Ingen http-forbindelse
Fra : Helge

Dato : 08-12-08 18:39

Hej, har et mærkeligt problem...:

Bærbar acer med trådløs linksys-forbindelse.

Windows Vista og Explorer 7

Kan sende og modtage mail...

Kan bruge ftp-protokollen og f.eks. downloade filer..

Men kan IKKE gå på internettet iøvrigt... (altså bruge http-protokollen)

Har tjekket firewall osv., men kan ikke umiddelbart se noget, der ser
forkert ud...

Sønnen sad og spillede internetspil på gratis spil eller noget i den stil,
da den pludselig løb tør for strøm og slukkede. Da han tændte den igen
startede problemet.

mvh. Helge

Fra : Steen

Dato : 08-12-08 21:36

"Helge" <nyheds_GULBIL_grupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men kan IKKE gå på internettet iøvrigt... (altså bruge http-protokollen)

Hvad sker der i en cmd-prompt, hvis du skriver:

telnet www.dr.dk 80

kommer der noget igennem, eller er den død.

Husk http-protokollen kører på port 80

/Steen

Fra : Helge

Dato : 08-12-08 22:26

Hej Steen, jeg kan ikke få det til at funke..., hverken i cmd-promten eller
i Kør, den vil ikke kendes ved "telnet", er du sikker på at det virker i
Vista....??

Hilsen Helge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-12-08 22:52

Helge skrev:
> Hej Steen, jeg kan ikke få det til at funke..., hverken i cmd-promten
> eller i Kør, den vil ikke kendes ved "telnet", er du sikker på at det
> virker i Vista....??

Nej, man skal selv installere telnet i Vista. Telnet kan
vælges under installation af Windowsfunktioner (Kontrolpanel
=> Installation af programmer => Windowsfunktioner (eller
noget i den stil)).

Udover at prøve telnet, kan du tjekke, om du har en
personlig firewall, der kan risikere at blokere. Du kan også
prøve, om andre browsere kan få lov at gå på nettet [1], og
du kan prøve at indtaste denne adresse i browseren for at
se, om du så kommer ind på Googles hjemmeside:
http://216.239.59.104/

[1] Ftp-adresse til Firefox:
ftp://ftp.daum.net/mozilla/firefox/releases/3.0.4/win32/da/Firefox%20Setup%203.0.4.exe

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Helge

Dato : 09-12-08 18:27

Hej, og tak for svarene..., det var lige nøjagtig Norton Antivirus Firewall
der gik ind og blokkerede..., den er nu fuldstændig fjernet og erstattet af
avg...

mvh. Helge