ipod glas kaput
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-08 18:47

nogle der ved om det er muligt at få skiftet glasset på en ipod touch..
den kom lige til at opleve tyngdekraft, her forleden..
også selv om at det ikke lige var planen..

Fra : Per Rønne

Dato : 21-11-08 19:10

<ecozyz> wrote:

> nogle der ved om det er muligt at få skiftet glasset på en ipod touch..
> den kom lige til at opleve tyngdekraft, her forleden..
> også selv om at det ikke lige var planen..

Spørg sælger.

<http://www.ipaqrepair.co.uk/ipaqpart1662.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-08 17:25

On 2008-11-21 19:10:22 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Spørg sælger.
>
> <http://www.ipaqrepair.co.uk/ipaqpart1662.html>

Tusind tak..
måske må jeg leve med det, og så ellers bare købe en ny når der falder
lidt gryn min vej..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-08 12:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Spørg sælger.
>
> <http://www.ipaqrepair.co.uk/ipaqpart1662.html>

Er der nogen der har prøvet at få ting fixet hos ovenstående ? .. jeg
har nemlig lige smidt med min iPhone og den ser ikke så godt ud mere ..
kan sagtens bruge den, men jeg har snittet mine fingre et par gange nu
.... :/

Telia vil have 1600,- + 4 uger for at fixe den ..

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-08 13:25

> [...]
> ... :/
>
> Telia vil have 1600,- + 4 uger for at fixe den ..

Det var da trist. Kan den ikke tåle at ryge på gulvet???

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-11-08 13:31

On 23/11/08 13.24, Flemming Rubini wrote:
> Det var da trist. Kan den ikke tåle at ryge på gulvet???

Ikke altid. Min kæreste lavede samme stunt med en 1 md gammel iPhone :(

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-11-08 13:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det var da trist. Kan den ikke tåle at ryge på gulvet???

Gulv jo ... brosten med skærmen ned af .. nej ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-11-08 13:58

On 23/11/08 13.39, Thomas von Hassel wrote:

> Gulv jo ... brosten med skærmen ned af .. nej ...

Et fald på ~50cm ned på et blødt fyrtræsgulv kan skam også gøre det ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-11-08 14:42

Peter Farsinsen skrev:

> Et fald på ~50cm ned på et blødt fyrtræsgulv kan skam også gøre det ;)

Interessant. Min iPod nano (den der buttede fra sidste år) har dæleme
røget på gulvet mange gange - og overlevet. Den knagede lidt i
kabnittet den anden dag, men det er den holdt op med.

I kan bare køwe noget årnligt, kan I!

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-11-08 15:03

On 23/11/08 14.41, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Interessant. Min iPod nano (den der buttede fra sidste år) har dæleme
> røget på gulvet mange gange - og overlevet. Den knagede lidt i kabnittet
> den anden dag, men det er den holdt op med.

Min iPhone har været på gulvet en del gange og har ikke lidt skade (ud
over ridser), så de kan altså godt tåle det. Jeg tror det afhænger af,
hvordan de lander, hvad de lander på og selvfølgelig underlaget.

> I kan bare køwe noget årnligt, kan I!

Svarer du fra din Nano, hvis jeg sender dig en mail? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-11-08 15:24

Peter Farsinsen skrev:

> Min iPhone har været på gulvet en del gange og har ikke lidt skade (ud
> over ridser), så de kan altså godt tåle det. Jeg tror det afhænger af,
> hvordan de lander, hvad de lander på og selvfølgelig underlaget.

Ellers kan man vist få sådan noget beskyttelsesindpakning man kan pakke
den ind i så den er beskyttet. Alternativt kan man vel sætte en wire i
der går op til en halskæde (sådan lidt vantesnorsagtigt). Det må være
muligt!

> Svarer du fra din Nano, hvis jeg sender dig en mail? ;)

Hvis det lykkes dig at sende en mail til min nano skal jeg nok svare :D

Ellers kan du sende en til Mortens TÃ¥tjsh og forlange at JEG skal svare!

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-11-08 15:51

On 23/11/08 15.24, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
> den ind i så den er beskyttet. Alternativt kan man vel sætte en wire i
> der går op til en halskæde (sådan lidt vantesnorsagtigt). Det må være

Jeg /har/ haft den pakket ind i sån' noget Vita Wrap fo' da mobile. Det
virkede såmænd meget fint, men det fik iPhonen til at ligne en billig
kinesisk kopi, så det røg af igen efter en måned. Dagen efter stoppede
jeg nøgler og iPhone i samme lomme og lavede en KÆMPE ridse i skærmen.

Beskyttelsesdragter er meget smarte, men de får som regel telefonen til
at se stor og klumpet ud og så går det sjældent ret godt sammen med
docks. Det er selvfølgelig ærgeligt når man ødelægger eller ridser sin
yndelings gadget, men jeg har lidt en filosofi om, at jeg kun gider
omgive mig med ting der er der for at blive brugt og at de så også skal
kunne bruges. Åhja; jeg er typen med én nips i hele lejligheden ;)

> Hvis det lykkes dig at sende en mail til min nano skal jeg nok svare :D

Nej, nej det er /dit/ problem at modtage mailen på Nano'en. Har du en
e-mail-adresse for hver gadget der KAN modtage e-mail? ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-11-08 15:54

Peter Farsinsen skrev:

> Nej, nej det er /dit/ problem at modtage mailen på Nano'en. Har du en
> e-mail-adresse for hver gadget der KAN modtage e-mail? ;)

Naturligvis har jeg det, ellers kan den jo ikke modtage mail, vel?

Hvis du sender en mail til min Wii, skal jeg nok svare dig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-11-08 17:40

> Beskyttelsesdragter er meget smarte, men de får som regel telefonen til
> at se stor og klumpet ud og så går det sjældent ret godt sammen med
> docks.

Jeg købte også en, men er holdt op med at bruge den igen. Den er trods
alt klodset og grim. Min søn har en, men børn kan jo også være lidt mere
hårdhændede. Min kone har et smart læderetui, som er endnu mere klodset,
men mere elegant. Der kan man se, at der er en flot iPhone indeni. Jeg
har tænkt på, at jeg kan montere mit, hvis jeg skal på ture, hvor jeg
forudser en øget risiko for skader.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-11-08 22:29

> Jeg /har/ haft den pakket ind i sån' noget Vita Wrap fo' da mobile. Det
> virkede såmænd meget fint, men det fik iPhonen til at ligne en billig
> kinesisk kopi, så det røg af igen efter en måned.

Tror du også det vil gælde almindelig bred gennemsigtig tape, som jeg
bruger på mine småskærne? Den almindelig brede klare tape er så tyk, at
det kan klare et par umage sammenbragte ting.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-11-08 10:29

On 23/11/08 22.29, Flemming Rubini wrote:

> Tror du også det vil gælde almindelig bred gennemsigtig tape, som jeg
> bruger på mine småskærne? Den almindelig brede klare tape er så tyk, at
> det kan klare et par umage sammenbragte ting.

Ja. Problemet er jo at skærmen er meget glat og meget blank eftersom den
er af glas. Det er svært at finde på noget som helst, der kan være lige
så blankt...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-08 18:06

> Ja. Problemet er jo at skærmen er meget glat og meget blank eftersom den
> er af glas. Det er svært at finde på noget som helst, der kan være lige
> så blankt...

Jeg synes ellers altid, I brokker jer, når Apple laver blanke skærme
Der findes skærmbeskyttelse, der er lavet mat med vilje. Der er dog også
sådan noget som Power Support Crystal Film Set for iPhone 3G, der er
lavet for at være blank. Det fås bl.a. på Apple Store. Jeg har en
Griffin Wave Case for iPhone 3G, hvor den medfølgende skærmbeskyttelse
faktisk er en tynd, gennemsigtig plasticplade. Det er utroligt, men den
berøringsfølsomme skærm virker faktisk gennem den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 07:04

> Ellers kan du sende en til Mortens Tåtjsh og forlange at JEG skal svare!

Jeg kan godt lide, du nægter at give op - et positivt karaktertræk

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 10:34

Morten Lind skrev:

> Jeg kan godt lide, du nægter at give op - et positivt karaktertræk

Jeg vil hellere sige at jeg gerne lader en pølsepind koge til den er
HELT mør :)

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 07:02

> Et fald på ~50cm ned på et blødt fyrtræsgulv kan skam også gøre det ;)

Så har jeg været heldig. Min iPhone er røget på et gange betongulv og to
gange flisegulv. Man kan intet se.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 10:34

Morten Lind skrev:

> Så har jeg været heldig. Min iPhone er røget på et gange betongulv og to
> gange flisegulv. Man kan intet se.

Har du overvejet at tænde den så?

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 11:50

> Har du overvejet at tænde den så?

Uha, det var den da Den er tændt konstant - ku´ du ikke - istedet
for at mobbe mig hér - interessere dig for mit grafikproblem på min
brors iMac G5?

Du mente senest, at jeg ikke ville kunne tilgå den i TM, men jeg har da
en idé om, at når jeg er i TargetMode kan jeg køre en
reparationsting...?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-08 11:55

> [...]
>
> Du mente senest, at jeg ikke ville kunne tilgå den i TM, men jeg har da
> en idé om, at når jeg er i TargetMode kan jeg køre en

Hvis du ikke kan boote den fra en system dvd uden at den går kold så kan
du ikke gøre mere ved den når den er i target disk mode ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 13:01

> Hvis du ikke kan boote den fra en system dvd uden at den går kold så kan
> du ikke gøre mere ved den når den er i target disk mode ...
>
> /thomas

Jamen, når jeg er i Target Disk Mode kan jeg jo følge med på skærmen
(den "fjerne skærm/maskine/medium") og navigere gennem et systemmedium,
ikke sandt?

Og så kan jeg jo "se" den dårlige disk/CPU m.v. og muligvis reparere?

Er det helt ude i Hareskoven?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-08 13:33

> [...]
> ikke sandt?
>
> Og så kan jeg jo "se" den dårlige disk/CPU m.v. og muligvis reparere?

ja .. det eneste du kan er at mounte disken på den pågældende maskine
fra en anden .. that's it .. så hvis det er det disk problem så kan du
måske reparere det .. eller trække filer ud inden du kører den ud i
sydhavnen og giver den et nakkeskud ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 15:38

> [...]
> fra en anden .. that's it .. så hvis det er det disk problem så kan du
> måske reparere det .. eller trække filer ud inden du kører den ud i

Hæ, hæ.....okay - det er værd et forsøg - den er Fandenmig kun to og et
halvt år gammel Det er ikke en Mac værdig - de holder gennemsnitlig
tyve år i fuld funktionsdygtig tilstand.

Godt, det ikke er min

Men jeg prøver, og så har du vist set for mange afsnit af "Ørnen"?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-11-08 15:48

> [...]
> tyve år i fuld funktionsdygtig tilstand.
>
> Godt, det ikke er min
>
> Men jeg prøver, og så har du vist set for mange afsnit af "Ørnen"?

ørenen ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 16:48

> ørenen ?

> /thomas

citat:

> inden du kører den ud i sydhavnen og giver den et nakkeskud ...

Næeh - "Ørnen".......det er noget fjernsynskrimi med nakkeskud og så´n

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-11-08 10:45

> citat:

> Næeh - "Ørnen".......det er noget fjernsynskrimi med nakkeskud og så´n

nåh .. sådan noget tv noget ... det ser jeg ikke .. :)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-11-08 15:58

On 26/11/08 15.38, Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ.....okay - det er værd et forsøg - den er Fandenmig kun to og et
> halvt år gammel Det er ikke en Mac værdig - de holder gennemsnitlig
> tyve år i fuld funktionsdygtig tilstand.

Det tror jeg altså er en saga blot det dér. Macs har ikke længere en
længere levetid end andre computere. Men det har vi jo diskuteret før,
og vi bliver sikkert ikke enige om det her heller.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 17:07

> Det tror jeg altså er en saga blot det dér. Macs har ikke længere en
> længere levetid end andre computere. Men det har vi jo diskuteret før,
> og vi bliver sikkert ikke enige om det her heller.

Jamen, du kan da meget muligt have så ubetinget ret.

Jeg er ikke på Intelplatformen, så jeg véd ikke, hvordan de opfører sig.
Men jeg ved, at alle de Mac´er, jeg har, virker - og nogle af dem er
mere end tyve år gamle.

Jeg er ikke tekniker, men en ganske almindelig forbruger af elektronik
siden sidst i tredserne, og jeg har erfaret, at elektronik går ikke
umiddelbart i stykker.

Jeg kan sikkert blive belært om nye tiders almægtige krav til
printplader og instruktionsoverførsler, men jeg vil højst sandsynligt
respondere, at kvaliteten falder, fordi ingen vil betale nogetsomhelst
for kvalitet, hvorfor kvalitet ikke længere er eksisterende.

Men som sagt: "Jeg aner ikke en bønne om det".

Jeg véd blot, at hvis en personlig computer til privatbrug koster
20.000,- kr. og skærmen koster kr.: 10.000,- og man dertil skal have en
router, et bredbåndsabonnement, betale licens samt investere i diverse
licenser til brugbare programmer, så skal maskinen holde i mindst fem,
gerne syv og helst ti år.

Man afskriver vel ikke meget mere end kr.: 10.000,- p.a., medmindre man
er /meget/ velhavende/ -tjenende, vel?

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-08 18:55

> Det tror jeg altså er en saga blot det dér. Macs har ikke længere en
> længere levetid end andre computere.

Næh. Jeg har efterhånden ikke engang mine et år mere. De to sidste har
kun holdt 11 måneder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:06

Morten Lind skrev:

> Hæ, hæ.....okay - det er værd et forsøg - den er Fandenmig kun to og et
> halvt år gammel Det er ikke en Mac værdig - de holder gennemsnitlig
> tyve år i fuld funktionsdygtig tilstand.

Bemærk at det er over 2 års garantiperiode....

> Godt, det ikke er min
>
> Men jeg prøver, og så har du vist set for mange afsnit af "Ørnen"?

Kan man det?

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 18:20

> Bemærk at det er over 2 års garantiperiode....

Er det nu, jeg beslutter /aldrig/ at købe en ny computer mere?

> Kan man det?

Njæeh - det er lidt ligesom med Sjöwall & Wahlö, ikke sandt? - hele
serien, sådan cirka en gang om året.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:50

Morten Lind skrev:

> Er det nu, jeg beslutter /aldrig/ at købe en ny computer mere?

Tjah, har du principielt ikke en lade fuld af maskiner der skal slides
op først? Du kan få mere når du har brugt dem.

> Njæeh - det er lidt ligesom med Sjöwall & Wahlö, ikke sandt? - hele
> serien, sådan cirka en gang om året.

Det er det nu længe siden jeg har læst. Men det er ganske festligt -
samfundet får godt nok tamp.

Pt er jeg mest til Terry Pratchett. Det er fint til mig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:05

Morten Lind skrev:

> Uha, det var den da Den er tændt konstant - ku´ du ikke - istedet
> for at mobbe mig hér - interessere dig for mit grafikproblem på min
> brors iMac G5?

Joda, det er vældigt interessant.

> Du mente senest, at jeg ikke ville kunne tilgå den i TM, men jeg har da
> en idé om, at når jeg er i TargetMode kan jeg køre en
> reparationsting...?

Lad os sige det sådan - er den så syg at den ikke gider æde en
opstarts-DVD, er vi nok nede i at selv OpenFirmware er i udu og derved
også targetmode...

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 18:25

> Lad os sige det sådan - er den så syg at den ikke gider æde en
> opstarts-DVD, er vi nok nede i at selv OpenFirmware er i udu og derved
> også targetmode...

Og...hvad så?

Vær sød at tjekke de andre indlæg i den lange iPod-tråd - der er også
noget.

Dér skriver jeg, at kan man ikke i TM se skærmbilledet og ad den vej
navigere?

Men hvis jeg ikke kan, kan jeg så hive harddisken ud og gøre noget med
den?

Man smider da ikke en to et halvt år ung iMac ud, eller gør man?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 26-11-08 18:53

Morten Lind skrev:

> [...]
> noget.
>
> Dér skriver jeg, at kan man ikke i TM se skærmbilledet og ad den vej

Nej. Target Mode er at maskinen leger eksternt firewirekabinet til den
første interne disk. Har du ikke nogen du kan teste princippet med i laden?

> Men hvis jeg ikke kan, kan jeg så hive harddisken ud og gøre noget med
> den?

Hvis den ikke er død, så ja.

> Man smider da ikke en to et halvt år ung iMac ud, eller gør man?

Nogen ting kan det ikke betale sig at reparere på. Bemærk at når det er
hobby, er tid gratis.

Fra : Morten Lind

Dato : 26-11-08 19:29

I "gamle" iMac-dage kunne man opdatere firmware, men naturligvis fra en
systemCD, og det er jo ikke aktuelt i denne situation

> Nej. Target Mode er at maskinen leger eksternt firewirekabinet til den
> første interne disk. Har du ikke nogen du kan teste princippet med i laden?

Ja, jeg prøver alligevel - når jeg har tid. Og jeg kan da ikke bruge
gamle maskiner at teste med, vel?

> Hvis den ikke er død, så ja.

Godt.

> Nogen ting kan det ikke betale sig at reparere på. Bemærk at når det er
> hobby, er tid gratis.

Ja da

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-11-08 17:29

> Så har jeg været heldig. Min iPhone er røget på et gange betongulv og to
> gange flisegulv. Man kan intet se.

Der /er/ jo forskel på om ens køb er lavet en mandag - eller midt i ugen

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk