nok så fungerer netbank fint i IE 7 uagtet java -- det er da
interessant.
-

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : John

Dato : 15-12-08 14:21

"Dadyw <"wassar"@" <"slet dette> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, der har de samme oplevelser

Oplevede tidligere problemet ved besøg hos fx:

http://ing.dk/

> og evt. en løsning?

Måske.

Jeg kørte ovenstående adresse gennem:

http://validator.w3.org/

- der afslørede adskillige kodefejl.

Jeg skrev til ing.dk, der nu åbenbart har rettet fejlene, og siden fungerer
igen normalt.

Politikens hjemmeside oplever jeg som mega sløv, måske nettets sløveste og
mest irriterende at navigere rundt på, og se så bare her:

386 Errors, 112 warning(s):

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fpolitiken.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Sammenlign fx med Ingeniørens hjemmeside:

1 Error, 1 warning(s):

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fing.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Flot, ikke?

Prøv evt at køre valideringen på de sider, der volder problemer hos dig.
Meld gerne resultatet tilbage her.

John

Fra : "Dadyw

Dato : 16-12-08 08:28

John skrev:

> [...]
>
> Flot, ikke?
>
> Prøv evt at køre valideringen på de sider, der volder problemer hos dig.

Min opfattelse er netop, at det specielt sker på avisernes websites -
specielt Ekstrabladet.
Jeg har kørt den gennem den validator, du har nævnt, og ganske rigtigt
er der masser af fejl på siden.
Så nu er jeg mere rolig med hensyn til mit eget system.
Tak for tippet.
Leif

Fra : John

Dato : 16-12-08 08:50