OpenSolaris 2008.11
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-12-08 13:20

OpenSolaris 2008.11 er just blevet frigivet, o jeg ville lige høre om
der er nogen der har kigget på den og har en holdning til det.

Jeg skal selv kigge på det i løbet af weekenden til det husmandsbehov
jeg har, men jeg kunne godt tænke mig at folk der bruger Solaris mere
end jeg gør, udtalte lidt for og imod.

Hvem vil først? :)

/Thorbjørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-12-08 14:34

Thorbjørn Ravn Andersen skrev den 04-12-2008 13:19:
> OpenSolaris 2008.11 er just blevet frigivet, o jeg ville lige høre om
> der er nogen der har kigget på den og har en holdning til det.

Fandt en udgave der kunne være på en CD på

http://linux.softpedia.com/progDownload/OpenSolaris-Indiana-Download-31913.html

Vær opmærksom på med vmware at den som standard mener 512 Mb RAM er
rigeligt til Solaris. Det er det ikke med 2008.11 - der skal man op på
mindst 768 Mb før der er plads til installationsprogrammet (hvad BRUGER
de alt den ram til?)

Selve produktet ser godt ud, men marketingsafdelingen får indtil videre
dumpekarakter.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-12-08 11:28

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Vær opmærksom på med vmware at den som standard mener 512 Mb RAM er

Det er nu også tilfældet med Sun xVM VirtualBox.

> mindst 768 Mb før der er plads til installationsprogrammet (hvad BRUGER
> de alt den ram til?)

Vides ikke. Jeg har lige installeret det og det er uhyggeligt sløvt at
installere. Hvor meget RAM kan systemet nøjes med i daglig drift?

Jeg har installeret VBoxGuestAddons, men kan ikke få opløsningen over
1024*768. Og så er der ingen lyd. Jeg har Host Driver sat til ALSA (det
virker fint med min VBox'ed Windows) og har prøvet med både SoundBlaster
16 og AC97 som Controller. OpenSolaris 2008.11 kan ikke finde hverken
SB16 eller AC97.
Det eneste der kørte som smurt var installationen af det virtuelle Intel
PRO/1000 MT.

Jesper Poulsen