Mozy backup
Fra : Henrik Enslev

Dato : 23-11-08 00:54

Hej
I en lang igangværende tråd om backup blev mozy anbefalet. Jeg har lavet
en konto og downloaded programmet. Programmet kan starte og der er et
lille ikon ved siden af airportikonet, men den er helt død. Main vinduet
kan jeg ikke få frem, så jeg kan vælge hvad jeg vil lave backup af.

Nogen forslag til hvorfor det ikke virker eller hvad jeg kan gøre?

PB g4, 10.4.11

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-08 13:54

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> kan jeg ikke få frem, så jeg kan vælge hvad jeg vil lave backup af.
>
> Nogen forslag til hvorfor det ikke virker eller hvad jeg kan gøre?

Jeg har også kigget lidt på det. Det skulle virke, for det er blevet
anmeldt, uden der er nævnt lignende problemer. Prøv at hente og
installere programmet igen. Måske hjælper det.

<http://db.tidbits.com/article/9601>

Den kan endda lave block-level backu-up, så man sparer tid og størrelse
på back-up. Der er jo meget vigtigt, når det er online.

<http://db.tidbits.com/article/9639>

Der findes også en professionel udgave.

<http://db.tidbits.com/article/9804>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-11-08 15:10

On 23/11/08 13.53, Henrik Münster wrote:

> Jeg har også kigget lidt på det. Det skulle virke, for det er blevet
> anmeldt, uden der er nævnt lignende problemer.

Det er godt nok længe siden, jeg har prøvet, men det led altså
frygteligt under at de har nogle enormt langsomme servere. Backup
rallede afsted med 10-20 kbps. Det tager ret lang tid, hvis man vil tage
backup af ~80GB OG det er pænt irriterrende, når jeg normalt kan uploade
med > 2000kbps.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 23-11-08 14:25

Henrik Enslev wrote:
> I en lang igangværende tråd om backup blev mozy anbefalet.

Jeg tror du tager fejl. Tråden "BackUp-program søges" handler da ikke om
backup - den handler om alt mellem himmel og jord. Det er længe siden at
der er nogen, der har snakket om backup der.

/Lars

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-11-08 15:08

On 23/11/08 14.24, Lars Kongshøj wrote:

> Jeg tror du tager fejl. Tråden "BackUp-program søges" handler da ikke om
> backup - den handler om alt mellem himmel og jord. Det er længe siden at
> der er nogen, der har snakket om backup der.

Nej, nej Henrik har bare forstået gruppen. Man kan vælge at læse det
hele eller blot læse det der har interesse for en selv.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk