Har nogen knækket "davinci" koden omk
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-11-08 13:24

Hey...

Jeg synes når jeg søger omkring hvordan man får dette til at spille, så
er der en masse opskrifter som ikke direkte virker i min ende.

Så nu er 10.000 kr. Spørgsmålet, om nogle herinde har knækket koden, og
kan skyde en semi-skudsikker opskrift på højkant ?

Jeg har en Airport Extreme med firmware 7.3.2 & en WD Mybook 1 gb.
extern USB fætter, som jeg kan få til at dukke op i Airport extreme, jeg
kan også vælge den i timemachine på mac'en, men når jeg sætter den
igang, så siger timemachine den ikke kan gøre disken aktiv.

Den er dog så aktiv, at den ligger som ikon på min desktop, og jeg kan
kopiere filer over på den ?

Anyone ?

Mvh

Kim

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-11-08 13:37

Kim Jørgensen skrev:

> Anyone ?

Kan lige opdatere en smule på mig selv.

Jeg har prøvet at hive USB disken ud af Airporten, og smidt den direkte
på imacen, og den går fluks igang med at "timemachine"...så det lader
til, at timemachine ikke kigger på hvor disken fysisk er tilsluttet, da
timemachine var sat op med at disken sad på airporten...

Nu prøver jeg lige at smidde de 235 gb. over på USB disken, også prøve
at mounte den igen via airporten og ser om det hjælper.

mangler 231 gb... det er hurtigt overstået... yeah right

Mvh

Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 29-11-08 14:41

Kim Jørgensen skrev:

> [...]
>
> Så nu er 10.000 kr. Spørgsmålet, om nogle herinde har knækket koden, og
> kan skyde en semi-skudsikker opskrift på højkant ?

Ham her påstår han kan få det til at spille.

http://www.naschenweng.info/2008/07/15/os-x-time-machine-backup-to-synology-ds1

Hvor adskiller hans sig fra dit?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-11-08 19:30

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvor adskiller hans sig fra dit?

Han adskilelr sig ved at han har fået TM til at køre op mod en NAS,
fremfor en USB enhed, men tak for linket.

Jeg har faktisk en Synology NAS som jeg gerne ville lege TM med, men har
ikke kunne lure hvordan, det kan være dit link sparker mig i den rigtige
retning.

Mvh

Kim

Fra : samir

Dato : 30-11-08 02:18

> Ham her påstår han kan få det til at spille.
>
> http://www.naschenweng.info/2008/07/15/os-x-time-machine-backup-to-sy...

Hans hack virker - jeg har selv gjort det efter med min nye MacBook og
en NAS der står hjemme hos mig (Synology DS207+). Desuden har jeg også
fået det til at fungere på mit arbejde hvor vi har nogle
brugerdedikerede foldere på et netværksdrev. Begge steder virker det!!

DOG er der disse minuser ved TM/hacket:
1. Jeg bruger et afp protokol til at mappe til netværksdrevet og ikke
som beskrevet i hackinstruksen en smb-share. Oplevede med smb at TM
ikke kunne mounte/finde drevet hvis jeg fx havde slukket maskinen
eller slukkede for airporten 10 min inden en sync og tændte den 1 time
senere.
Men med afp virker det bedre.

2. Man kan ikke laver flere profiler med TM. fx en profil der kun
backuper arbejdsdokumenter på arbejdets netværksrev. og en profil der
backup alt på den private NAS derhjemme. Det er enten eller (med
mindre man gidder rode med daglige skiften disk og udvælge foldere).

Problem 2 har jeg for mit eget vedkommende løst ved at køre TM på min
NAS hvor jeg backup alt i bruger folderen + en decideret data-
partition med word, excel, billeder. På arbejdet laver jeg en left-
right backup af arbejdsdokumenterne via ChronoSync - spilller max!

samir

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-11-08 22:25

Kim Jørgensen skrev:

> [...]
> kan også vælge den i timemachine på mac'en, men når jeg sætter den
> igang, så siger timemachine den ikke kan gøre disken aktiv.

Hmmm, mystisk, jeg har godt set det nævnt et sted, at det pludselig
virkede hos nogle.

Nu lader det til at TM pludselig gerne vil se min mountede disk, den
skulle åbenbart blot have lidt tid til at tænke sig om i...

Mvh

Kim