Læser I danske computerblade?
Fra : Steen BJ

Dato : 25-11-08 14:33

Jeg er ikke vild med Macworld, og de andre engelske/amerikanske
Mac-magasiner, så jeg kastede mig ud i et forsøg på brugbare danske
blade.
Komputer er nok det mest "folkelige" danske computermagasin, men
indeholder heller ikke en tøddel af interesse for Mac-brugere.

PC Planet har vist heller ikke noget for en Mac-bruger, selv om det
seneste blad viser en screendump af en hjemmeside i Safari.

Så er der Datatid og Alt Om Data - jeg mener de før har haft enkelte
omtaler af Mac mm.

Jeg bruger Mac, Windows og Linux, så et blad der indeholdt lid af hvert
ville være velkomment.

Læser nogen er jer danske magasiner?

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-08 16:14

Steen BJ <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Læser nogen er jer danske magasiner?

Næ, for der er jo ikke nogen, der handler om Mac. Alt i alt læser jeg
slet ikke computerblade, for de er jo mange uger efter internettet. Jeg
kan ikke, hvad det er, jeg ikke kan læse lige så godt på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Steen BJ

Dato : 25-11-08 16:21

> Næ, for der er jo ikke nogen, der handler om Mac. Alt i alt læser jeg
> slet ikke computerblade, for de er jo mange uger efter internettet. Jeg
> kan ikke, hvad det er, jeg ikke kan læse lige så godt på nettet.

Der var engang et dansk blad der hed Webworld - det holdt jeg fast hver
måned, men det lukkede...nok pga mangel på læsere
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-11-08 16:27

> Der var engang et dansk blad der hed Webworld - det holdt jeg fast hver
> måned, men det lukkede...nok pga mangel på læsere

Måske er de gået over til internettet?

- Mikael

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-08 17:59

> Der var engang et dansk blad der hed Webworld - det holdt jeg fast hver
> måned, men det lukkede...nok pga mangel på læsere

Hvis vi går langt tilbage, så har jeg da også holdt computerblade. Jeg
holdt da engang det danske MacWorld, men det sluttede vist med det
nummer, hvor den første iMac blev vist. Senere startede Peter Gersmann
MacPlanet. Det blev senere til MediaMac, som senere blev til en avis,
der vist nok hed ComOn. Her var Mac-stoffet bare nogle sider inde i
avisen, hvor MediaMac var et pænt computerblad i farver. Jeg må tilstå,
at jeg ikke er helt sikker på navnene mere. Det er ved at være en del år
siden.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:11

> [...]
> avisen, hvor MediaMac var et pænt computerblad i farver. Jeg må tilstå,
> at jeg ikke er helt sikker på navnene mere. Det er ved at være en del år

ComOn døde som papir udgave for et stykke tid siden ... mere end et år

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-08 20:11

> ComOn døde som papir udgave for et stykke tid siden ... mere end et år

Det tror jeg gerne. Det er adskillige år siden, jeg holdt op med at
holde det, da der blev mindre og mindre Mac-stof, og der kom mere og
mere på internettet, som man kunne læse gratis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens\"Lyrik\" Bech

Dato : 25-11-08 16:37

Den 25.11.2008 kl. 14:32 skrev Steen BJ <isteen@gmail.rygeloven.com>:
ville være velkomment.

> Læser nogen er jer danske magasiner?
,,,,,,,,,,,,,
T3 og Gear på nettet blandt flere.

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech
"Opera" kan!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-11-08 16:45

Steen BJ wrote:
> [...]
> omtaler af Mac mm.
>
> Jeg bruger Mac, Windows og Linux, så et blad der indeholdt lid af hvert

Næh... de er så dårlige rent Mac-mæssigt, så de er ikke værd at spilde
penge på...

De to bedste Mac blade er klart MacFormat (engelsk) og det tyske MacUp
(på tysk), men det er længe siden, jeg holdt op med at abonnere på dem...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 18:11

> [...]

> omtaler af Mac mm.
>
> Jeg bruger Mac, Windows og Linux, så et blad der indeholdt lid af hvert

Død træ magasiner er på vej ud ... borset fra det så er netop den
amerikanske Macworld det eneste blad jeg læser .. hvad kan du ikke li'
ved den ?

/thomas

Fra : Steen BJ

Dato : 25-11-08 19:03

> Død træ magasiner er på vej ud ... borset fra det så er netop den
> amerikanske Macworld det eneste blad jeg læser .. hvad kan du ikke li'
> ved den ?
>
> /thomas

Jeg synes det hele minder om et reklamekatalog.
Jeg synes nu syadig det er hyggeligt at læse i sengen om aftenen, både
bøger og blade
--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 19:10

> Jeg synes det hele minder om et reklamekatalog.
> Jeg synes nu syadig det er hyggeligt at læse i sengen om aftenen, både
> bøger og blade

udover at der er reklamer i, så er Macworld stadig de mest upartiske mac
journalister .. de går ikke af vejen for at "slamme" Apple eller andre
hvis de laver noget der er åndsvagt ...

/thomas

Fra : Bruno

Dato : 25-11-08 19:59

Steen BJ wrote:

> Læser nogen er jer danske magasiner?

Aldrig - og faktisk gælder det næsten også de danske IT hjemmesider.

Nyhederne kommer alligevel ude fra verden, så det er kun hvis jeg
specifikt vil vide noget om den danske it-branche, SKI-aftaler elller
noget i den retning.

Det var ikke sådan før internettet slog igennem og faktisk har jeg i
perioder selv skrevet i enkelt af de danske it-magasiner, men nu er
verden blevet meget mindre.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-11-08 20:05

Bruno <x@c.d> wrote:

> Aldrig - og faktisk gælder det næsten også de danske IT hjemmesider.

Du går ikke glip af noget ... de fleste oversætter bare
pressemeddelelser eller genbruger/genskriver indhold.

Forskrækkende lidt journalistisk arbejde efterhånden ...

/thomas