IE %
Fra : Per H

Dato : 08-12-08 22:47

Hvor mange % mon er benytter IE i forhold til andre browsere.

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-08 22:53

Per H skrev:

>Hvor mange % mon er benytter IE i forhold til andre browsere.

100 % anvender IE, 0 % anvender andre browsere.
dette forhold gør sig gældende på windowsupdate.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 08-12-08 23:15

Hej Ivan

> 100 % anvender IE, 0 % anvender andre browsere.
> dette forhold gør sig gældende på windowsupdate.

Hvad bruger Linux folket og dem med andre OS Windows
update til ?

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-12-08 23:58

Max skrev:

>Hvad bruger Linux folket og dem med andre OS Windows
>update til ?

kommer de på windowsupdate ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : John S. Thomsen

Dato : 08-12-08 23:05

Per H wrote:
> Hvor mange % mon er benytter IE i forhold til andre browsere.

80%/20% * 100 = 400

Fra : Max

Dato : 08-12-08 23:15

Hej Per

> Hvor mange % mon er benytter IE i forhold til andre browsere.

NetApplications further reports that, as of August 2008, Internet
Explorer had 72% market share compared with Firefox's 20%
and Safari's 6%, leaving Opera and all the others sharing the
remaining 2%

--
Mvh Max

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-12-08 06:08

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev

> Hvor mange % mon er benytter IE i forhold til andre browsere.

Her er en statistik for oktober 2008:
http://www.fdim.dk/?pageid=89

Statistikken tager udgangspunkt i Danmark.

Når der er en forskel på disse tal og så de tal som Max citerer, kan det
skyldes at Danmark overvejende er et IE-land sammenlignet med mange andre
lande omkring os.

Statistikken på den ene af mine hjemmesider ligner dog mere den som Max
gengiver, selv om de fleste besøgende her også er danskere.
Det kan så til gengæld skyldes at lige netop den målgruppe som jeg rammer
måske er mindre konservative med hensyn til browservalg.

Men det kan også skyldes forskellig måde at regne det ud på.
Så vidt jeg kan se, regner FDIM det ud på samtlige sidevisninger, mens jeg
regner det ud på unikke hits.
Ikke at jeg dog tror at det behøver at give nogen reel forskel med mindre
man antager at FF- og IE-brugere surfer på vidt forskellig måde.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-12-08 08:06

On Tue, 9 Dec 2008 06:07:35 +0100, "Philip Nunnegaard"
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> Når der er en forskel på disse tal og så de tal som Max citerer, kan
> det skyldes at Danmark overvejende er et IE-land sammenlignet med mange
> andre lande omkring os.

Det kunne også skyldes, at FDIM tæller hits på sites med masser af
reklamer, som mange FF-brugere sorterer fra. Det kunne også skyldes,
at FDIM simpelthen ikke er repræsentativ for andet end FDIM.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 11:15

On Tue, 09 Dec 2008 08:05:41 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Det kunne også skyldes, at FDIM tæller hits på sites med masser af
> reklamer, som mange FF-brugere sorterer fra. Det kunne også skyldes,
> at FDIM simpelthen ikke er repræsentativ for andet end FDIM.
Hvis man tjekker tallene fra udlandet ser man at IE har lavere tal,
sikkert fordi de besøgende ikke klikker på de danske reklamer.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-12-08 11:34

"Knudsen" skrev

> Hvis man tjekker tallene fra udlandet ser man at IE har lavere tal,
> sikkert fordi de besøgende ikke klikker på de danske reklamer.

Det er almindelig kendt at IE er mere udbredt i Danmark end i vore
nabolande.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-08 12:09

Asbjorn Hojmark skrev:

> Det kunne også skyldes, at FDIM tæller hits på sites med masser af
> reklamer, som mange FF-brugere sorterer fra. Det kunne også skyldes,
> at FDIM simpelthen ikke er repræsentativ for andet end FDIM.

FDIM's (eller rettere Gallups) tal kommer fra nogle af
Danmarks største sites [1], så de er sikkert det mest
nøjagtige mht. familien Danmarks browserbrug.

Når enkelt-sites kan opleve mindre andele for IE, så skyldes
det sikkert, at uerfarne brugere fortrinsvis holder sig til
de store sites, og at nogle sites tiltrækker mere
nørdede/tekniske brugere.

[1] Liste over tilmeldte sites:
http://www.fdim.dk/?pageid=84

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-12-08 12:19

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Når enkelt-sites kan opleve mindre andele for IE, så skyldes det sikkert,
> at uerfarne brugere fortrinsvis holder sig til de store sites, og at nogle
> sites tiltrækker mere nørdede/tekniske brugere.

Også min tanke.

Jeg mener dog ikke at www.chartbase.dk er specielt computer-nørdet, men
alligevel er der flere FF-brugere der.
Noget andet jeg så synes kan være spændende at følge eller forsøge at tolke
på, er den store andel af MAC-brugere (9-10%) sammenlignet med FDIMs 3-4%.

Skal man være lidt selvglad, tænker jeg at MAC er mediefolkenes foretrukne
computer, og de følger måske siden.
Mindre optimistisk tolkning er at det er en ren tilfældighed, eller at MAC
blot er mere udbredt blandt musikinteresserede.

Fra : Finn

Dato : 10-12-08 18:28

Philip Nunnegaard wrote:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Skal man være lidt selvglad, tænker jeg at MAC er mediefolkenes
> MAC blot er mere udbredt blandt musikinteresserede.

Nem'li... Philip og Kim. Mac er meget udbredt og anvendt både i
mediekredse samt siges at 'tunet' til nem afvikling af musik-mozak.

I begge tilfælde ikke-Windows folket.

Er stødt på dem i mange tilfælde (ikke min verden

Venlig hilsen
Finn

Fra : Per H

Dato : 09-12-08 15:14

<nunnenospam@hitsurf.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev

>Her er en statistik for oktober 2008:
>http://www.fdim.dk/?pageid=89
>
>Statistikken tager udgangspunkt i Danmark.

Det var utroligt, Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forstillle mig
at der var så mange IE brugere,

Jeg troede FF var mere udbredt end tabellen viser. Så er der jo ikke
noget at sige til at visse sider ikke virker med andet end IE .

per

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-12-08 22:36

> [...]

> Jeg troede FF var mere udbredt end tabellen viser. Så er der jo ikke
> noget at sige til at visse sider ikke virker med andet end IE .

Bingo! Og vel at mærke selv store sider, herunder de fleste banker.
Men i nogle lande er FF langt mere udbredt. I Finland er forholdet mellem IE
og FF vist nok jævnbyrdigt (kan dog ikke lige finde dokumentation for det).
Jeg mener også at IE er mindre udbredt i Tyskland.

OK! Lidt fandt jeg da her:
http://www.information.dk/158686
http://www.information.dk/158729

Lidt om browserudbredelse:
http://it-bizzen.blogspot.com/2007/10/hvorfor-bunder-firefox-i-danmark.html

Fra : Finn

Dato : 10-12-08 18:49

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]

Dannevang består af en mindre klan (globalt set) med udpræget og
århundredes træning i kræmmerier - det er klanens levevej. Vi har sejlet
+ handlet så langt tilbage det kan spores. En hel landsdel er ligefrem
berømt herfor, og vi har specielle begreber for deres praktiske tilgang
til kræmmeriet ('jydekrog', 'krejler' .

Intet nyt under solen, kulturelt betinget.. alt nemt/'gratis' vil toppe.

Venlig hilsen
Finn

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-12-08 01:00

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> mellem IE og FF vist nok jævnbyrdigt (kan dog ikke lige finde
> dokumentation for det). Jeg mener også at IE er mindre udbredt i

En masse god information:
http://www.xitimonitor.com/en-us/browsers-barometer/index-1-2-3-0.html

--
Kurt Lund