MSN-klient på Mac
Fra : rt

Dato : 24-11-08 09:48

Dette spørgsmål har sikkert været vendt en del gange herinde, men jeg
tillader mig at spørge igen, da der jo hele tiden kommer nyt software
og nye meninger.

Jeg er helt ny inden for mac-verdenen. Jeg har forstået at det
indbyggede iChat ikke understøtter MSN Messenger-konti. Hvilke
programmer gør det, og hvilket er det bedste?

Jeg har også hørt, at webcam-funktionaliteten ikke fungerer på en mac
(altså i forbindelse med msn-chat). Er der ingen msn-klient til Mac,
der har cam-funktion?

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 24-11-08 10:06

> Jeg er helt ny inden for mac-verdenen. Jeg har forstået at det
> indbyggede iChat ikke understøtter MSN Messenger-konti. Hvilke
> programmer gør det, og hvilket er det bedste?

Adium er rigtig godt.
http://www.adiumx.com

- Mikael

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-11-08 10:40

On 24/11/08 09.47, rt wrote:
> [...]
> indbyggede iChat ikke understøtter MSN Messenger-konti. Hvilke
> programmer gør det, og hvilket er det bedste?

Adium er the one and only (i min mening). Det understøtter desværre ikke
audio og webcam.

> Jeg har også hørt, at webcam-funktionaliteten ikke fungerer på en mac
> (altså i forbindelse med msn-chat). Er der ingen msn-klient til Mac,
> der har cam-funktion?

aMSN har måske, men jeg er ikke sikker.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-11-08 11:02

Peter Farsinsen kom med denne ide:

> aMSN har måske, men jeg er ikke sikker.

Den vil jeg godt anbefale, også til lyd og billede
(fås også til windåse)

--
Venligst/Regards
Brian Vestergaard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 24-11-08 17:23

rt skrev:

> Jeg er helt ny inden for mac-verdenen. Jeg har forstået at det
> indbyggede iChat ikke understøtter MSN Messenger-konti. Hvilke
> programmer gør det, og hvilket er det bedste?

Microsoft har en MSN klient. Den kan det absolut basale for
privatbrugere. Har man kun brug for det, er den ok.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 24-11-08 23:39

> Microsoft har en MSN klient.

Det kommer som et chock - har de virkelig et program til det??

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 24-11-08 23:52

nospamtoMike [8000 C] skrev:

> Det kommer som et chock - har de virkelig et program til det??
>
> - Mikael

Jojo, den er bare MEGET kedelig og har nogen særheder, så der er ikke
meget sjov ved at have den. Den udmærker sig dog ved at 1) virke og 2)
kunne overføre filer i pæn hastighed.

http://www.microsoft.com/mac/products/messenger/default.mspx

"Built for corporate Mac users on Office Communications Server 2007,
Messenger for Mac 7 gives co-workers new ways to communicate easily with
each other in different locations or time zones. Additionally, personal
users will find a few improvements for managing their contact lists."

Hov, der er også et link til den der Office Communication Server:

http://office.microsoft.com/en-us/communicationsserver/default.aspx

Urgh, 180-dages prøveversion. SÅ er den dyr!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 24-11-08 19:20

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> writes:

> Microsoft har en MSN klient. Den kan det absolut basale for
> privatbrugere. Har man kun brug for det, er den ok.

Den understøtter vist kun videosamtaler, hvis man har "corporate
account", hvad det så end er for noget?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 25-11-08 09:15

rt skrev:
> [...]
>
> Jeg har også hørt, at webcam-funktionaliteten ikke fungerer på en mac
> (altså i forbindelse med msn-chat). Er der ingen msn-klient til Mac,

Med MSN mener du så Microsoft messenger?

Jeg har selv brugt Adium i over et år (se link længere oppe i tråden),
men da jeg opgraderede til Microsoft Office 2008 for noget tid siden,
lod jeg mig friste til at installere den medfølgende Microsoft Messenger
for Mac. Efter få dage smed jeg Adium ud og har nu kun brugt Messenger
lige siden. Det fungerer godt, jeg synes den grafiske brugerflade er lækker.

Eneste minus ved messenger er, at den ikke snakker sammen med alle de
andre messengere som ICQ, Yahoo messenger, AOL og andre. Adium samler
det hele i een messenger, hvilket jo er smart.

Hilsen Jesper

Fra : rt

Dato : 25-11-08 11:01

Tak for jeres svar.

Jeg har nu fået installeret aMSN, og det lader til at virke, om end
man selvfølgelig lige skal venne sig til det noget anderledes
udseende. Men i princippet er det det samme, som MSN Messenger til
Win. Og videofunktionen virker. Har ikke fået testet med audio.

Jeg tror jeg vil afprøve Adium en dag.

Jeg har ikke MS Office (endnu?), så vidste ikke, at MS laver en mac-
udgave af MSN Messenger-klienten.

Som udgangspunkt er jeg ikke interesseret i at betale for en chat-
klient.

--
De bedste hilsner,

/rt

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-11-08 20:38

rt skrev:

> Jeg har ikke MS Office (endnu?), så vidste ikke, at MS laver en mac-
> udgave af MSN Messenger-klienten.
>
> Som udgangspunkt er jeg ikke interesseret i at betale for en chat-
> klient.

Chatklienten er gratis. Det er den der Office-tingest der skal til for
at styre video og lyd der koster.