at pakke .mkv ud
Fra : Ukendt

Dato : 23-11-08 21:00

mener at kunne huske at jeg har hørt at mkv "bare" er en container..
nogle der ved hvordan jeg river indholdet ud af en mkv fil, uden at
konvertere..
har nogle 720P optagelser, der ligger i mkv.
Og jeg ville elske ikke at pakke dem ud, da der er mere end 10 filer på
1,5GB stykker.
Tjekkede via perian 1.12 at de i QT ryger op på 2,5 GB stykket, og
altså bliver konverteret.
Der er tale om filer med 5:1, og det kan jeg ikke få ud af perian/QT..
den siger stereo og er i det hele taget dum.
visual hub vil ikke andet end at kaste ting ud i SD, og det er jo så
bare ligemeget..

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 24-11-08 01:51

On Sun, 23 Nov 2008 20:59:54 +0100, <ecozyz> wrote:

> [...]
> den siger stereo og er i det hele taget dum.
> visual hub vil ikke andet end at kaste ting ud i SD, og det er jo så
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg var nødt til at opfinde metoden for at stille dig tilfreds med dine
sorte mkv-film fra "The Dark Side Of The Force!"LOL
Jeg har lavet en lille film "My aprentice!":
http://luen.dk/mkv.mov

Dit navn skal fra nu af være "Darth Ecozyz"

--
Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 12:22

On 2008-11-24 01:50:32 +0100, "Jens \"Lyrik\" Bech" <lyrik@heaven.dk> said:

> [...]
> Jeg har lavet en lille film "My aprentice!":
> http://luen.dk/mkv.mov
>
> Dit navn skal fra nu af være "Darth Ecozyz"

Tusind tak...
tjekker lige, da jeg flere gange har oplevet at det der bliver
konverteret ender i 16x16 pix, og det er jo ikke planen..
Nå men det tog altså blot 30-50 sekunder, så nu må jeg håbe at det virker..
bare ikke på ps3..
må lige rode lidt mere..

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 24-11-08 21:54

On Mon, 24 Nov 2008 12:21:52 +0100, <ecozyz> wrote:
> [...]
> konverteret ender i 16x16 pix, og det er jo ikke planen..
> Nå men det tog altså blot 30-50 sekunder, så nu må jeg håbe at det
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Normalt kan PS3 (som jeg selv har) afspille mpeg2. Men filen bliver
vurderet af "Cross-Bar" systemet som en mpeg1 med AC3 5.1 audio.
Jeg streamede den til .ts som jeg ved PS3 kan spille. Men den erkendte
ikke filen korrekt! Det vil sige at det kan være at VLC laver fejl i
headeren.
Jeg har nogle andre ideer til en problemløsning, men den inkluderer en
operation der skal foretages i Windows.

Det kunne være meget sjovt at vi som interesserer os for PS3 og HD video
stak hovederne sammen engang imellem.IMHO. Mac er god til videokontakt ved
hjælp af programmet "Skype" som du kan downloade og starte op hvis du har
lyst. Du kan finde mig som "jenserikbech" på Skype.

--
Hilsen
Jens