Konverter mp4 til DVD?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-12-08 21:59

Hej,

Jeg har googlet lidt efter en løsning, men lige præcis den kombination
af ord giver links til en masse forfærdelige sites.

Jeg har en film i mp4 format, som jeg gerne vil brænde ud på en DVD som
kan afspilles i en DVD-afspiller. Kan det gøres let op simpelt? Jeg aner
intet om emnet og vil egentlig bare gerne have en plop-og-brænd løsning.

Softwaren må koste 0,- ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-12-08 22:01

> [...]
> kan afspilles i en DVD-afspiller. Kan det gøres let op simpelt? Jeg aner
> intet om emnet og vil egentlig bare gerne have en plop-og-brænd løsning.

iDVD ?

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-12-08 23:41

On 03/12/08 22.01, Thomas von Hassel wrote:

> iDVD ?

Godt tænkt. Jeg har iDVD, men har aldrig brugt det.

Det er en af de nye 720p videoer fra YouTube, som jeg gerne vil brænde
ud. iDVD dør bare når jeg prøver at brænde den, iMovie vil ikke
importere den og QuickTime kan ikke finde ud af at eksportere den til et
andet format som de to førstnævnte gider lege med :(

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 06:46

> [...]
> importere den og QuickTime kan ikke finde ud af at eksportere den til et
> andet format som de to førstnævnte gider lege med :(

ah ... tja i gamle dage ville jeg have sagt VisualHub .. men han har
drejet nøglen om .. men måske der er nogen kloge hoveder der har fundet
noget der ligner ?

/thomas

Fra : Terje Rydland

Dato : 04-12-08 08:26

> ah ... tja i gamle dage ville jeg have sagt VisualHub .. men han har
> drejet nøglen om .. men måske der er nogen kloge hoveder der har fundet
> noget der ligner ?

Ja, VisualHub kan gjøre det. Kanskje iSquint også. Se om du kan finne et
sted der disse fremdeles er tilgjengelige for nedlasting. Ellers tror
jeg VisualHub koden frigitt som open source, så etter hvert...

Terje

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-12-08 08:55

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Ja, VisualHub kan gjøre det. Kanskje iSquint også. Se om du kan finne et
> sted der disse fremdeles er tilgjengelige for nedlasting. Ellers tror jeg
> VisualHub koden frigitt som open source, så etter hvert...

Der er et par projekter igang som bygger på hans source code ... men de
er ikke helt klar til prime time endnu ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-12-08 09:51

On 04/12/08 06.46, Thomas von Hassel wrote:

> ah ... tja i gamle dage ville jeg have sagt VisualHub .. men han har
> drejet nøglen om .. men måske der er nogen kloge hoveder der har fundet
> noget der ligner ?

Tak - det så fik jeg det til at virke ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : \"Lyrik\"

Dato : 04-12-08 00:15

On Wed, 03 Dec 2008 21:58:52 +0100, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk>
wrote:

> [...]
> kan afspilles i en DVD-afspiller. Kan det gøres let op simpelt? Jeg aner
> intet om emnet og vil egentlig bare gerne have en plop-og-brænd løsning.

Øhh? hirk! sagde Fedtmule, har du prøvet "iDVD?" Plop og brænd! Eller
plop! og lav et diskbillede, prøv det og brænd.

--
Hilsen
Jens