Prik hul i din router så man kan se din w~
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-12-08 06:41

Er på et tidspunkt faldet over "Port Map" fra

http://www.codingmonkeys.de/portmap/

og har nu lige kigget på det. Jeg mente bestemt det var herinde jeg
fandt ud af det, men kan ikke hitte et sådant indlæg, nå pyt.

Det snakker med en uPnP-router (dvs rigtigt, rigtigt mange af dem der er
til hjemmebrug) og tillader en at tilføje fx at port 80 - som er www -
på ydersiden peger på port 80 på den maskine man sidder ved, og giver en
en tænd-sluk knap i Time Machine størrelse. Det vil i praksis sige at
man har en GUI til ekstern adgang til ens faciliteter når man har
tilføjet de(n) man skal bruge.

Vær forsigtig - åben ikke for andre ting, end dem der er beregnet til at
blive åbnet mod den onde verden :)

Fra : samir

Dato : 01-12-08 02:30

> [...]
> en tænd-sluk knap i Time Machine størrelse.  Det vil i praksis sige at
> man har en GUI til ekstern adgang til ens faciliteter når man har

forstår ikke helt hvad du mener med at give Time Machine en tænd-sluk
knap?? og en størrelse?

samir

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-12-08 12:13

samir <samir.munir@gmail.com> wrote:

> forstår ikke helt hvad du mener med at give Time Machine en tænd-sluk
> knap?? og en størrelse?

giver en kanp i bestemt størrelse. At knappen er lige så stor som den i
Timemachine.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-12-08 17:42

Flemming Rubini skrev:

> giver en kanp i bestemt størrelse. At knappen er lige så stor som den i
> Timemachine.

Jep. Du har prøvet programmet, kan jeg høre :)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-12-08 14:01

Look what the cat dragged in -
=?UTF-8?B?VGhvcmJqw7hybiBSYXZuIEFuZGVyc2Vu?=:

<snip>

> [...]
> størrelse. Det vil i praksis sige at man har en GUI til ekstern
> adgang til ens faciliteter når man har tilføjet de(n) man skal

Dvs det er en OS X utility, der laver port forwarding på
gatewayen/routeren ved hj af UPnP?

> Vær forsigtig - åben ikke for andre ting, end dem der er
> beregnet til at blive åbnet mod den onde verden :)

De forsigtige har vel slået UPnP fra?

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 01-12-08 17:44

Axel Hammerschmidt skrev:

> Dvs det er en OS X utility, der laver port forwarding på
> gatewayen/routeren ved hj af UPnP?

Plus lidt diverse.

> De forsigtige har vel slået UPnP fra?

Man kan godt være forsigtig uden at være teknisk geni :)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-12-08 01:42

> Plus lidt diverse.

> Man kan godt være forsigtig uden at være teknisk geni :)

Det er lige omvendt.

--
.rotinom siht edisni deppart m'I !PLEH

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 02-12-08 18:29

Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er lige omvendt.

Du misforstod. Min pointe var at man godt kunne være forsigtigt anlagt
uden at behøve at tilegne sig stort PC-kørekort først.

Faktisk synes jeg det er sådan det bør være.

Og det er iøvrigt en af de ting jeg er lidt ked af med Mac-programmer.
De lægger allesammen op til at blive smidt ned i den globale pulje med
Applikationer, i stedet for en brugerspecifik. Helt slemt er det med
dem der har en decideret installationspakke, men de er heldigvis få.

Det burde være sådan at man som udgangspunkt fik tilbudt sin egen mappe
med programmer, og at de fælles programmer kun var for dem med olie på
tøjet og hår mellem tænderne.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-12-08 18:38

> [...]
>
> Det burde være sådan at man som udgangspunkt fik tilbudt sin egen mappe
> med programmer, og at de fælles programmer kun var for dem med olie på

Tja, det kan du også ... hvis du vel og mærke ... kører med netværks
bruger konti ...

/thomas