Sub sync i VLC
Fra : Esben

Dato : 20-11-08 10:13

Jeg mindes at have brugt en avanceret feature i VLC hvor .srt-filen kan
forskydes så den passer til filmen, men jeg kan ved grød ikke finde det
nogen steder længere i programmet. Nogen der ved besked?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 20-11-08 12:20

> [...]
> forskydes så den passer til filmen, men jeg kan ved grød ikke finde det
> nogen steder længere i programmet. Nogen der ved besked?

h og j - meget simpelt.

VLC
h and j for subtitle sync.
f and g for audio sync.
d toggles deinterlace.
s toggles subtitle track.
a toggles aspect ratio.
c toggles crop.

- Mikael

Fra : Esben

Dato : 20-11-08 21:51

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> h og j - meget simpelt.
>
> VLC
> h and j for subtitle sync.
> f and g for audio sync.
> d toggles deinterlace.
> s toggles subtitle track.
> a toggles aspect ratio.
> c toggles crop.

Det blev jeg ikke meget klogere af - er der ikke nogen GUI til det?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 23-11-08 18:15

> Det blev jeg ikke meget klogere af - er der ikke nogen GUI til det?

Kommer her:

Tast:
h and j for subtitle sync.
f and g for audio sync.
d toggles deinterlace.
s toggles subtitle track.
a toggles aspect ratio.
c toggles crop.

Hvad vil du med GUI?

Ellers google på subtitle srt sync.

- Mikael

Fra : Esben

Dato : 23-11-08 19:52

> Kommer her:
>
> Tast:
> h and j for subtitle sync.
> f and g for audio sync.
> d toggles deinterlace.
> s toggles subtitle track.
> a toggles aspect ratio.
> c toggles crop.
>

> Hvad vil du med GUI?
>
> Ellers google på subtitle srt sync.

Ok i den version hvor det virkede for mig kunne man taste differencen
ind - det andet her er da ganske intuitivt - kun skal man gemme
indstillingen ved fx at skrive det sammen med filerne hvordan de skal
synces.

Tak for hjælpen!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk