dato og mdr.
Fra : Nicolaj Suusgaard

Dato : 29-11-08 20:05

Hej håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Har en aktivitets kalender på min hjemmeside, hvor de er efter dato og
mdr.
Ønsker at vise de ting der sker i den mdr. som vi er i.
Eks.
Hvis vi er i mdr. 1 er det de ting der skal vises, efter dato
Hvid vi er i mdr. 2 er det dem.
Osv.
+ hvis dato = en aktivitet skal den vises.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-08 20:20

"Nicolaj Suusgaard" <nic.xyz@mail.dk> skrev

> [...]
> Hvid vi er i mdr. 2 er det dem.
> Osv.
> + hvis dato = en aktivitet skal den vises.

Går ud fra du bruger database til aktiviteterne...

Sql="Select AktivDato, Aktiv From DinTabel Where
Month(AktivDato)=Month(Date())"
RS.Open Sql...osv...

Bjarne

Fra : Nicolaj Suusgaard

Dato : 29-11-08 22:14

bsn <bsnSNABELAoncableDOTdk> skrev:

>"Nicolaj Suusgaard"
><nic.xyz@mail.dk> skrev

>Går ud fra du bruger database til
>aktiviteterne...
>
>Sql="Select AktivDato, Aktiv From
>DinTabel Where
>Month(AktivDato)=Month(Date())"
>RS.Open Sql...osv...
>
>Bjarne

Mange tak.
hvad skal der stå efter RS?

Fra : Anders M

Dato : 30-11-08 09:41

Nicolaj Suusgaard wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Mange tak.
> hvad skal der stå efter RS?

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_
&"DATABASE=[DATABASE_NAME];UID=[DATABASE_NAME];PWD=[MySQL-PWD];"
objConn.Open

objRS.Open "[PASTE-QUERY-HERE]", objConn, 3,3

objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

MVH anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Nicolaj Suusgaard

Dato : 30-11-08 10:20

[...]

Aktiviteterne ligger i en Microsoft Access, der hedder Main.db
De ligger i en der hedder oversigt og der er flg. felter "dato" og
"mdr" og "aar" og "beskrivelse".

Det jeg vil lave er når man åbner siden vises de ting der sker i den
mdr. vi er i, og hvis mdr. og dato = en aktivitet skal
den skrives først og derefter de andre ting.

Håber nogle kan hæjlpe.