Gemme film fra youTube
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-11-08 20:53

Nemmeste fremgangsmåde til at gemme en filmsekvens fra YouTube og lægge
den ind i iTunes?

Forresten: når jeg kopierer Url fra en YouTube-film og beder QuickTime
om at åbne den, får jeg at vide, at adressen er ugyldig.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-11-08 14:33

On Nov 23, 11:53 am, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Forresten: når jeg kopierer Url fra en YouTube-film og beder QuickTime
> om at åbne den, får jeg at vide, at adressen er ugyldig.

Videoer på YouTube streames til din computer; det er ikke meningen, at
de skulle kunne downloades. Hvis du virkelig ønsker at downloade
noget, kan du prøve at se, om det tilsvarende findes på Google Video
(video.google.com). Der kan det meste downloades i forskellige
formater.

--
Michael Knudsen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-11-08 22:46

Michael Knudsen wrote:
> Videoer på YouTube streames til din computer; det er ikke meningen, at
> de skulle kunne downloades.

På Windows gemmes de af Seamonkey ofte i cachen - i flv format (men det
hedder de ikke i cachen). Mon ikke det er det samme under OS X...

Men ellers er det bare at google efter youtube ripper, der finder man fx
http://www.ripzor.com/youtuberipper.html
Der kan man rippe hvad man vil fra youtube.

/Lars

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-11-08 23:16

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> noget, kan du prøve at se, om det tilsvarende findes på Google Video
> (video.google.com). Der kan det meste downloades i forskellige

Jeg fandt, hvad jeg søgte på video.google.com. Hvordan gemmer
man/downloader herfra? (Jeg er ignorant på dette felt - bare
musikintresseret)
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-11-08 23:25

Michael Knudsen skrev:

> [...]
> noget, kan du prøve at se, om det tilsvarende findes på Google Video
> (video.google.com). Der kan det meste downloades i forskellige

Ellers kan man rode lidt med Terminal.app'en.

"lsof | grep FlashTmp" giver måske noget at arbejde videre på.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-11-08 16:19

On Nov 23, 2:16 pm, ossm...@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Jeg fandt, hvad jeg søgte på video.google.com. Hvordan gemmer
> man/downloader herfra? (Jeg er ignorant på dette felt - bare
> musikintresseret)

Google Video søger i mange forskellige videotjenester, f.eks. YouTube.
Det er vigtigt, at du finder noget, som Google Video selv hoster.
F.eks. denne:

http://video.google.com/videoplay?docid=4639256988551313092&ei=0OMpSbTYKYTyqAPR2-yyCA&q=747+takeoff

I højre side af skærmen kan du klikke på "Download video - iPod/PSP".
Hvis denne download-fane ikke er synlig, er der sikkert en smal stribe
med en pil på i højre side af skærmen; klik da på den.

--
Michael Knudsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-08 08:00

On 2008-11-23 20:53:26 +0100, ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Nemmeste fremgangsmåde til at gemme en filmsekvens fra YouTube og lægge
> den ind i iTunes?

Jeg vælger menuen "Vindue" og så Aktivitet (i Safari)
Så finder jeg den rigtige fil som jeg gemmer ved at dobbeltklikke på
den direkte i aktivitetsvinduet samtidig med at holde option knappen
nede. (filen findes ved at se efter en stor fil)

Så bliver den gemt som en .flv fil - jeg har så fundet et program der
hedder NicePlayer som jeg ofte bruger til at se .flv film

/JHP

Fra : David Schjelde

Dato : 24-11-08 09:47

Ove Steen Smidt skrev:
> [...]
>
> Forresten: når jeg kopierer Url fra en YouTube-film og beder QuickTime
> om at åbne den, får jeg at vide, at adressen er ugyldig.

http://keepvid.com/

Så kan du gemme filen

Den skal så herefter konverteres mener jeg?

Mvh
David

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-11-08 20:05

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

> http://keepvid.com/
>
> Så kan du gemme filen

Kan også anbefale "Tooble".

http://tooble.tv/

--
Mvh Martin

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 25-11-08 16:41

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nemmeste fremgangsmåde til at gemme en filmsekvens fra YouTube og lægge
> den ind i iTunes?
TubeTv virker super..
http://www.chimoosoft.com/products/tubetv/

Per

Fra : jhgdkjyg

Dato : 27-11-08 15:21

> [...]
>Forresten: når jeg kopierer Url fra en YouTube-film og beder QuickTime
>om at åbne den, får jeg at vide, at adressen er ugyldig.

Et alternativ kunne være Miro. Der kan du gemme youtube's til
lokal disk efter behag. Ingen youtube reklamer eller andet gejl.

Det er www.getmiro.com , fri gratis opensrc multiplatform software, med
downloads for både Mac, Linux og Windoze.