Browser extern
Fra : Just asking

Dato : 09-12-08 09:16

Hej.

Hvis man har et USB-stick, er det så muligt at lægge en browser herpå og
anvende den i en pc som firmaet har fjernet internet-explore på?
Er der en browser der kan anvendes der ligeledes selv fjerner alle spor
efter en?

Jeg skal ikke foretage mig noget "ulovligt" hvis vi lige sr bort fra
firmaets internet-politik

KK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-08 09:24

Just asking skrev:

> Hvis man har et USB-stick, er det så muligt at lægge en browser herpå og
> anvende den i en pc som firmaet har fjernet internet-explore på?

Hvorfor prøver du ikke bare? Det tager ikke mange sekunder at
kopiere en Operainstallation over på en pind.

> Jeg skal ikke foretage mig noget "ulovligt" hvis vi lige sr bort fra
> firmaets internet-politik

Det er ulovligt at bryde en aftale.

--
Bertel

Fra : Just asking

Dato : 09-12-08 18:20

Jeg søgte navnet på nogle browsertyper jeg kan bruge.

Mener du "opera" som browser????

KK.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-12-08 18:29

Just asking skrev:

> Jeg søgte navnet på nogle browsertyper jeg kan bruge.

Browsertyper? Du mener vel bare browsere.

> Mener du "opera" som browser?

Opera er en browser. Firefox er en anden som sikkert også kan
startes fra en pind, men jeg har ikke prøvet, og den er vævet
mere sammen med systemet end Opera er.

   http://www.opera.com/
   http://www.opera.com/browser/download/

   http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-12-08 19:53
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-08 19:53

Bertel Lund Hansen skrev:

> Opera er en browser. Firefox er en anden som sikkert også kan
> startes fra en pind, men jeg har ikke prøvet, og den er vævet
> mere sammen med systemet end Opera er.

Firefox kan også køres fra en pind [1]. Og Firefox er ikke
vævet sammen med styresystemet, men bruger blot som standard
den af Microsoft anbefalede placering til data (%appdata%).
Der gemmes ikke oplysninger i registreringsdatabasen eller
andre steder end i programmets egen datamappe.

[1] Firefox Portable er en speciel udgave, der er bedre
egnet til afvikling fra en pind, eftersom den gemmer sine
data på pinden og dermed ikke efterlader sig surfspor på
computeren.
http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-12-08 20:29

Eller http://www.opera-usb.com/

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 11:18

On Tue, 9 Dec 2008 09:15:39 +0100, "Just asking" <Get@grip.now> wrote:

> Jeg skal ikke foretage mig noget "ulovligt" hvis vi lige sr bort fra
> firmaets internet-politik

Sikke en moralsk skod indstilling, du er fyret!

Fra : Just asking

Dato : 09-12-08 18:21

Drop dit moralske pis når du ikke kender hele historien.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-08 19:58

Just asking skrev:

> Drop dit moralske pis når du ikke kender hele historien.

Du har nu selv fortalt rigeligt.

Knudsens indlæg var ikke særlig diplomatisk, men han har
helt ret i essensen, som for øvrigt også fremgår af Bertel
Lund Hansens første svar: At omgå en virksomheds it-politik
kan være fyringsgrund.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Just asking

Dato : 10-12-08 07:27

Det ved jeg godt....men når nogle kollegaer godt må sidde på nettet hele
natten men vi andre ikke må, så
er det jeg gør som jeg gør her.

Er udmærket klar over regler osv, men mener at det er værre hvis man
begynder at downloade osv.....

KK

Fra : Just asking

Dato : 10-12-08 07:30

Er der så en flashplayer der kan benyttes når den ligger på USB-stick??

Ja jeg bliver krævende, når i svarer så hurtigt.

KK

Fra : Max

Dato : 10-12-08 17:02

Hej

> Er der så en flashplayer der kan benyttes når den ligger på
> USB-stick??

Kik selv efter

http://www.makeuseof.com/tag/portable-software-usb/

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 10-12-08 17:03

Hej

> Det ved jeg godt....men når nogle kollegaer godt må sidde på nettet
> hele natten men vi andre ikke må, så
> er det jeg gør som jeg gør her.

Så find dig dog et job hvor du må gøre hvad du vil.

--
Mvh Max

Fra : Just asking

Dato : 10-12-08 18:14

Tak for hjælpen på de ting jeg spurgte om.
Kan ikke hente fraden hjemmeside...ved ikke lige hvorfor.

Det undrer mig dog stadig at i skal komme med så lamme og tåbelige
kommentarer, når
det ikke er det indlæget handler om. Men i må jo selv have et kedeligt liv.

KK

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-12-08 18:25

Just asking skrev:

> Det undrer mig dog stadig at i skal komme med så lamme og tåbelige
> kommentarer, når
> det ikke er det indlæget handler om. Men i må jo selv have et kedeligt liv.

Det kunne jo også være, at man ville hjælpe dig til at undgå
en fyreseddel. Det er faktisk kotume i de fleste
nyhedsgrupper, at man advarer, når nogle beder om hjælp til
at omgå arbejdspladsens it-politik. Det kan godt være, at
/du/ har styr på de mulige konsekvenser, men mange andre
kender ikke risikoen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Max

Dato : 10-12-08 18:52

Hej KK

> det ikke er det indlæget handler om. Men i må jo selv have et
> kedeligt liv.

Når man sidder på en arbejdsplads og er misundelig på hvad
de andre må, ja så er man hvis ikke den rigtige til at beskylde
andre for at have et kedelig liv ?

--
Mvh Max

Fra : Finn

Dato : 10-12-08 18:56

Just asking wrote:
> [...]
> natten men vi andre ikke må, så
> er det jeg gør som jeg gør her.
>
> Er udmærket klar over regler osv, men mener at det er værre hvis man

Suk, igen et barn der ikke fatter en dyt af det hele, og forsøger at
binde omgivelserne ind, at man kan være lidt gravid :-/

--
Der findes 3 slags mennesker.. dem der forstår det skrevne ord og dem,
der kun kan skrive.

Fra : Just asking

Dato : 10-12-08 19:46

et barn???

Du fatter da ikke en skid.

Du udtaler dig om noget du ikke ved noget om.

Hvis bare max og finn gad få sig et liv, så ville det være nemmere at få
svar på sine spørgsmål.
Men det lykkedes og jeg lukker denne tråd her.

Max og finn kan derimod skrive videre...for de har ikke andet at lave.

Slut herfra.

KK

Fra : Max

Dato : 10-12-08 19:54

Hej KK

> Max og finn kan derimod skrive videre...for de har ikke andet at lave.

Kom det fra ham der står og tramper i jorden, hvorfor startede
du i det hele taget med at fortælle den syge historie om dit
arbejde, hvorfor ikke bare spørge om det du manglede. Du
troede måske vi ville syntes at du var en helvedes karl når
du sådan ville sætte dig sådan ud over reglerne, men sådan
virker det ikke, vi er jo nogle som rent faktisk har til opgave
at de kriterier vi opsætter for brugen af de PC vi administrere
bliver overholdt så vi slipper for at smide folk ud i kulden.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-12-08 21:56

Just asking wrote:

> Men det lykkedes og jeg lukker denne tråd her.

Du er på Usenet, du kan ikke lukke andet en din egen PC.

> Max og finn kan derimod skrive videre...for de har ikke andet at lave.

Kom det fra klaphatten. Jeg har spildt min tid på dig - det vil ikke ske
igen.

Jesper Poulsen